Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne - hvem, hvad, hvor?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er ! : )

Jeg er i den situation, at jeg ønsker at købe et dk-domæne, men er i tvivl om hvor?

En hurtig søgning på 'domæne', og man får mere end 10 forskellige udbydere, den ene billigere end den anden.

Men hvem bør man med fordel vælge - skal man bare gå efter den billigst mulige løsning?

Eller hvad gør, at nogen er henholdsvis dyrere og billigere end andre, er der forskel på udbydernes produkter? - "kvalitet" hvis man da kan sige det, om disse it-produkter.

Er klar over, at prisen naturligvis variere tilsvarende den løsning man vælger. Men er der nogen I vil anbefale? 

Dbh TME 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 813
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale gratisDNS.dk for dk-domæner og GoDaddy for internationale domæner.

I sidste ende kan det være ligegyldigt hvor man får registreret sine dk-domæner, da det er DK-hostmaster du efter den første år skal betale til.

Forskellene mellem de forskellige registranter er at hos nogle får man diverse tjenester gratis, mens man hos andre skal betale for det. Smile

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Jeg bruger one.com, og jeg synes, at de er gode nok - for mig i hvert fald :-)

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du spørger om to forskellige ting: domæne og webhotel.

Domænet er en adresse på internettet - men bliver først rigtigt sjovt med et webhotel. Du kan ikke have en hjemmeside helt uden et webhotel, da webhotellet er pladsen hvor du kan ligge dine filer, som så kan tilgås fra internettet.

Du kan sagtens købe et billigt domæne et sted, og senere flytte det. Kvalitet er ikke noget du rigtigt kan bedømme på, når man snakker domæner. Alle DK-domæner lånes ud af DK Hostmaster, og derfor burde servicen være den samme i sidste ende.

Webhotellerne derimod kan der være stor forskel på. Den hostingudbyder som du skal vælge, kommer helt an på behovet: kommer du til at trække ufatteligt meget trafik? Hvor meget nedetid er acceptabelt? Og hvad er budgettet? Jeg vil sjældent anbefale den samme webhost til en privat blog med et par besøgende pr. dag, som en stor dansk webshop med flere tusinde daglige besøgende. Jeg skrev et blogindlæg om valg af lavprishost for lidt tid siden - selvom at den ikke er blevet opdateret længe, kan du måske blive en smule klogere der.

 

Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle fire - gode råd  : )

Det jeg hører jer sige er at det egentlig er lidt underordnet om jeg vælger; gratisDNS.dk, one.com, ML Hosting etc. da det alligevel er dk-Hostmaster som man egentlig betaler til det første år. 

Tak for lige, at male det tydeligere for mig hvordan det mere overordnet fungere og hænger sammen Emil Blücher. Dog vil jeg naturligvis alliere mig med en som ved hvordan man laver hjemmesider, vil bare gerne have købt domænenavnet for nu. Og ja - jeg blev klogere af at læse dit blogindlæg, fint at du vidergiver nogle af de erfaringer du har haft med div. hostingsudbydere. Thumps-up Yes 

Elles tror jeg da bare jeg vil kaste mig ud i det! Tak for den hurtige og brugbare information.  

 

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:

Jeg tror du spørger om to forskellige ting: domæne og webhotel.

Domænet er en adresse på internettet - men bliver først rigtigt sjovt med et webhotel. Du kan ikke have en hjemmeside helt uden et webhotel, da webhotellet er pladsen hvor du kan ligge dine filer, som så kan tilgås fra internettet.

Du kan sagtens købe et billigt domæne et sted, og senere flytte det. Kvalitet er ikke noget du rigtigt kan bedømme på, når man snakker domæner. Alle DK-domæner lånes ud af DK Hostmaster, og derfor burde servicen være den samme i sidste ende.

Webhotellerne derimod kan der være stor forskel på. Den hostingudbyder som du skal vælge, kommer helt an på behovet: kommer du til at trække ufatteligt meget trafik? Hvor meget nedetid er acceptabelt? Og hvad er budgettet? Jeg vil sjældent anbefale den samme webhost til en privat blog med et par besøgende pr. dag, som en stor dansk webshop med flere tusinde daglige besøgende. Jeg skrev et blogindlæg om valg af lavprishost for lidt tid siden - selvom at den ikke er blevet opdateret længe, kan du måske blive en smule klogere der.

Mangler der ikke en udbyder i dit indlæg? ;-)

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick:
Mangler der ikke en udbyder i dit indlæg? ;-)

Well, der er to ting: En webhotel-udbyder og en domæne-udbyder. Det er  mere et spørgsmål om hvordan man navngiver de to ting.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)