I min tid som bobslædekører udarbejdede jeg et koncept til et kultur-underholdningsprogram, som jeg mener kan blive super-underholdende og motiverende for seerne...
...udfordringen er nu, hvordan kommer jeg i kontakt med de relevante beslutningstagere indenfor TV-brancen?
og hvilke personer i Danmark - eller udlandet - kunne være gode at komme i kontakt med?
Du sender dem bare en email..... Dengang Anders Stahlschmidt sad som redaktionschef inde hos Nordisk Film arbejdede jeg sammen med en skør stodder, som havde fået en endnu mere skør idé til et gameshow..... Han skrev bare en mail til Nordisk Film og fik så svar tilbage fra den gode hr. Stahlschmidt, hvor han skrev de ville tage forslaget op på deres næste redaktionsmøde.... Programmet blev aldrig produceret, men han fik da en relevant beslutningtagers opmærksomhed :)
Så grundlæggende er dit problem ikke så stort.... Det er bare om at kaste sig ud i det og kontakte dem du vil i kontakt med :)
Men..... Jeg vil alligevel anbefale dig, at være lidt mere udspekuleret. For med din fortid og nutid i tankerne kan jeg ikke forestille mig du ikke har en eller anden form for netværk i mediebranchen. Så prøv at start med at se om ikke du kan få en med på idéen, som allerede er etableret i mediebranchen. Mediebranchen er jo et eller andet sted bundrådden - selv det tekniske personale er jo mere eller mindre i familie med beslutningstagerne. Så træk alt det du kan på dit netværk og dit netværks netværk....
Men som sagt.... Dybest set er det bare at gøre det :)
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Før du kaster dig ud i disciplinen, skal du selvfølgelig have konceptet lige i skabet. Hvem er målgruppen? Til hvilket medie passer programmet bedst? Beskrivelse af hvorfor programmet bliver en succes etc.? Med andre ord udformer du en synops, som du sender videre til de pågældende redaktører på produktionsselskaberne med et forslag om, at du gerne kommer forbi og præsenterer dem ideen. At kontakte tv-kanalerne direkte er i denne fase spild af tid. Husk du har copyright på din idé, der altså juridisk er beskyttet mod platugler og andet skidt folk. God vind