Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banker vil ikke have nye kunder !

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg driver en mindre import/handelsvirksomhed med 2 ansatte, der er havnet i et finanserings problem !

Gemmen de sidste 11 mdr. har vi drevet firmaet under en betalingsstandsning, og skal derfor inden få meget kort tid have fundet en anden bank eller en investor, da det med en bank ser rimeligt håbløst ud ! 

Vi har i de første 6 måneder efter betalingsstandsningen blev iværksat afviklet 900.000 kr bank gæld, og i de første 9 måneder efter betalingsstandsningen lavet et overskud på bundlinien på ca. 150.000 . - dette er ikke nok til at vor nuværende bank vil forsætte ! selvom der ingen tab har været til banken - overhovedet.

Budgeteret overskud i dette regnsskabsår 200.000 (realiseret på 9 mdr. 150.000) - 2010/2011 300.000 - 2011/2012 - 400.000

Vort behov for at forsætte driften uændret efter en akkord med vores kreditorer, vil være en bankkredit på 700.000 kr, vi har henvendt os til 5 andre banker uden held !

Vi har for i øvrigt et rigtig fint forhold til langt de fleste af vore gamle kreditorer, som har behandlet os virkeligt fint i denne periode, mange af dem har forsat ydet os kredit.

Primær årsag til betalingsstandsningen var 2 årsager + selvfølgelig også finanskrisen som vi også blev ramt af, da vores prmære kundegrupper er beskæftiget i bygge og anlægsbranchen + produktion.

Årsag 1: Ansættelse af en fast lønnet sælger (9 mdr uden egentlig salg = - 500.000

Årsag 2: Et efterslæb fra opstarts fasen af firmaet tilbage i 2002 - 2004 - 600.000

Jeg har nok forkuseret for meget på at ville udvikle firmaet, frem for konsolidering, bla derfor ansatte jeg sælgeren. Men også derfor havnede jeg i suppedasen i forbindelse med finanskrisens rasen !

Jeg finder det drøn ærgeligt at måtte opgive virksomheden, da jeg virkelig brænder for den, og jo egentligt også føler at have vist at kunne drive den.

Kunne der være et venligsindet bankmand der læser dette indlæg, så post et indlæg !

Eller måske en med lidt på kistebunden, som kunne tænke sig at være med til at vidreudvikle det store potentiale der vitterlig er i den virksomhed jeg har opbygget.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 10:49

Her er noget jeg ikke forstår.
1, I er i betalingsstandsning og samtidig har i afviklet på gælden til banken kr. 900.000,-, hvorledes ser jeres andre kreditorer på den disposition?
2, Den akkord der tales om hvor stor er den i % af den samlede gæld?
3, Hvor stor er omsætningen i din virksomhed.?
4, Er de 150.000,- i overskud efter der er udbetalt løn til indehaver?
5, Hvem har styret betalingstandsningen?
6, Hvor meget skylder i banken idag og hvilken sikkerhed har i stillet?
Der er flere spørgsmål der skal besvares for at der er nogen der kan finde den rette løsning, men lad os starte her.
Du er også velkommen til at ringe på 98311022 / 29924519 eller se på www.sag-partners.dk for info om hvad SAG-partners tilbyder. 

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:53

1. Banken har haft virksomhedspant, derfor har denne gæld skullet afvikles først

2. 10% tvangs akord

3. 6 - 7.000.000

4. efter lønudbetaling

5. et advokatfirma

6. banken har stillet en driftkredit på 300.000 til rådighed for betalingstandsningsboet. Al gammel bank gæld er indfriet.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 23:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Har jeg forstået det rigtigt så har du en gæld til kreditorer ud over banken på ca. kr. 4 mill. som der er indgået aftale om en tvangsakkord på 10 %, altså kr. 400000,- + kr 300000,- til banken til den kredit der har været stillet til rådighed under betalingsstandsningen?
Du har været i stand til at udrede ca. kr. 100000,- pr. mdr. til banken under betalingsstandsningen?
Hvilket sansynligt har kunne lade sig gøre på baggrund af forstående leverandører eller ?
Er det tilfældet burde du kunne gå ud af betalingsstandsningen med aftalen i behold med dine kreditorer og forhandle en afviklingshorison med dem på på afvikling af tvangsakkorden over f.eks. 12 mdr.  = ca. kr.36000,-
pr mdr. i dissse 12 mdr. og få din nuværende bank til at fastholde den nuværende kredit i de 12 mdr. og derefter få gennemført en afvikling af bankgælden herefter. Eller er der noget jeg har misforstået eller mangler der nogle yderligere information?
Har du brug for hjælp er du velkommen til at kontakte.

mvh
Bertil V. Thomsen 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)