Hej Aminoer Jeg sidder i en lidt sjov situation, jeg har arbejdet for et firma som jeg samtidig har lavet noget grafisk arbejde for. Jeg er belvet opsagt for virksmomheden (og sjovt nok efter at alt var færdigt), han var klar over at han skulle betale for dele af produktet og at resten var på tjeneste niveau. Kan jeg tillade mig at sende ham en regning for udført arbejde ud fra gældende timepris? Det er en rimelig seriøs sag da det dejer sig om en lille måneds konstant arbejde og virkomheden har fået opbygget mere eller mindre en komplet design profil, lige fra stempler til brevpapir og kontrakter. Hvis virksomheden ikke betaler kan jeg så tillade mig at lukke de dele ned af hjemmeside som jeg har udviklet eller gennemrettet?
Jeg håber at i kan hjælpe mig Mvh |
Hej Andreas,
Som jeg forstår det, så lavede du noget 'ekstra' arbejde for din virksomhed du var ansat i udenfor normal arbejdstid?
Hvis det er tilfældet, så ville jeg bare slå det hen, som en lærestreg. Vi lærer allesammen og nogle ting skal man bare passe på med at gøre, som tjenester.
Uden at have nogen juridisk baggrund, vil jeg tro, at det er en ualmindelig lang gang du skal gå for at få penge ud af den sag. Hvis det overhovedet er muligt.
Hvad siger din tidligere arbejdsgiver til sagen? Er muligheden for, at du kan gå til ham / hende med fornuft og fortælle, hvor meget arbejde, der har ligget i det?.
Mvh.
Andreas..