Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken konto til it-udstyr i Summasummarum

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg leger lidt med summasummarum for at få mere indblik heri.

Jeg har et lille simpelt spørgsmål. Jeg har oprettet et standard regnskab i Summasummarum og er ved at lege med kassekladden. Jeg skal oprette en linje for indkøbt it-udstyr / computer. Hvilken konto skal jeg sætte dette under og hvordan styrer jeg afskrivningen?

På forhånd tak

Mvh. Simon

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 11:18

sådan noget  edb   er  det  ikke  under  bagatelgrænsen   så  det  kan  straksafskrives   så  er  det  kt  9100

ellers   kan  du  jo  nyoprette  en   konto  til  Hardware   -  større  ting   i status   og  så  skal  du  tage  25%  om  året  og  så  udgiftsføre   de  25%  pr  år

når  du  er  færdig  med at  teste  og  skal til  at  købe  -  så  husk  da   lige  mig   på   www.summasupport.dk     så  får  du  mulighed  for  medfølgende  support  til   billigere  pris  end  hvis  du  har  en  købt  licens  med  på  slæb 

Tilmeldt 20. Aug 10
Skrevet kl. 11:44

Mange tak for det. Prøver med kt 9100, da det er mindre beløb.

Hvad med sådan noget som bankgebyrer eksempelvis ved overførsler til og fra udlandet og anvendelse af VISA-kort, hvilken konto kan anvendes til dette? Udmiddelbart kan jeg kun finde kt 7200 til porto og gebyrer, men ved ikke lige om det er dét denne konto er tiltænkt.

Skal jeg huske, og tak for svaret igen Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 11:53

nede  under  bank  renteudgifter   er  der  en  kt 43850  mener  jeg   der  hedder  gebyrer  bank

der  passer  til  lige  det  der

Tilmeldt 20. Aug 10
Skrevet kl. 12:05

Det kan jeg umiddelbart ikke finde i den standard opsætning, der er ikke en konto med det navn eller nummer.

Vil det passe, hvis jeg opretter en konto, der hedder "gebyrer bank" under "RENTEUDGIFTER MV.", den summerer op til "fradragsberettigede renteudgifter", ved ikke om bankgebyrer hører herunder?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)