Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Load-balancing server hosting (webhotel)

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo nogle glimrende forslag der pludselig dukker op i tråden. Tak for dem!

Faktisk ville Round Robin som I nu nævner, ikke være en helt dårlig løsning.

@ larsuth : Du nævner to forskellige udbydere - Hvilke? :)

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 20:00

Hej Rune. 

Jeg vil godt tage en dialog med dig, omkring en rigtig loadbalancing løsning, med en hardware loadbalancer og så et antal virtuelle/fysiske servere servere på den anden side. 

Jeg har Pt. kunder der benytter den løsning, med stor tilfredshed. 

Du er velkommen til at ringe eller sende en mail eller en PM.

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:05

Rune Jensen:

Faktisk ville Round Robin som I nu nævner, ikke være en helt dårlig løsning.

Round Robin + Automatisk DNS opsætning er en løsning jeg før har lavet med stor succes og yderst tilfredse kunder, du er meget velkommen hvis du vil have have en snak om problemstillingen, vi kan også levere hele eller dele af setuppet til dig hvis det har nogen interesse, jeg fanges direkte på tlf 41 28 28 08 eller mikkel@mikjaer.com

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 20:07

Super svar mikkel tak !

Men nu spørger jeg dumt. Hvad hvis server 3 går ned ?

Så har vi kun dns tilbage til at videre sende ? :)

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 20:24

Hej Rune,

Jeg nævnte ikke 2 udbydere jeg siger vi har kunder i vores hosting virksomhed som benytter loadbalancer og det er 2 forskellige kunder hvor den ene har 1 loadbalancer og 2 servere og den anden har 2 loadbalancere og 30+ servere.

Lars

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 21:03

larsuth:

Hej Rune,

Jeg nævnte ikke 2 udbydere jeg siger vi har kunder i vores hosting virksomhed som benytter loadbalancer og det er 2 forskellige kunder hvor den ene har 1 loadbalancer og 2 servere og den anden har 2 loadbalancere og 30+ servere.

Lars

Well... okay, det forstår jeg godt, men din sidste besked var altså følgende Smile:

larsuth:
men på rent webhotel er en round robin løsning faktisk ikke dumt og du kan vælge 2 forskellige udbydere men går den ene servere ned så får ca halvdelen bare fejl når de besøger dig.

Ikke desto mindre, er det blevet en meget interessant tråd, og jeg er rigtig interesseret i en Round Robin løsning.

Jeg har også læst om Amazon Elastic Clouds - Er det nogle der kender til dette setup? Så vidt jeg har forstået, øger den automatisk kapaciteten, i takt med forbruget. Så det vil vel sige, at jeg kun betaler for det jeg bruger, ikke sandt? - Men hvis min service bruger meget (som i ekstremt meget Smile], kan det så ikke gå hen at blive en dyr løsning i forhold til load-balancing eller Round Robin?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46

Hej Torben!

Kan du lægge sløret for, hvilket prisinterval din Solido-løsning ligger i?

Alt godt,

Kasper

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47

*løfte...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58

Kim, jeg får følgende fejl, når jeg forsøger at besøge jeres site:

Bad Request - Invalid Hostname

HTTP Error 400. The request hostname is invalid.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:02

Next.man:

Men nu spørger jeg dumt. Hvad hvis server 3 går ned ?

Hvis server 3 går ned kører 1 og 2 videre, og dig og dine teknikere får en SMS om at server 3 er gået ned, hvorefter i enten sætter en ny server 3 op et andet sted eller får lavet den eksisterende server 3.

Hvis server 1 eller 2 går ned SAMTIDIG med server 3 er nede eller gået ned, så får i en sms om at server 3 og eksempelvis server 1 er gået ned, herefter skal i så manuelt ind og pille server 1 ud af round robin.

Next.man:

Så har vi kun dns tilbage til at videre sende ? :)

Server3 har intet at gøre med at videresende, den holder kun øje med om alle servere kører og hvis en af dem går ned giver den dns besked om ikke mere at sende trafik til denne.

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)