Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netbutikker "glemmer" at tilbagebetale porto

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Denmark - Norway
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 364
Fra  kaffeexpress Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Flere forbrugere klager over,  at butikker ikke betaler penge tilbage for fragtleveringen,  når forbrugeren har fortrudt et køb fra internettet.

Fragt koster som regel fra 15 kroner og opefter; alt efter pakkens størrelse.

Forbrugerombudsmand Henrik Øe giver derfor nu en opsang til de danske netbutikker.

 

Læs hele artikelen her : http://www.comon.dk/nyheder/Netbutikker-glemmer-at-tilbagebetale-porto-1.368720.html

 

Betaler du fragten tilbage til dine kunder?

  • JA (52,6%)
  • NEJ (47,4%)
  • Totalt antal stemmer: 19

Martin Leinstein ;) - ha' verdens bedste dag

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Det er faktisk min vurdering at mange internetbutikker slet ikke er klar over denne lov. Det ses jo tydeligt når mange af butikkerne skriver at fragt ved returnering altid afholdes af kunden.

Jeg ser i hvert fald denne tekst mange steder, og oplever også tit problemet selv.

RasmusSmile

Handel med varepartier via Trademen

Fra Denmark - Norway
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 364
Fra  kaffeexpress Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

RBN:

Hej Martin.

Det er faktisk min vurdering at mange internetbutikker slet ikke er klar over denne lov. Det ses jo tydeligt når mange af butikkerne skriver at fragt ved returnering altid afholdes af kunden.

Jeg ser i hvert fald denne tekst mange steder, og oplever også tit problemet selv.

RasmusSmile

Hej Rasmus!

Jeg er helt enig, derfor jeg også ønsker at se et billede af hvor mange som endelig gør det.

Har aldrig hørt en eneste  web-shop som har gjort dette, heller ikke folk som har skrevet om det.

Men nu er der i hvert fald sat fokus op det

 

Og vil gerne høre andre Web-shop om de gør det eller ikke.

 

Martin Leinstein ;) - ha' verdens bedste dag

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

RBN:
fragt ved returnering altid afholdes af kunden.

Det skal kunden også, det er kun den fragt/porto ved leveringen kunden skal have tilbage hvis fortrydelsesretten udnyttes.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt.

Jeg kan jo så supplere med at problemet er lige så udbredt når det drejer sig om reklamationer.

Her påhviler det ligeledes butikken at betale for at kunden får sendt sin vare til reperation og tilbage til kunden. Altså 2x porto.

(så næste gange jeg har et par bukser fra en fysisk butik, hvor bukserne går i stykker så sender jeg en delt diesel kvittering til butikken efter jeg har været inde med dem, så de kan betale for min "fragt")  ;)

 

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Cre8ive:

Korrekt.

Jeg kan jo så supplere med at problemet er lige så udbredt når det drejer sig om reklamationer.

Her påhviler det ligeledes butikken at betale for at kunden får sendt sin vare til reperation og tilbage til kunden. Altså 2x porto.

 

Det er helt korrekt  Yes 

Dog skal forbrugeren selv betale forsendels omkostningerne ved en reklamation hvis det viser sig reklamationen ikke er omfattet af reklamationsretten.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)