Hej Peter
Jeg må sku her give Niklas ret. Du kommer ikke langt hvis du ikke skænker samarbejdspartnere mv tillid.
Jeg tror selv på at det er en god idé at beskytte sig selv og sit koncept. MEN når det så er sagt ville jeg heller ikke vige et øjeblik for at fortælle andre hvad jeg havde gang i.
Fortæl dine ideér til andre, måske dine potentielle kunder, fortæl dem til familie, venner og evt kæreste. Se hvad folk siger.
Hvis det er noget du mener kunne bærer frungt i dit hjerte og noget du mener du helhjertet kunne gå ind for samtidig med at du kunne se det som være dit levebrød hvad venter du så på?
Jeg tror på at du ikke behøver gå rundt og frygte om nogle stjæler din idé.
Lad os sige at din ide var at få hjemmehæglede dækservietter af bladguld. og at du syntes dette var en rigtig fed ide som du nemt kunne få produceret og alle ville købe produktet, jamen hvorfor spørger du så ikke folk?
Du har måske brugt 1 måned, 1 år, 2 år eller hele 10 år på at gå at tænke på dit koncept og din ide, og fortæller du den så til mig kan jeg da sagtens se ideén og måske også ville stjæle den fra dig, men så er du alligevel MEGET MEGET længere fremme i processend end jeg. Jeg kan så lukke mit konkurrende firma om 5 mdr fordi jeg er død for flere ideér og du kan kører videre fordi det hele kommer sig ud af dit hjerte og dit hovede. Så jeg tror sku ikke du behøver frygte så meget.
Selvfølgelig skal du ikke være dum. lad os sige at du har opfunder en ny innovativ læskedrik som smagte bedere end cola og var sundere end vitamin. Så behøvede du måske ikke som det første kontakte ledelsen og bestyrelsen hos coca cola og fremlægge dem din ide og komme med alle ingridienser.
Kan du se hvor jeg vil hen?
Jeg vil sku ikke mene at du skal gå rundt og frygte en som stjæler din idé.
Jeg vil derimod sige test den hos dit publikum, og når du så har fået positiv feedback 100 gange så har du en rimelig solid bund for at starte på et solidt fundament.
Hvis du mangler penge så tag evt besvarelserne ovefor med til din bankrådgiver og giv den så hele armen.
Håber du kunne bruge mine ord.
Mvh
Andreas Jensen