Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De må ikke stjæle min idé !

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Tænkstort, men forstår også pessimisterne. Måske skulle jeg også nævne at jeg ikke søger samarbejdspartnere men investorer - derfor er der lidt en forskel.

Udover føler jeg også at en video er ret så uskyldig, og mine kommende partnere vil kun være glade for at jeg holder "vores" idé hemmelig.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 23:57
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Peter R. Hansen:

Jeg er helt enig med Tænkstort, men forstår også pessimisterne. Måske skulle jeg også nævne at jeg ikke søger samarbejdspartnere men investorer - derfor er der lidt en forskel.

Udover føler jeg også at en video er ret så uskyldig, og mine kommende partnere vil kun være glade for at jeg holder "vores" idé hemmelig.

Jeg har lige været med til at skaffe investering til en virksomhed, her snakker vi mange mio fra top investorer i verden, hvis jeg bad om at få vores møder filmet var de gået på stedet. Stol på dem, de er i verden for at hjælpe iværksættere, ikke for at stjæle idéer og udføre dem selv.

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 00:03

Du har helt ret Niklas.. Alligevel er jeg påpasselig fordi mine kommende bestyrelsemedlemmer alle har erfaring indenfor branchen + midlerne til at kunne starte en sådan virksomhed. 

Forestil dig at møde Bill Gates i et fly, og fortælle ham at du har en idé og den skal hedde Ipod

Hvad mon der så sker......

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 00:08

Peter R. Hansen:

Du har helt ret Niklas.. Alligevel er jeg påpasselig fordi mine kommende bestyrelsemedlemmer alle har erfaring indenfor branchen + midlerne til at kunne starte en sådan virksomhed. 

Forestil dig at møde Bill Gates i et fly, og fortælle ham at du har en idé og den skal hedde Ipod

Hvad mon der så sker......

Bill gates er ikke investorer og derudover ikke en mand jeg ville stole på...

Et lille blogposthttp://cdixon.org/2009/08/22/why-you-shouldnt-keep-your-startup-idea-secret/

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 00:16

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 00:20

tænkstort:

Niklas:

Så vil jeg da lige komme med et mod-argument-blogpost til det. Big Smile

http://sivers.org/zipit

Den blogpost omhandler jo noget helt andet. Vi snakker ikke om nødvendigvis at gå at tale til alle (ja det nævner de i blogposten, men det er ikke det vigtigste). Motivation er noget andet end at skaffe de samarbejdspartnere og investorer der er brug for...

Over and out for i dag..

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 00:24

Niklas:

Den blogpost omhandler jo noget helt andet.

Citat fra den blogpost link du gav:

"My answer:  you should talk about it to almost anyone who will listen.  This includes investors, entrepreneurs, people who work in similar areas, friends, people on the street, the bartender, etc."

Godnat herfra også. Big Smile

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 00:26

tænkstort:

Niklas:

Den blogpost omhandler jo noget helt andet.

Citat fra den blogpost link du gav:

"My answer:  you should talk about it to almost anyone who will listen.  This includes investors, entrepreneurs, people who work in similar areas, friends, people on the street, the bartender, etc."

Godnat herfra også. Big Smile

Jeg henviser til at det blogpost du linker til handler om noget helt helt andet, nemlig motivation. 

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 00:29

Hej Peter
Jeg må sku her give Niklas ret. Du kommer ikke langt hvis du ikke skænker samarbejdspartnere mv tillid.

Jeg tror selv på at det er en god idé at beskytte sig selv og sit koncept. MEN når det så er sagt ville jeg heller ikke vige et øjeblik for at fortælle andre hvad jeg havde gang i.

Fortæl dine ideér til andre, måske dine potentielle kunder, fortæl dem til familie, venner og evt kæreste. Se hvad folk siger.

Hvis det er noget du mener kunne bærer frungt i dit hjerte og noget du mener du helhjertet kunne gå ind for samtidig med at du kunne se det som være dit levebrød hvad venter du så på?
Jeg tror på at du ikke behøver gå rundt og frygte om nogle stjæler din idé.

Lad os sige at din ide var at få hjemmehæglede dækservietter af bladguld. og at du syntes dette var en rigtig fed ide som du nemt kunne få produceret og alle ville købe produktet, jamen hvorfor spørger du så ikke folk?
Du har måske brugt 1 måned, 1 år, 2 år eller hele 10 år på at gå at tænke på dit koncept og din ide, og fortæller du den så til mig kan jeg da sagtens se ideén og måske også ville stjæle den fra dig, men så er du alligevel MEGET MEGET længere fremme i processend end jeg. Jeg kan så lukke mit konkurrende firma om 5 mdr fordi jeg er død for flere ideér og du kan kører videre fordi det hele kommer sig ud af dit hjerte og dit hovede. Så jeg tror sku ikke du behøver frygte så meget.

Selvfølgelig skal du ikke være dum. lad os sige at du har opfunder en ny innovativ læskedrik som smagte bedere end cola og var sundere end vitamin. Så behøvede du måske ikke som det første kontakte ledelsen og bestyrelsen hos coca cola og fremlægge dem din ide og komme med alle ingridienser.

Kan du se hvor jeg vil hen?

Jeg vil sku ikke mene at du skal gå rundt og frygte en som stjæler din idé.
Jeg vil derimod sige test den hos dit publikum, og når du så har fået positiv feedback 100 gange så har du en rimelig solid bund for at starte på et solidt fundament.

Hvis du mangler penge så tag evt besvarelserne ovefor med til din bankrådgiver og giv den så hele armen.

Håber du kunne bruge mine ord.

Mvh

Andreas Jensen

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 00:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg har et par gange oplevet at blive kontaktet, af personer som mente de havde en ny unik idé, som kunne laves med vores data på ONTV.
Den ene var helt derude, hvor han ville underskrive aftaler og dit og dat. Det afviste jeg og sagde, at hvis han ville noget med mig måtte han snakke og ellers var det pænt farvel.

Fælles for alle ideer jeg har mødt er det, at ideerne alle har eksisteret på ontv.dk i forvejen.
Moralen i min lille historie er, at man hurtigt kan tro man har en unik idé og det hele skal hemmeligholdes osv., men i virkeligheden har man overset, at det allerede eksisterer.

Så som andre også skriver. Ud med ideen og kom igang. Find troværdige samarbejdspartnere og delagtiggør dem i et tempo, hvor du ikke smider alle guldkorn, før du stoler på dem. Og er din idé virkelig så unik, kan man jo tage lidt først og lav en aftale bagefter og når den er på plads give guldkornene.
uanset, hvad du gør, så held og lykke med det :)
Side 2 ud af 5 (48 indlæg)