Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken salgsform til mindre produkt?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Web-siden.dk:

Hvis jeg skal komme med et råd så vil jeg søge patent på dit produkt så finder du ud af hvilke rettigheder du har omkring patenter, og mønsterbeskyttelser..

sådan du ved hvem du træder over tæerne og du kan lave en aftale at de får x antal kr når du sælger dit produkt så tilgodeser det deres patent ,,

Tak for rådet.. Jeg har været inde og søge på http://www.dkpto.dk/ på alle betegnelser der kunne ligne mit produkt, men jeg har ikke kunne finde mit produkt.

Det skal også siges, at produktet på ingen måde er unikt, og findes i en normal form lavet af Nike, Adidas, Puma osv. den eneste forskel på de eksisterende produkter er mærket, mit produkt skiller sig ud ved at der ikke bliver noget varemærke, men kun kundens egen tekst/mønster.
Næsten alle mennesker vil kunne lave det, så det er ikke specielt banebrydende, så der er ikke nogen i at jeg vil til at søge beskyttelse af mit produkt, eller er jeg helt væk her? :)

Mvh Kenneth

Ahh en vuvuzela Wink

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:48

Allan I:

TakTak ;o)

Jeg glemte lige at sige, at man selvfølgelig også kan installere ePay - og dermed modtage dankort, eDankort, Diners, Forbrugsforeningen - ja stor set alle kort.

Jeg har aldrig helt forstået, hvorfor nogen er skeptiske over at betale via PayPal. I starten synes jeg det var et problem, at man skulle oprette konto først - sætte penge ind på den konto - så først derefter kunne man handle. Det er selvfølgelig at gøre det besværligt for kunden - men efter muligheden med at betale direkte via kreditkort er kommet (ved ikke om den egentlig har været der hele tiden), så synes jeg ikke det er et problem.

Problemet er selvfølgelig, at man så ikke kan modtage dankort men kun visa/dankort. Jeg ved ikke, om der er flest dankort eller Visa/dankort i DK. Men hvis man hverken har Visa, eller MasterCard eller Amex, så kan man jo vælge bankoverførsel i stedet - eller betaling pr. efterkrav.

Det begynder jo og lyde meget bedre. Det er helt klart noget jeg vil læse mere om, inden jeg kaster mange penge efter PBS osv. Mange tak for hjælpen og rådene om at det bestemt kan bruges alligevel. Må jeg kontakte dig, når jeg kommer til, at jeg skal have disse betalingsting på plads?

Mvh. Kenneth

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 01:57

Hvis du kan tage patent og ikke gør det?´

Så ville jeg hvis jeg var dig lave en beskrivelse af mit produkt og smide den på amino nu mens der ikke er så mange på,,,

For ellers kan du ende i den uheldigs situation at ham der fremstiller den tager patentet og du kan intet gøre.

Men det er bare sådan at når opfindelser har været nævnt "bedkrevet" i offentlig forum så umulig gør dette patentering.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:02

Hehe. Dem har jeg fået nok af henover sommeren, så nej det er det bestemt ikke. :) Ideen er meget simpel, men jeg venter lige med at forklare det præcist, indtil jeg har en webshop osv kørende med produktet på. Jeg er nok for paranoid, men vil ikke risikere at nogle er hurtigere ude med det.

Der er ikke to sæt der bliver ens, så jeg tror ikke rigtig jeg har mulighed for at få nogen form for beskyttelse på min vare.

Mange tak for rådene ellers.

Mvh Kenneth

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 02:07

Hvor laver du den henne, på en fabrik eller ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:21

Jamen det er egentlig min tidligere svigermor der kan lave dem. Det er bare en benskinneholder som denne:
http://www.glossuclothing.co.uk/shop/product_info.php?products_id=444?osCsid=i36a03bv8s4rbtlljqfq78fsu7

Vores produkt vil så give kunderne mulighed for at få skrevet lige hvad de vil på dem i stedet for Nike-mærket. Det er helt klart mest henvendt til fodboldspillere som gerne vil have lidt lir i stedet for de traditionelle kedelige holdere fra Nike osv. Så selve produktet er ikke vildt banebrydene.

Jeg har allerede modtaget ordre fra omkring 30 mennesker, så jeg er rimelig overbevist om at der er et marked, måske ikke vildt stort, men lidt har også ret, for det :)

Mvh Kenneth

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:39

Cool idé, men dem skal du da sælge til Unisport eller Stadium istedet. Vejl. udsalgspris 179,- inkl. valgfri tekst. Så kan du tage 50-60 kr. for dem Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:02
Nicolaj Thomasen:

Cool idé, men dem skal du da sælge til Unisport eller Stadium istedet. Vejl. udsalgspris 179,- inkl. valgfri tekst. Så kan du tage 50-60 kr. for dem Big Smile

Mange tak for forslaget, men det tror jeg ikke kan lade sig gøre. Der er mange klubber som køber strømpetape til spillerne, så mit produkt vil formentlig kun kunne sælges til omkring 50-60 kr. Det er ihvertfald det indtryk jeg har fået af at spørge personer dom jeg ved er interesseret. ;) Mvh Kenneth
Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 09:06

Hej Kenneth

Jeg synes du skal kigge dig om, og se om ikke, der er nogen eksisterende webshops, som kan forhandle dit produkt. Det er fint nok, at det koster 10000 at få en webshop online, men derfra og så til, at du har besøgende i den, der er altså et godt stykke vej.

Var det ikke en bedre ide, at finde f.eks. 10-20 eksisterende webshops og høre om ikke de vil tage produktet i kommission. De har jo allerede lavet søgemaskineoptimering, design, måske adwords osv. osv.

Venlig Hilsen

Allan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:26

Hej Allan.

Tak for rådet. Det kan også godt være jeg skal forsøge og gå den vej i stedet for. Men det rejser så bare nogle nye spørgsmål :)

1. Det er selvfølgelig et teoretisk spørgsmål, men hvor meget vil en webshop skulle tjene på at sælge produktet videre? Jeg kan huske at vi på Handelsskolen fik af vide at en fysisk butik typisk skal tjene mellem 2-300% på et produkt, vil det også være sådan når de ikke skal købe dette produkt inden kunden bestiller det?

Eller kan man måske gøre det på den måde at de får xx% af overskuddet af salget? Eller er der en helt tredje måde?

2. Jeg tænker at jeg så stadig selv skal lave varen, men kan det laves så det egentligt er mig der laver produktet og sender det ud til kunden,  men det juridiske som reklamationsret, indkrævning af penge osv. vil være sidens ansvar at behandle? Eller hvordan fungerer det?

Kan det ikke stadig være en ide og have min egen hjemmeside så man kan se at jeg egentligt er et selvstændigt firma, som bare producerer til en webshop? Min side vil så ikke skulle indeholde en webshop, men blot referere til sider der sælger det?

Mvh. Kenneth

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)