Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af kunde som jeg har arbejdet for?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg sidder i en lidt sjov situation, jeg har arbejdet for et firma som jeg samtidig har lavet noget grafisk arbejde for.
Jeg havde en stillingsbetegnelse, men chefen ville have at jeg i arbejdstiden stod for forskellige ting så som hjemmesideretning mv. jeg har dog lavet størstedelen af alle produkter til kunden efter endt arbejdstid (det vil sige om natten og i weekender). Alt er lavet gennem mit eget firma, og jeg har også benyttet freelance folk samt faste ansatte til at udfører dele af arbejdet som er tilknyttet firmaet, men her kommer nu det store spørgsmål.

Jeg er belvet opsagt for virksmomheden (og sjovt nok efter at alt var færdigt), han var klar over at han skulle betale for dele af produktet og at resten var på tjeneste niveau. Kan jeg tillade mig at sende ham en regning for udført arbejde ud fra gældende timepris?

Det er en rimelig seriøs sag da det dejer sig om en lille måneds konstant arbejde og virkomheden har fået opbygget mere eller mindre en komplet design profil, lige fra stempler til brevpapir og kontrakter.
Hvordan kan jeg forholde mig?

Hvis virksomheden ikke betaler kan jeg så tillade mig at lukke de dele ned af hjemmeside som jeg har udviklet eller gennemrettet?

Jeg håber at i kan hjælpe mig

Mvh
Andreas Jensen

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 22:39

Hej Andreas,

Som jeg forstår det, så lavede du noget 'ekstra' arbejde for din virksomhed du var ansat i udenfor normal arbejdstid? 

Hvis det er tilfældet, så ville jeg bare slå det hen, som en lærestreg. Vi lærer allesammen og nogle ting skal man bare passe på med at gøre, som tjenester. 

Uden at have nogen juridisk baggrund, vil jeg tro, at det er en ualmindelig lang gang du skal gå for at få penge ud af den sag. Hvis det overhovedet er muligt. 

Hvad siger din tidligere arbejdsgiver til sagen? Er muligheden for, at du kan gå til ham / hende med fornuft og fortælle, hvor meget arbejde, der har ligget i det?. 

Mvh.
Andreas.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 22:57

Han er jo så ligeglad, da han har valgt og opsige mig og han mener det tilfalder ham da det er med hans logo på - men reglerne på det område er jo en del anderledes da det er mig(mit firma) der er ophavsmanden.

Jeg er faktisk villig til at kører sagen videre for en domstol, da det drejer sig om ualmindeligt mange arbejdstimer. Du kan kalde det ekstra arbejde men som sagt var han opmærksom på at det skulle betales videre i forløbet.

Jeg havde valgt at give virksomheden en kredit, da jeg var ansat der og det ville forringe forholdene at bede dem betale de forskellige ting. Det er en nyåbnet virksomhed og derfor gav jeg dem denne kredit da de på et etableringsbudget ville have en STOR post til etablering af diverse grafik, Google optimering, udarbejdelse af designprofil, gennemtjek af designprocedurer, opsætning af netværkssystemer, rådgivning i køb af hardware og software mv.

Jeg har brugt timer på det og jeg får højst sansynligt en regning fra freelance folk jeg har samarbejde med så derfor mener jeg også at han bør have det. Ville dette være helt unfair? 

Mvh

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 23:29

Jeg må indrømme, at det var en langt større omgang end jeg først troede. 

Hvis jeg var dig ville jeg tage fat i en advokat eller vente på nogle med juridisk baggrund træder ind den her tråd

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 23:39

Andreas Jensen:
Jeg er faktisk villig til at kører sagen videre for en domstol,

Så ville jeg tage fat i Simply Law han kan måske hjælpe dig her.

/allan

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 23:19

Hej Aminoer,
Jeg har kontaktet ham og er også klar til at kontakte andre advokater mv. hvis sagen skulle blive nødvendig.

Ud over det, så skal i passe på hvad i skriver og spørger til råds om herinde.
Det kan få konsekvenser overfor en selv, hvis de forkerte mennesker læser det.

I må have tak for Jeres svar

Mvh

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:58

Andreas Jensen:
Ud over det, så skal i passe på hvad i skriver og spørger til råds om herinde.
Det kan få konsekvenser overfor en selv, hvis de forkerte mennesker læser det.

Kan du uddybe dette ?

/allan

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 10:53

Ja det kan jeg.
Syntes vi skal tage den over PB du er meget velkommen til at skirve derinde og jeg skal svare dig.

Jeg er ikke interesseret i at hænge andre aminoer ud i åbent forum.

Mvh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)