jeg er på mit sidste semester indenfor værdikædeledelse og har fået tilbudt at hjælpe som freelance projektleder, sparringspartner, administration osv?
Jeg har ingen decideret erhvervserfaring indenfor området, men har været i praktik ½ år og har arbejdet tidligere som en slags projektleder inden jeg begyndte at læse.
Jeg har ingen andre udgifter end løn til mig selv?
Jeg har googlet lidt og fandt at hvis man tager 275 kr. i timen svarer det til en månedsløn på 22.000? Synes dog det lyder af meget når det "bare" er et studie job og ikke har nogen referencer endnu?
Nogen der har erfaring og hvad ville i betale for at hjælpe til sparring, struktur, opdatering osv?
Jeg har googlet lidt og fandt at hvis man tager 275 kr. i timen svarer det til en månedsløn på 22.000?
22.000 / 275 = 80 timer i måneden... du bliver overrasket når du skal ud på arbejdsmarkedet ;-) (jeg går ikke udfra at der er nogle udgifter forbundet med stillingen)
160 timer i måneden x 275 kroner svarer til en månedløn på 44.000 kroner.
Skal du fakturere dem, eller er det decideret ansættelse? Uanset hvad, burde 175kr/t ikke være helt urealistisk, selvom de fleste studiejob dog ligger tættere på 110-120kr/t ved ansættelse.
Værdikædeledelse, det lyder spændende. Hvad har du af uddannelse?
Hvis du er god, synes jeg ikke at 275 kr i timen er meget. Når du tæller en månedsløn sammen, som konsulent/freelance, skal den gerne ligge over det du kunne få udbetalt som fastansat. Husk på at du har udgifterne til evt. løn under sygdom, forsikringer, evt. lokaler og udstyr (pc) etc.
Og sørg nu for ikke at sætte dit lys under en skæppe. Vend den rundt og tænk: Jeg er squ snart færdiguddannet. Et semester fra eller til er ikke det, der gør mig mere værd.
Hvis du synes at 275 kr/timen er lige i overkanten, så lad det være dit første bud. Så ender du måske efter lidt forhandling på en fornuftigt niveau.
Skriv endelig, hvordan det går. Vil glæde mig at høre mere...
Generelt er det vigtigt at huske på at som freelance/konsulent er der stor forskel på timer man arbejder og timer man kan udfakturere til en kunde.
Der skal være plads til tilbudsgivning, mail/telefon dialog med potentielle kunder og en masse andre ting, som man ikke kan udfakturere nogen steder.
Overvej ligeledes hvad det ville koste virksomheden at ansætte en person med de samme kvalifikationer på fuld tid, pension, sygefraværds omkostninger, inventar/materiale investering, lokaler, forsikring, aflønningsomkostninger, revision, advokat mm..
Der er mange omkostninger forbundet med at have ansatte, og netop derfor er de også villig til at betale en god timepris, såfremt du er dygtig til det du laver.
Vis din konsulent bistand f.eks. Hvordan jeg får en kunden og kan øge indtægten er det ikke meget at give at 700 - 1200 kr. i time , vis vejledning ikke fører til mersalg er værdien ikke noget værd
Så prisen må afhængig hvilken konsulent bistand den er og hvor meget du vil gøre for min forretning og derved større salg for mig , hvor vil du arrangerer dig i projektet med nytænkning så man reelt kan se stor gevinsten nu og her , med også langsigtet plan der giver min virksomhed en væksten , at du oveni har måske kontakter eller vis viden der frembring min virksomhed en stor værdi giver jeg gerne 30.000- 50.000 kr.
Vis f.eks. det lavet arbejde kun giver højere placeringer på google med en høj afvisning % ,
Konsulent basis gøres løn op , hvilken referencer du har , hvordan udformer dit salgsarbejde til kunden er hovedet delen i hvad du kan få i løn.
God strategi i salgsarbejdet med kunden , vil jeg sige 700- 1200 kr. i time er realistisk
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows