Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bosat i Danmark - arbejde i Sverige.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har hørt at der skulle være en speciel ordning til dem, der bor i Danmark og arbejder i Sverige. Det er åbenbart noget med at man betaler mindre skat end i Danmark og så til gengæld skal give afkald på sit fradrag.

Er der nogen der kender mere til denne ordning? Hvordan ser den præcist ud?

Venlig hilsen,

Iryna

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18

Ikke nogen der ved noget om, hvordan det er med at bo i Danmark og arbejde i Sverige?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:21

Jeg bumper lige tråden i et sidste forsøg på at finde en der ved hvordan det foregår. Som skrevet er der åbenbart en specialregel for dem der arbejder i Sverige og bor i Danmark.

Mindre skat, mindre skattefradrag?

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 08:32

Hej Iryna

Jeg har selv boet i Tyskland og arbejdet i DK. Og der skulle jeg betale skat i det land som arbejdet er udfört.

Men skal ikke kunne sige dig med sikkerhed om der er andre regler når det drejer sig om Skandinavieske lande.

Pröv at kigge på det her link:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=168226&vId=0&i=6#i168226

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:36

Hej Pepsi,

tak for dit svar. Jeg ved at der er en speciel ordning når vi snakker Danmark og Sverige. Om det er en aftale mellem de to lande eller om denne ordning findes mellem alle lande tør jeg ikke at sige.

Jeg vil kigge på linket.

Tak for hjælpen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:59

Jeg ved at for dem der bor i sverige og arbejder i danmark så betaler de skat i danmark.

Men ring til Skat og bed om at snakke med SkatØresund. De er eksperter på området og kan vejlede dig korrekt.

Men du skal være opmærksom på at den svenske løn er meget lavere end i danmark fordi de har et højere AM bidrag (som i dk kun er på 8% så er den på omkring 30% i sverige).

Derfor er det som regel en dårlig ide at bo i danmark og arbejde i sverige. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 09:02

Hej Niels,

tak for info. Ja jeg ved at lønnen ligger lavere end i Danmark og at det som udgangspunkt ikke ligner den bedste løsning. Jeg har bare fået at vide at man får så stor en skattemæssig fordel at det godt kan svare sig. Hvordan og hvorledes, ja det er det store spørgsmål. Men lyder som en god ide mes SkatØresund.

Tak!

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 09:18

det var mig det drejede sig om.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 09:21

Har lige snakket med Skat og det virker lidt kompliceret. Det der er afgørende er om man skal betale sociale bidrag i Sverige. Hvis man gør det, så kan man slippe med 25 procent trækprocent i Sverige. Det er lidt af en regneopgave, da den svenske krone er svagere end den danske.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)