Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

275 kr. pr. påbegyndt kvarter i det offentlige?!?!?!?!?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,8 stjerner givet af 6 person

Hej Amino

Må lige ud med nogle frustrationer....

Har haft besøg af fødevarestyrelsen, et årligt uanmeldt kontrol besøg - alle ting var som sådan i orden - de var her i lidt over en time. Alt i alt en god oplevelse, lige indtil jeg får et brev fra Økonomistyrelsen.

Værsgo og betale kr. 1756,00 excl. moms

Hovsa, tabte du også kæben ned i skrivebordet?? Det gjorde jeg!!! og blev faktisk rasende...!!!

381 kr. i grundgebyr og så 275 kr. pr. påbegynd kvarter - vi taler det offentlige, hallo mand, hvad sker der.

Jeg er målløs, og jeg vil simpelthen ikke betale den pris, for en times besøg. Så nu har jeg skrevet et pænt brev til dem, så må vi se hvor vi ender.

Nu er det ... blevet en princip sag - den er lige til "kontant" på DR ;-)

Bendtsen

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 13:45

Bendtsen:
Værsgo og betale kr. 1756,00 excl. moms

For mindst 2 mand, der er kørt hjemmefra og ud til dig, lavet en undersøgelse i 5 kvarter og kørt tilbage? Det lyder altså ikke urimeligt set herfra.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:50
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis der er to personer ude på besøg, og de skal køre ud til dig, hjem og skrive rapport osv, så synes jeg ikke prisen er urimeligt. Såmænd heller ikke selvom det kun var en person.

Det står dig vel frit for at vælge en anden branche der ikke er underlagt myndighedernes kontrol på samme måde?

Hvis du vælger at sælge sko i stedet for fødevarer slipper du helt sikkert for deres besøg. Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 13:51

Sådan er det jo.... Du skal også medregne transport.... og så er det jo ikke en eller anden tilfældig stodder, du får ud.... Prøv at få en bygningsingeniør forbi til at gennemgå noget bygningsteknisk og se om ikke prisen også der vil blive lidt høj ;)

Du har modtaget en ydelse og den koster altså noget - vil du da hellere have vi andre skal betale for dine lovpligtige kontrolbesøg?

P.S. Jeg ved godt vi betaler for uanmeldte besøg i detailbranchen.... Men den kontrol tolker jeg egentligt udelukkende som en service for forbrugeren, så det har jeg det egentligt fint nok med.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 13:54

Sådan som jeg husker det, så får du kun en regning fra fødevarekontrollen når du er registeret som engros virksomhed, altså hvor du sælger største delen engros. Hvis det ikke er sådan, så skal du registeres som detail "kunde" og så får du ikke nogen regning

Fra Køge
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Beruf Digital Sans Skrevet kl. 13:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det er da fuldstændig urimeligt!

Vælge anden branche??? Nu må det fandme stoppe. 

Bendtsen betaler SKAT (går jeg ud fra :-D ) Så kan det da ikke være rigtigt, at han skal betale noget udover for et kontrolbesøg, som han ikke engang har bedt om.

Det står skidt til i Danmark, når borgere mener, at staten har ret til at kræve yderligere betaling for sine krænkelser af private virksomheder.

Der er da ikke noget at sige til, at Liberal Alliance stormer fremad, når staten behandler sine borgere sådan :(

Bendtsen, jeg føler med dig!

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fødevarestyrelsens besøg er vildt nødvendigt for at folk ikke unødigt bliver syge.

Men reglerne omkring fødevarer grænser også til hysteri.
Det største problem er dog ikke reglerne, det er kontrollørerne, dit smiley resultat afhænger af deres humør.

Man får dårlig smiley, for diverse latterlig grunde som ikke giver mening overhoved.

Egen erfaring:
Hul i loft i skur som var tilknyttet grunden men ikke brugt.
Temperatur ikke overholdt i kølere (2-5 celsius) selvom alle de produkter som stod i køleren ikke var under krav på køl.
plet på et enkelt æble ud af en hel grøntafdeling.
De gennemgår flere afdelinger i søgen på en vare der er gået over dato.
(Hvis de finder en enkelt vare ud af 10.000vis = dårlig smiley)

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 14:16

Lasse:
Temperatur ikke overholdt i kølere (2-5 celsius) selvom alle de produkter som stod i køleren ikke var under krav på køl.

Det er jo fuldstændigt underordnet om du bruger udstyret eller ej.... Udstyret skal leve op til fødevarestyrelsens krav - der er jo ingen der ved om du dagen efter fylder den defekte køler op med varer der skal holdes på køl...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fama:

Det er jo fuldstændigt underordnet om du bruger udstyret eller ej.... Udstyret skal leve op til fødevarestyrelsens krav - der er jo ingen der ved om du dagen efter fylder den defekte køler op med varer der skal holdes på køl...

Jeg må sku give Lasse ret... Problemet med systemet er, at du giver nogle normalt søde og rare mennesker et par stjerner på skulderen, og så går de fra at være servicemindet offentlig ansatte, til at blive totalt crapy crazy paveskranker, som nærmest ejer hele verden. Deres ord er lov, og siger man dem lidt imod, så pålægges man bare bøder eller flere extra kontrolbesøg, indtil de kan finde noget og sætte dig på plads...

Men det er jo ik alle mennesker, som kan håndtere magt, og der er åbenbart mange af disse ansat hos fødevarerstyrelsen i DK, hvor de laver kontrolbesøg med "unlimited power"...

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 14:43

Fashion-Seller:
Problemet med systemet er, at du giver nogle normalt søde og rare mennesker et par stjerner på skulderen

Jeg siger ikke systemet er perfekt.... Det er ingen systemer.... Jeg har også selv oplevet store forskelle i hvordan de enkelte kontrollanter udfører kontrollen. I det store hele må jeg dog sige min erfaring er at det fungerer meget godt.... Jo, der sker fejl - men kontrollanterne er hverken mere eller mindre menneskelige end os andre, så det er der vel ikke så meget at sige til. Men generelt synes jeg, som sagt, at kontrollen fungerer ganske udemærket.

.... og så skal man jo huske på de her mennesker jo nærmest er mere hadet end p-vagter. Så måske dine oplevelser med manglende servicemindedhed kunne hænge sammen med de bliver anset som værende djævlen selv, når de tropper op? ;)

Og så synes jeg stadigvæk Lasses eksempel med køleren var kritisabelt.... Der er tale om en køler der er i brug, så skal den sgu også leve op til kravene.... upåagtet hvad man p.t. har puttet ind i køleren... Som jeg også skriver er der jo intet til hinder for man fylder den med andre varer næste dag. Og hvad nytter det så, at kontrollanten har set gennem fingre med forseelsen? Så er det altså bedre, at have helt klare linjer.

Vil du være med?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)