Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor ApS frem for S.M.B.A.?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg ved, at der er oprettet flere indlæg omkring smba'er, men jeg synes ikke rigtig, at jeg kan finde noget relevant.

Det forholder sig sådan, at jeg og min partner køre en online virksomhed ved navn Få Det Gjort S.M.B.A.
http://www.faadetgjort.dk

Da der har været meget kritik af smba'er, og de bl.a. er blevet beskyldt for at være fusker selskaber, overvejer vi nu at skifte til et Aps. Vi har kapitalen til det, og kan umiddelbart ikke se nogen bagdele ved det.

Er der nogen der har en idé om, hvor meget det vil koste, ud over indskudskapitalen? Og hvilke fordel/bagdele vil i mene at der er ved dette skift?

Håber meget, at der er nogen der vil hjælpe.

Mvh.
Anders Hempel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:10

Hej!

Hvis i begge er aktive i SMBA`et, kan jeg ikke se nogen grund til at ændre til ApS.

Hvem har beskyldt SMBA for fusker selskaber?

Hvilke fordele vil i opnå ved ændringen?

MvH

Peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:26

Hej Peter.

Tak for svaret.

Jeg har hørt fra en ven, at nogle smba'er bliver stiftet for at købe stort ind og lukke igen uden at betale. Derfor skulle der være en generel mistillid til smba selskaber. Jeg ved ikke om det bare er rygter?

De fordele vi gerne vil opnå, er at få folk til at have en større tillid til os, samtidig med at blive taget mere seriøst.

Vi er i øvrigt begge aktive i virksomheden.

Mvh.
Anders Hempel

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32

Hej igen!

Nå..tror bare det er rygter.

Den case du nævner kan vel også ske i et ApS.

Tja...sorry..har selv 4 SMBA`er samt en del kunder med SMBA`er, og synes da helt klart at omverdenen opfatter

disse som seriøse.

Sålænge i ikke er afhængige af banker(kreditgivning mv.)kan jeg ikke se nogen grund til at skifte selskabsform.

Dette er så bare min holdning.

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:36

Anders Hempel :

Jeg har hørt fra en ven, at nogle smba'er bliver stiftet for at købe stort ind og lukke igen uden at betale.

.... og endnu flere aps'er har gennem tiden medvirket i fusk....

Tillid vinder du overfor dine kunder ved at lave et godt stykke arbejde. Tilliden bliver generelt ikke større fordi du skifter et SMBA ud med et ApS.  Det er stadigvæk de færreste som ser på endelsen i firmanavnet.

Lad det så også være sagt at der har været enkelte tråde her på Amino, hvor folk har haft bøvl med at få kontokort til deres SMBA, men hvis I har et normalt forhold til jeres bank og ikke oplever nogle problemer i hverdagen - så spar pengene og bliv i jeres SMBA.

/Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:48

Du har fuldstændigt ret - mange erhvervsdrivende rundt omkring har en nagende tvivl i forhold til S.M.B.A - så selvom de kærer regnskabsfolk og revisorer synes det er fint nok så er det altså en mistillid eller usikkerhed omkring hvad der er op og ned i forhold til S.M.B.A (eller Samba Selskaber som nogle kalder dem :P)  så det er da bestemt noget der bør overvejes.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54

Ronni...Er bestemt ikke enig.

Det er da ikke selskabsformen......men personerne bagved der er afgørende.

Mener du at et ApS er mere sikkert?

MvH

Peter

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 14:05

Jeg mener signalværdien ved SMBA er knap så heldig - før jeg læste om det herinde ville jeg ikke ane hvad et SMBA er; men den efterfølgende opmærksomhed i medierne kombineret med at vi snakker om erhvervsdrivende der ønsker begrænset hæftelse uden at lægge så meget som en bøjet 25-øre virker ikke seriøst på mig.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 14:14

Drop nu det fis om at alle SMBAer er fuskere.

SMBA er et super alternativt til ApS og i forpligter jer mindre juridisk og økonomisk.

Der er ingen grund til at stifte et anpartselskab hvis tingene kører i et SMBA.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:17

steinway:
men den efterfølgende opmærksomhed i medierne kombineret med at vi snakker om erhvervsdrivende der ønsker begrænset hæftelse uden at lægge så meget som en bøjet 25-øre virker ikke seriøst på mig.

Problemet er det stort set kun er på Amino som der diskuteres SMBA. Uagtet at jeg altid har været særdeles kritisk overfor SMBA så synes jeg at trådstarter skal spørge sigselv om det vil have reel betydning for hans virksomhed.

Hr. og Fru Danmark ser ikke på om dette er et SMBA eller ej. Hovedparten har formentlig ikke engang viden om hvad et SMBA er. Om der er kapital eller ej kan du ikke se. Du har ret - der kan være alt lige 0 kr  eller som det eneste SMBA jeg har været med til at stifte som havde en kapital på et trecifret millionbeløb.

/Henrik

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)