Jeg vil høre om en underskrift (skrevet med håndskrift) er gyldig, hvis dokumentet som underskriften står på sendes med email ?? Så er det jo ikke den dokumentet med den originale underskrift modtageren får i hånden, men en kopi.
Ja det brude den være, jeg har udfyldt det på den måde tre gange til forskellige arbejdsgivere. og der har intet problem været.
Sågar Telia har en procedurer for digital signatur i butikken men også da jeg blev ansat gennem deres HR afdeling, så der brude ikke være problemer i det :)
Jeg håber det var svar nok.
Mvh Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)
Ved nogle af Jer om en opsigelse pr. mail er gældende? Jeg er før blevet opsagt pr mail med "kvittering" med kvitterede for modtagelse en dag for sent, da jeg først så mailen den 2.
Hvad siger i til det?
Ved nogle af Jer om en opsigelse pr. mail er gældende?
Der var en del skriveri for 1/2 år siden om opsigelser pr sms var gældende. "Flere fyres via sms" Det var der juridisk ingen problemet i - spørgsmålet var så om det var moralsk ok at fyre sine medarbejdere på SMS. Det samme må gælde for alle andre former for kommunikation inkl email.
Men det skal vel udformes som en hvilken som helst anden opsigelse med dato tidspunkt for sidste arbejdssdag mv.?
Er der ikke også nogle regler omkring at man skal have en advarelse før opsigelse hvis det fx ik er fordi man stjæler af kassen mv? Jeg mener at huske at man ikke bare kan smide opsigelser om sig men at man skal gøre det klart for den ansatte at der fx er problemer forude, og derefter kan man fyre folk?
En kontrakt er gyldig, når man har den skrevne underskrift. Du kan godtage den, via mail eller fax - men kommer alt til alt, skal du have den i "hard copy".
Sørg for at få den tilsendt...
Til ale andre - nej en opsigelse via mail er ikke nok, hvis de sætter sig på bagbenene.
Send en opsigelse skriftligt - gerne rekommanderet.
En kontrakt er gyldig, når man har den skrevne underskrift. Du kan godtage den, via mail eller fax - men kommer alt til alt, skal du have den i "hard copy".
Der er fri bevisbedømmelse i Danmark, så det er i hvert fald ikke korrekt. Hvis du har nogle afgørelser, der kan bakke din (unødvendig provokerende) påstand op, synes jeg du skal fremlægge dem.