Hej Amino. Jeg har det seneste stykke tid gået og arbejdet på et mindre produkt som snart vil se dagens lys. Jeg har dog lige et par spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med.. Jeg er forholdsvis ny indenfor iværksætteri, så jeg håber at kunne trække lidt på jeres erfaringer.. 1. Jeg har tidligere købt et lignende produkt på trendsales, men kan simpelthen ikke finde det mere nogle steder. Jeg har både søgt på google og trendsales, men uden nogen form for held. Jeg tror simpelthen ikke det præcist samme produkt er på markedet mere. 2. Min vare kommer til at have en salgspris på 40-50 kr. Jeg er derfor meget i tvivl om hvordan og hvor jeg skal sælge mit produkt. Jeg har snakket med en ven om det, som i øvrigt er en rigtig dygtig programmør, og han fortalte, at hvis jeg skal have en webshop med hele pakken indenfor betalingsmuligheder kan det løbe op i omkring 10.000 kr. og det er mange penge for en webshop som i starten kun vil komme til at indeholde 1 produkt, synes jeg. Så jeg håber der er nogle Aminoer der har nogle gode forslag til at hjælpe mig videre. Mvh. Kenneth Andersen |
Hvilken salgsform til mindre produkt?
|
Du kunne jo evt. starte med http://www.shoppinnet.com/ ..og så hen af vejen se om det er noget du brænder for og vil gøre mere ved... |
Hej Brian. Mange tak. Jeg havde slet ikke overvejet at der findes sådanne løsninger.. Det er jo perfekt.. Mange tak for rådet. Mvh. Kenneth |
Hej Kenneth Jeg er selv igang med at lave webshop - og har i den forbindelse fundet www.prestashop.com. Det er en gratis webshop, og hvis din programmør-ven har mod på at hjælpe dig lidt, så vil jeg vove den påstand, at han kan sætte den op på en dag. Du kan se hvad jeg har nået på min webshop på bare 3 dage her: http://www.aiconcept.dk Der er mulighed for at betale via bankoverførsel, pr. efterkrav og via PayPal. Jeg kan forstå at du ikke er så glad for PayPal. Er det på grund af dårlige erfaringer? Jeg spørger fordi jeg selv har tænkt mig kun at tilbyde betaling via paypal eller bankoverførsel. Ved du godt, at man kan betale via paypal uden at skulle oprette en paypal konto - og uden at skulle logge ind i paypal?
|
allanisaksen.dk - Online Digital Assistent
Super side. Den vil jeg kigge på når jeg selv skal i gang med en webshop. Din side ser rigtig godt ud - specielt når du "kun" har brugt 3 dage.. Hmm jamen jeg synes egentligt bare jeg har læst flest negative ting. Jeg har dog ikke undersøgt det helt. Jeg ved dog at jeg ikke ville købe mit eget produkt hvis eneste mulighed er Paypal. Men hvis nogle af jer kender bedre til det må I meget gerne prøve og overbevise mig :) Mvh Kenneth |
Hvis jeg skal komme med et råd så vil jeg søge patent på dit produkt så finder du ud af hvilke rettigheder du har omkring patenter, og mønsterbeskyttelser.. sådan du ved hvem du træder over tæerne og du kan lave en aftale at de får x antal kr når du sælger dit produkt så tilgodeser det deres patent ,, |
TakTak ;o) Jeg glemte lige at sige, at man selvfølgelig også kan installere ePay - og dermed modtage dankort, eDankort, Diners, Forbrugsforeningen - ja stor set alle kort. Jeg har aldrig helt forstået, hvorfor nogen er skeptiske over at betale via PayPal. I starten synes jeg det var et problem, at man skulle oprette konto først - sætte penge ind på den konto - så først derefter kunne man handle. Det er selvfølgelig at gøre det besværligt for kunden - men efter muligheden med at betale direkte via kreditkort er kommet (ved ikke om den egentlig har været der hele tiden), så synes jeg ikke det er et problem. Problemet er selvfølgelig, at man så ikke kan modtage dankort men kun visa/dankort. Jeg ved ikke, om der er flest dankort eller Visa/dankort i DK. Men hvis man hverken har Visa, eller MasterCard eller Amex, så kan man jo vælge bankoverførsel i stedet - eller betaling pr. efterkrav.
|
allanisaksen.dk - Online Digital Assistent
1. Tag patent på det. 2. Sæt prisen op (hvis det er et unikt produkt, som alle har brug for). 3. Sælg det istedet til andre webshops, med lignende varer. |
Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement
Tak for rådet.. Jeg har været inde og søge på http://www.dkpto.dk/ på alle betegnelser der kunne ligne mit produkt, men jeg har ikke kunne finde mit produkt. Det skal også siges, at produktet på ingen måde er unikt, og findes i en normal form lavet af Nike, Adidas, Puma osv. den eneste forskel på de eksisterende produkter er mærket, mit produkt skiller sig ud ved at der ikke bliver noget varemærke, men kun kundens egen tekst/mønster. Mvh Kenneth |