Har allerede lavede en mindre foranalyse, hvor 103 fra en af mine smallere målgrupper svarede på mit 8 punkts-spørgeskema (er her lidt i tvivl om spørgsmålenes opbygning).
Nu har jeg brug for at vide, hvad en større og bredere målgruppe mener (ser helst at over 1000 fra denne svarer), og er de ligeså modtagelige overfor mit produkt...
Er 1000 besvarelser nok (hentet fra hele landet gennem et et landsdækkende idrætsblad) til at få et sigende billede?
Spørg løs og jeg vil hjælpe dig... Jeg har arbejdet med markedsanalyse i mange år.
Selve opbygningen og formuleringen af spørgsmål er ultravigtigt for at opnå en unuanceret spørgsmålsstillelse overfor respondenterne. Det er nemt at formulere et spørgsmål så man opnår et bestemt svar man ønsker på forhånd men det er så det man kalder systematiske fejl og det er den værste slags og gør ofte at resultaterne er invalide statistisk set.
103 ud af hvor mange? Det er her vigtigt når man snakker samplesize, at udregne den statistiske sikkerhedsgrad man ønsker ud fra hvor stor målgruppen er.
Du spørger mere konkret om hvad en større målgruppe mener... men her forveksler du begreberne målgruppe og sample. Jeg tror du mener at du vil interviewe en større sample på måske 1000 for at give et mere retvisende billede af hvad danmark synes om det du nu spørger dem omkring dit produkt.?? Hvis det er rigtigt tror jeg godt du kan komme af sted med 1000 interviews, men den statistiske usikkerhed vil være ret høj hvis din målgruppe er hele DK.
Spørg løs og hvis du har brug for assistance er jeg til at snakke med.
Tak for dit svar - jeg har et par travle dage arbejdsmæssigt, men vil vende tilbage med, hvad jeg nøjagtigt mener på torsdag... og tak fordi du gider at hjælpe :)
Har du en mail jeg kan skrive til? (har lidt info som jeg helst ikke ser lagt op på forummet her)