Jeg fik et chok da min kone og ungerne forleden kom hjem med nogle nye Playstation spil - de havde lånt dem på biblioteket! Det anede jeg virkelig ikke at man kunne og jeg kan virkelig heller ikke se hvorfor det skal være muligt. Har man råd til at købe en Nintendo, Playstation, Xbox og hvad de nu hedder alle sammen, så har man også råd til at købe sine egne spil eller eventuelt bytte med andre en gang imellem. Det kan da aldrig blive samfundets ansvar at borgerne i dette land skal have fri adgang til underholdningsspil. Jeg kan til nød acceptere at nogle film og noget musik kan lånes på biblioteket, hvis det bidrager til viden og jeg er fortaler for at det skal være gratis at låne bøger på biblioteket, da det i min verden er en menneskeret at have fri adgang til viden og til at dygtiggøre sig. Men at man gratis skal låne computerspil ud, det kan jeg slet ikke se det fornuftige i, især i en tid hvor der spares alt muligt andet væk indenfor det offentlige. Det er da en mærkelig priotering. Jamen det er synd for de forældre der ikke har råd til at købe spil til deres børn. Ja måske, men hvad så med de forældre der ikke har råd til at købe selve spillemaskinen, den kan jo ikke lånes på biblioteket - endnu ihvertfald. Hvis det offentlige endelig havde råd, så var der en hel del andre ting jeg hellere så pengene bliver brugt på (Efter at skoler, hospitaler, plejehjem osv. er blevet forbedret):
Eller måske bare en skattenedsættelse |
Ja det er komplet sindssygt og jeg forstår det heller ikke med musik.
Bøger ja, men alt andet nej.
Så længe vi har nedslidte skoler og 1000 andre ting der halter, så er det mangel på respekt at kalde sådan noget for "Public service"...
Dbh Martin