Hej alle aminoer. |
Hej!
Hvis i begge er aktive i SMBA`et, kan jeg ikke se nogen grund til at ændre til ApS.
Hvem har beskyldt SMBA for fusker selskaber?
Hvilke fordele vil i opnå ved ændringen?
MvH
Peter
Hej alle aminoer. |
Hej! Hvis i begge er aktive i SMBA`et, kan jeg ikke se nogen grund til at ændre til ApS. Hvem har beskyldt SMBA for fusker selskaber? Hvilke fordele vil i opnå ved ændringen? MvH Peter |
Hej Peter. Vi er i øvrigt begge aktive i virksomheden. |
Hej igen! Nå..tror bare det er rygter. Den case du nævner kan vel også ske i et ApS. Tja...sorry..har selv 4 SMBA`er samt en del kunder med SMBA`er, og synes da helt klart at omverdenen opfatter disse som seriøse. Sålænge i ikke er afhængige af banker(kreditgivning mv.)kan jeg ikke se nogen grund til at skifte selskabsform. Dette er så bare min holdning. MvH Peter |
.... og endnu flere aps'er har gennem tiden medvirket i fusk.... Tillid vinder du overfor dine kunder ved at lave et godt stykke arbejde. Tilliden bliver generelt ikke større fordi du skifter et SMBA ud med et ApS. Det er stadigvæk de færreste som ser på endelsen i firmanavnet. /Henrik |
Du har fuldstændigt ret - mange erhvervsdrivende rundt omkring har en nagende tvivl i forhold til S.M.B.A - så selvom de kærer regnskabsfolk og revisorer synes det er fint nok så er det altså en mistillid eller usikkerhed omkring hvad der er op og ned i forhold til S.M.B.A (eller Samba Selskaber som nogle kalder dem :P) så det er da bestemt noget der bør overvejes. |
Ronni...Er bestemt ikke enig. Det er da ikke selskabsformen......men personerne bagved der er afgørende. Mener du at et ApS er mere sikkert? MvH Peter |
Jeg mener signalværdien ved SMBA er knap så heldig - før jeg læste om det herinde ville jeg ikke ane hvad et SMBA er; men den efterfølgende opmærksomhed i medierne kombineret med at vi snakker om erhvervsdrivende der ønsker begrænset hæftelse uden at lægge så meget som en bøjet 25-øre virker ikke seriøst på mig. |
Drop nu det fis om at alle SMBAer er fuskere. SMBA er et super alternativt til ApS og i forpligter jer mindre juridisk og økonomisk. Der er ingen grund til at stifte et anpartselskab hvis tingene kører i et SMBA. |
Problemet er det stort set kun er på Amino som der diskuteres SMBA. Uagtet at jeg altid har været særdeles kritisk overfor SMBA så synes jeg at trådstarter skal spørge sigselv om det vil have reel betydning for hans virksomhed. Hr. og Fru Danmark ser ikke på om dette er et SMBA eller ej. Hovedparten har formentlig ikke engang viden om hvad et SMBA er. Om der er kapital eller ej kan du ikke se. Du har ret - der kan være alt lige 0 kr eller som det eneste SMBA jeg har været med til at stifte som havde en kapital på et trecifret millionbeløb. |