Nu ved jeg godt, at mit svar ik er det du søger, men derfor får du det alligevel... Din tekst giver nemlig udtryk for, at der er nogle vigtige ting, som både du og en evt investor skal tage højde for!
Jeg har meget gode kontakter i Italien og har nu mulighed for at blive representant for nogen brand name produkter i scandinavien. Fabrikkerne som jeg har at gøre med står klar til at hjælpe så meget som muligt for at have representanter i Danmark, Sverige, Norge osv...
I Italien findes der stortset et jakkesæts og skjorte firma pr familie (overdrivelse fremmer forståelsen). Eneste forskel på alle disse firmaer er logoet/navnet.
Disse familie firmaer samarbejder typisk med en fabrik, som laver en "fabrikskollektion", hvor det blot er logoet/navnet, som ændres fra firma til firma. Disse fabrikskollektioner er noget, som alle kan booke, og de følger den gennemsnitlige italienske stil og tidens farver.
Det skal I undersøge nøje, om det er et mærke eller en "fabrikskollektion", da disse er tilpasset det italienske marked, og derfor langtfra er salgbare i DK eller Skandinavien.
Faktisk er store dele af den italienske mode umuligt at sælge i DK/Skandinavien, da stilen er for ren og italiensk. Selv mega kendte brands som D&G og Diesel sælger kun dele af deres kollektioner i DK (D&G sælger faktisk en utrolig lille del). For D&G sælger primært underwear, accessories, lidt sko og tøj. Diesel sælger primært underwear, jeans, lidt accessories og i de senere år har tekstilerne vundet frem.
Men når man ser på total kollektionerne, som disse brands laver, så er det meget lidt, som sælges på det danske/skandinaviske marked, fordi det er for italiensk eller bare umoderne...
Så fordi det hitter i Italien eller Japan, så er det langt fra sikkert, at det overhovedet kan sælges i DK eller Sverige...
Der er tale om handle med tøj og dertil kræves et showroom som kan vise de nye kollektioner frem til kunder.
Der er også tale om Mattresser og mange andre muligheder.
Vi har direkte adgang til mange fabriks ejer som vi personligt kender.
Der kan være tale om engros handel til forretninger, e-salg, og alle mulige andre måder.
Disse brand names har stor success i Italien i mange år og andre steder i verden.
Et showroom er næsten den nemmeste del af projektet at åbne. Det er "bare" at leje et lokale, og så smide en masse funky inventar og samples ind i det... Men sådan fungere verden altså bare ik. Det giver ingen B2B kunder... Slaget skal slås ude i butikkerne eller hos indkøberne hos de forskellige kæder.
Spørgsmålet er vel nærmere, om sådan et showroom er rentabelt, og hvem der evt skal hænge på de mange omkostninger?
Hvem skal passe dem? Skal der ansættes en til at være der fra fra 9-16 f.eks?
Hvem benytter det?
Hvad er formålet?
Var det ik bedre at ansætte en til to ekstra sælgere for pengene?
Kunne kræfterne og pengene ik bruges mere smart, end på sådan et "luksus" gode?
Det virker ik som om, at konceptet er gennemtænkt, og tilpasset den verden, som vi lever i... Havde det været 2006, hvor pengene flød og forbruget boomede, så kunne sådan en satning sikkert løbe rundt ene og alene på omtalen, men i 2010 er det anderledes!
Og den understregede del af teksten bekræfter jo blot mine pointer i første afsnit!
Så BE CAREFULL!