Jeg står og skal til at åbne et spisested og har i den forbindelse brug for hjælp til hvordan en samarbejds aftale udfærdiges.
Overordnet oplysninger: Part A (undertegnet) og part B (samarbejdspartner) Begge parter har 14 års erfaring fra restaurationsbranchen, dog på hver siden af "disken" Part A lægger kapital til opstart, udføre en del af renoveringen af lokalet selv og vil selv arbejde fuldtid når stedet er åbnet. Part A hæver også løn efter åbning. Part A har endvidere været idemand bag projektet og lavet det meste research på det område spisestedet har med at gøre. Part A besidder viden, know-how og erfaring for "ansigtet" ud ad til og overordnet drift. Part B vil grundet binding af arbejdsmæssig kontrakt andetsteds hjælpe sideløbende i køkkenet samt udforming af menukort mv. Det er planen at part B skal træde ind og arbejde fuldtid når økonomien forhåbentlig er til det, efter 1 år, hvis ikke før. Part B besidder endvidere know-how, viden og erfaring for køkkensiden. Overordnet er part B nødvendig for at køkkensiden kan lade sig gøre. Det der efterspørger er: Part A ønsker(grundet fortid) at part B får den del af firmaet, men hvor meget eller hvor mange procent er spørgsmålet? Og hvor meget er rimeligt for begge parter? Part B skal ikke have løn for den tid/timer der lægges i firmaet førend økonomien kan bære det. Og skal ej heller have med tilbagevirkende kraft! Skal der laves kontrakt på hvad den aftalte procent bliver? Skal man have kontrakt på hvor mange timer der forventes at lægges i firmaet af part B? Er 20 eller 50 % rimeligt? Ser meget frem til at høre jeres indlæg/forslag mv. Er der noget som ikke er beskrevet ordentligt, må I meget gerne skrive og jeg skal gøre mit til at besvare spørgsmålene bedst muligt. Håber at I vil se positivt på mit indlæg og hjælpe mig til et godt udfald. Ligeledes påskønner jeg idéer og erfaringer fra de af Jer der måske allerede har stået overfor ovenstående og fundet en løsning.
Venligst Endelig - Iværksætter
|
Hej
Jeg ville gå til en advokat med det du der har skrevet. Det ser jo ud somom i har styr på det vigtigste, så er det sikkert pengene værd at få en advokat til at fltte det mindre vigtige ind, samt alt det ser skal være aftaler om hvis noget går galt.
Mit råd er at gå til en advokat og ofre de penge på det.