Jeg leger lidt med summasummarum for at få mere indblik heri.
Jeg har et lille simpelt spørgsmål. Jeg har oprettet et standard regnskab i Summasummarum og er ved at lege med kassekladden. Jeg skal oprette en linje for indkøbt it-udstyr / computer. Hvilken konto skal jeg sætte dette under og hvordan styrer jeg afskrivningen?
sådan noget edb er det ikke under bagatelgrænsen så det kan straksafskrives så er det kt 9100
ellers kan du jo nyoprette en konto til Hardware - større ting i status og så skal du tage 25% om året og så udgiftsføre de 25% pr år
når du er færdig med at teste og skal til at købe - så husk da lige mig på www.summasupport.dk så får du mulighed for medfølgende support til billigere pris end hvis du har en købt licens med på slæb
Mange tak for det. Prøver med kt 9100, da det er mindre beløb.
Hvad med sådan noget som bankgebyrer eksempelvis ved overførsler til og fra udlandet og anvendelse af VISA-kort, hvilken konto kan anvendes til dette? Udmiddelbart kan jeg kun finde kt 7200 til porto og gebyrer, men ved ikke lige om det er dét denne konto er tiltænkt.
Det kan jeg umiddelbart ikke finde i den standard opsætning, der er ikke en konto med det navn eller nummer.
Vil det passe, hvis jeg opretter en konto, der hedder "gebyrer bank" under "RENTEUDGIFTER MV.", den summerer op til "fradragsberettigede renteudgifter", ved ikke om bankgebyrer hører herunder?