Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmering/opbygning af webshop

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Tag nu f.eks. vores segmenterede nyhedsbrevs feature.

Det findes i redSHOP og i Magento Enterprise - redSHOP koster 249 euro om året i abn. for adgang til software, support og dokumentation.

Magento Enterprise koster $12.500 USD

Jeg er virkelig imponeret over hvor kreative argumenterne er for ikke at vælge Magento,  damn... Big Smile

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:52

Njaee det var nu bare en af de lavt hængende frugter.

Sparet Enterprise licens nr 1 = 67.000 per år

Sparet Enterprise licens nr 2 og 3 = 99.000 per år

Sparet omkostninger til til 3 servere med loadbalancing = fra ca. 100.000 og op

Så har du sparet den første kvarte million om året du kan bruge på salgsskabende arbejde og markedsføring i stedet.

Hertil kommer så glæden ved at det hele ligger i et rigtigt CMS fuldt ud integreret hvor du kan trække på yderligere 5500+ officielle udvidelser + et meget smartere template system.

Og så har vi ikke engang rundet selve webshop systemet endnu Big Smile

Men som jeg plejer og sige så er Magento super fornuftigt som en afløser for OsCommerce - bare en skam det er så trægt og skalere så skidt og man skal op i enterprise før det bliver rigtigt interessant.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 14:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronnikc:
Sparet omkostninger til til 3 servere med loadbalancing = fra ca. 100.000 og op

Sjovt nok levere vi det til DKK 3500 / årligt baseret på en gratis Magento Community.

Ronnikc:
Så har du sparet den første kvarte million om året du kan bruge på salgsskabende arbejde og markedsføring i stedet.

Er lige kommet hjem fra en kunde i udlandet. med en lidt større webshop de skal migrere til magento. Deres nuværende shop omsætter for 3 Mill / Dagligt. Så er der nok andre parametre der er vigtige end license fee på 250K Årligt.

ROI er vigtigt at have med i det samlede billede!

Ronnikc:
Men som jeg plejer og sige så er Magento super fornuftigt som en afløser for OsCommerce - bare en skam det er så trægt og skalere så skidt og man skal op i enterprise før det bliver rigtigt interessant.

Du kan absolut også skalere den gratis community version. Enterprise versionen er ikke en forudsætning for at kunne Skalere en Magento.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:48

Nej de skalere begge ikke særligt hensigtsmæssigt i forhold til det meste andet på markedet.

Så det er da en faktor som de fleste ser på - jeg vil også godt vædde med at den kunde der omsætter for 3 Mill dagligt _ikke_ kan nøjes med 3 servere og 3 licenser - det er nok snarer den du skrev om i en anden tråd med 7 licenser / servere vel eller mere.

Så ja Magento er ikke dårligt - det får du mig ikke til at sige - men det er heller ikke nødvendigvist lige genialt til alt og selve fundamentet som jo er lavet på et rent zend fundament og de fejl og mangler der kommer heraf samt template engine osv. er markant bedre i andre systemer.

Når det er sagt så synes jeg da at Magento er genialt som en standalone webshop platform og helt sikkert en værdi arvtager til f.eks. OsCommerce.

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:31

Fairtime:

Sikke noget vrøvl. Der er måske nok ikke lokaler, men der er da stadig lager, tidsforbrug til analyse og optimering af trafik, linkbuilding, besvarelse af kundehenvendelser etc. etc.

Hvis der er noget jeg finder provokerende, og det er måske bare mig, så er det når folk skriver den slags - "Sikke noget vrøvl" - Troede lige et kort øjeblik at jeg havde forvildet mig ind på arto... Hvis du havde orket at læse hele mit indlæg, så havde du så også set, at jeg skriver, at der selvfølgelig skal være styr på henvendelser, reklamtioner mm.

Det er fint du er uenig, men som jeg skriver i teksten, så er det som JEG ser det. Jeg er ret sikker på, at de fleste kunder er ligeglade med om du har et lager, bruger tid på analyse osv - hvis prisen ikke er den rigtige. Så kan du have nok så gode intentioner med din virksomhed.

Hvis folk har valget mellem at give 80kr eller 100kr for noget - hvad tror du så selv 99 ud af 100 kunder vælger. Samme vare, samme garanti, leveret til døren. Den billigeste - eller den vare, hvor jeg er nød til at smide en 20'er oveni, fordi jeg har brugt tid på analyser, har en fysisk butik osv.?

Prisen er og bliver den væsentligste faktor lige meget hvordan du vender og drejer det - mit indlæg var en kommentar til indlægget, hvor der bliver skrevet, at det er en kedelig tendens, når en webshop tænker pris, pris, pris - og ikke service, service, service.

Jeg synes bestemt ikke det er en kedelig tendens. Prisen er pt et af webshoppens vigtigste våben.

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:50

Men en helt anden ting...

Jeg kan ved, at man med shopify-løsninger skal have en betalings-gateway, så kunder kan betale med diverse kort.

Har jeg forstået det rigtig, at man så udover at vælge en løsning som f.eks den Quickpay har til 1800kr i i året (for op til 500 transaktioner pr måned) - også skal have en indløsningsaftale med PBS - der koster 1000kr for Dankort + 1000kr for en til de øvrige kort (Visa, Master, etc). I alt 3800 pr år for at kunne håndtere betalinger via Dankort, VISA, Mastercard mm.

Er det alt der kræves, eller er der nogle andre ting jeg har overset?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)