Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brætspil søger virksomhed mod licenskontrakt

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra enslev
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Er der nogen virksomheder der ude, som var intresseret i et Nyt brætspil som er meget unikt let at produksere mod roality-licens..

Eller er der nogen der kender virksomheder der kan produksere Mit bræt , der tænker jeg på masse produktion på 10.000 - og opefter.  og lave en prototype til mig som jeg kan bruge til at fremme salget af mit spil.

Jeg har selv en prototype men mangler en professionel udgave der er salgs/markedsførings klar er der en virksomhed der kan lave dette vederlagsfri mod at få ordren i hus. Priser på produktionen for x antal spil ville være rart samt leveringstid på x antal spil 5.000 og 10.000 stk.

selve spillepladen er firkantet i mål  36,5 cm x 27,5 cm med tryk.  Brikkerne er 4 cm x 4 cm med tryk og er i hård plastik, spilleregler, terninger og spillekasse i pap med tryk. skal være lavet færdig på fabrikken, så det er klar til at sende ud i butikkerne.

Smile kontakt rosenkilde.dk@gmail.com  hvis i vil købe spillet på licensbasis eller lave det til mig.

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 17:01

Hej Jimmy

Jeg kan ikke lige hjælpe med at producere dit brætspil, men kunne det ikke være en ide at tage kontakt til nogen af de danske producenter? f.eks. NN Game

ellers prøv Gameinventors i Odense - de laver i konsulentarbejde for spiludviklere og må kunne hjælpe dig.

Fra enslev
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 19:45

Hej Kasper

Og tak for rådene ! Jeg har haft snakke med game inventors  , men det var et fodboldspil jeg havde og Jeg ved de ikke har kapisitet til at hjælpe enkelte personer som Mig så det er ik lige dem jeg søger. samt ( Bessewesser, danske spil også videre, og de har ikke hverken lyst eller tid og det er så svært at komme med et nyt produkt og de vil jo heller ikke skrive under på en hemmelighedsaftale.

Men Jeg har brugt så meget tid på at kontakte Div spille produksenter med så mange spil jeg har haft modeller af midstede alt i en husbrand så jeg er lige startet op igen med at lave spil, men finder aldrig nogen som virkelig siger Lad os se på det og når man snakker om at de skal gå med i det er de heller ikke villige...

Men det er så svært at finde nogen der har tid og lyst. men man skal have tegnedrengen iorden hvis man skal have noget på markedet og det er sgutte dem jeg har flest af, når man er førtidspensioneret

Nå anyway Jeg siger tak for råedene....

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Skrevet kl. 19:50

Hej Jimmy

Det var hvad jeg lige tænkte da jeg så tråden - Jeg har sendt indlægget til en jeg kender, som ved lidt mere om brætspil og den verden. Jeg ved ikke om vedkommende kan bidrage med noget selv, men ellers er der en god chance for hun ved hvor du kunne gå hen.

God weekend

Fra enslev
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 19:51

Ps: Jeg vil da prøve NN Game tak igen...

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Skrevet kl. 19:55

Hej Jimmy

Jeg havde et par andre spørgsmål, som jeg ønskede at sende til dig via PM - du har lukket for PM så kan du ikke lige sende mig en således burde jeg kunne svare på den

Fra enslev
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 20:02

Hej hvor åbner/sender man lige privat beskeder

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Skrevet kl. 20:10

Hej Jimmy

Du skal ind på din profil og så klikker du på "ret profil"

Så har du forskellige faneblade om, debatindstillinger osv.

Her vælger du debatindstillinger og på den side et stykke nede skal du vælge hvem der kan skrive private beskeder til dig.

Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:31

Hej Jimmy

Jo at sætte brætspil på gaden er en stor udfordring.

Jeg har selv været hele vejen rundt også hos flere af dem, du nævner. I år har jeg for første gang et spil solgt med royalties til Tactic Games, der så udgives i DK + 3 andre lande. Og så har jeg selv postet penge og (meget) energi i at sætte et spil i butikkerne, der kommer til november.

Grundlæggende ser jeg følgende muligheder:
- præsenter din idé for en spilproducent som f.eks. Tactic, Danspil el.lign. Hvis de kan lide din idé kan de indgå en samarbejde med dig om en (beskeden) royalty. De overtager næsten al arbejdet, og du har så næsten heller  ingen indflydelse på det endelige resultat. De større producenter som Mattel o.lign. bruger spilleragenter for ikke selv at tage møderne.

- Find en producent og dristributør selv. Der er muligheder, men det koster dig tid og penge. Og det lyder ikke til, at der er mange penge på kistebunden pt hos dig, så det bliver svært.

Hemmeligholdelserklæringer bliver generelt ikke anset som noget værd hos spilproducenter, og jeg ville heller ikke selv skrive under på en. Du skal tænke på, at vi/de lever af at lave spil, og de store spilproducenter modtager rigtig mange ideer, så hvis de skulle komme i problemer fordi nogen mente, at netop deres idé nu er lavet, så vil det slet ikke være det værd. Mange af ideerne overlapper jo hinanden.

Til sidst vil jeg sige: det er mega skægt at udvikle brætspil, men markedet er ikke direkte lukrativt!!
Og vejen til butikkerne er lang, men når det lykkes er det selvfølgelig fedt!

Jeg kan give dig yderligere veje at gå, hvis du sender mig en mail
bedste hilsner

Jeppe

jeppe@tankespil.dk
www.tankespil.dk

Fra enslev
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 13:21

Her er så et fodboldt spil jeg lavede for nogle år siden og alle mine spil laver jeg selv i hånden og bukke tegner med videre og alle dem jeg har kontaktet ville ikke være med så nu har jeg droppet dette flotte spil og skåret i stykker også  har jeg lavet nogle andre spil i lignende matriale som jeg skal have solgt.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)