Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsafslutning

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Lige et spørgsmål vedr. de nye selskabsregler..

d. 31/8, har jeg status og dermed årsregnskab der skal afsluttes. Jeg er i tvivl om det er ok´, at få en bogholder til at tjekke regnskabsposterne igennem (jeg bogføre selv løbende i e-conomic) og derefter få revisoren til at godkende det??

Hvordan i forbindelse med status, skal reviosoren stadig ud og godkende det, eller er det ok med bogholderen.

kh. og god aften

Betina

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56

Hej!

Såfremt i har fravalgt revision, kan i faktisk selv lave det.

Hvis ikke, skal der revisor indover.

MvH

Peter

Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 22:02

Hej Peter

Du er simpelthen et livsstykke her på amino, altid hurtig på tasterne med alt den hjælp dit hjerte begær, tusind tak fra en der mest følger med på sidlinien og nyder godt af alt din viden, tusind tak for det...

Og så den alvorlige del.... Jeg mente nok der var noget med at man kunne klare det selv, men der skal jo en hvis viden til regnskabsmæssigt. og den er jeg ikke sikker på jeg besidder 100 %. Vil det være nok med en bogholder, hun er jo lidt billigere end revisoren :0)

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 22:08

Hej Betina.

Det er rigtig som Peter skriver at du selv kan gøre det hvis du har fravalgt revision.

Hvis ikke der er fravalgt revision, men du ønsker at undgå udgifterne til revision fremadrettet, skal du huske at dette skal gøres på den ordinære generalforsamling hvor regnskabet godkendes.

Hvisdu er i tvivl om hvordan du gør det, kan du sende mig en mail så skal jeg gerne forklare dig hvordandui gør det.

min mail adresse er: am@Nr1-okonomikontoret.dk eller ring 2084 8737

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18

Hej igen Betina!

Hvis fravalg/ikke fravalg af revision, skal der indsendes årsrapport til EogS.

Spørgsmålet er(ved fravalg)om bogholderen er inde i årsregnskabsloven, selskabslovens regler mv.,

idet årsrapporten skal følge lovgivningen.

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 09:59

Hej Peter.

Det er jo et spørgsmål om kvalitet. En freelance bogholder der ikke er inde i årsregnskabsloven og selskabslovgivningen er der forhåbentlig langt imellem.

Men selvfølgelig findes der ukvalificerede bogholdere, såvel som ukvalificerede revisorer, advokater, bankfolk m.v.

Det kan vi nok blive enige om.

de bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02

Hej Anders!

Her er jeg så ikke helt enig.

Mit indtryk er, at de færreste bogholdere rører selskabsregnskaber.

Desuden mener jeg ikke, at det er udtryk for, at en bogholder er ukvalificeret.

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:20

Enig, Peter. Min timepris afspejler, at jeg er dygtig til at putte tallene i de rigtige kasser og reducere tiden for revisionen - men skatteregler og selskabslovgivning lader jeg de lidt klogere om. Ellers ville min timepris være lidt højere.

Michael

Fra Greve/København
Tilmeldt 30. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:07

Et fravalg af revision indebærer ikke at, at selskabsregnskabet ikke skal underskrives af en godkendt revisor, hvis årsrapporten er med en erklæring. En årsrapport uden en erklæring vil næppe være anvendelig overfor eksterne samarbejdspartnere.

E&S er igang med en gennemgribende undersøgelse om årsrapporter med erklæringer underskrives af ikke-godkendte revisorer. Overtrædelsen straffes med børe til den øverste ledelse, jf. ÅRL § 164, stk. 2.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41

Ikke enig Maibrit.....en årsrapport med fravalg af revision uden erklæring indebærer netop, at

den ikke skal underskrives af en godkendt revisor.

Det er så en påstand, at eksterne samarbejdspartnere ikke er anvendelig for omverdenen.

Kender da en del virksomheder, hvor dygtige regnskabsfolk laver den eksterne årsrapport, og faktisk i

lige så god kvalitet som en godkendt revisor.

MvH

Peter 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)