Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms afregning på fjernsalg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst mig til, at hvis man f-eks vil sælge til private i et andet EU-land, så kan man lade sig momsregistrere i det pågældene land og så skal man kun lægge dette lands moms på varen, man sælger.

Altså vil jeg sælge til Tyskland så kan jeg nøjes med at lægge tysk moms på varen.
 
Er der nogen herinde, som har erfaring med dette. Evt. med momsregistrering i Tyskland og hvad det kræver.
 
Hilsen
Finn
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn,

Måske kan du finde nogle svar på www.dantax.dk
 
Jeg må tilstå at jeg ikke selv har kigget efter - det må du selv gøre
 
 
mvh Carsten
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Samme spm med en lidt anden vinkel har jeg. Jeg sælger gør det selv produkter til forbrugeren. I f.ex Norge oplever jeg forbrugeren som meget nationalt bevidst. Har derfor en klar forventning om, at jeg ved norsk "afdeling" / registrering kunne sælge bedre (Så det udadtil ser ud som en norsk afdeling/virksomhed). Jeg kan imidlertid ikke finde ud af hvordan jeg lige skal gå til den. Har forsøgt med ToldSkat i både DK og Norge, men svarene er undvigende og forskellige.  Meningen er jo at jeg fortsat vil sidde hjemme i Dannevang.
 
Nogle gode råd ??
 
Mvh/Claus
 
 
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

- den er der ikke mange der vil bide skeer med ??

Så lad mig spørge - I som driver (e-) handel med f.ex norske privatkunder (eller andre ikke eu-lande).
 
 Hvordan fakturerer I kunderne. Er det blot nettobeløb ex moms - og så må modtagerne selv rode med fortoldning og momsafregning ???
 
Personligt mener jeg, det er for dårlig kundeservice.
 
Mit ønsker er at levere direkte til modtager - uden at han skal have kvaler med papirer og myndigheder - det må så være en del af mit job.
 
Men hvordan klares det praktisk ? - der må da være nogen af jer som har erfaring med andet end den lokale andedam....
 
Mvh/Claus
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn

 
Dit spørgsmål om momsregistrering i udlandet/Tyskland er en større procedure...
 
Registreringspligt for udenlandske virksomheder:
  • Uden landske virksomheder, der leverer momspligtige varer i Tyskland skal lade sig momsregistrere
  • Fjernsalg til privat personer i Tyskland EURO 100.000 på et hvilket som helst tidspunkt af kaldenderåret
...så du kan godt lade dig momsregistrere i Tyskland og momsafregne med den tyske momssats...
 
 
Så er der nogle regler for Fjernsalg...
 
Momslovens § 49, stk. 3:
Reglerne om fjernsalg skal anvendes ved salg af varer til ikke momsregistrerede virksomheder og private i andre EU-lande.
 
EU-virksomheder kan op til en nærmere fastsat grænse med sit eget lands momssats uden at være registreret i købers hjemland.
 
Hvis grænsen passeres, skal der ske momsregistrering i salgslandet.
 
Registreringsgrænsen for fjernsalg fra andre EU-lande til Danmark er EURO 35.000 eller 280.000 kr. Selv om salget ikke overstiger den fastsatte grænse, kan der ske frivillig registrering efter fjernsalgsreglerne. dette kan være en fordel for danske virksomheder, som sælger varer til privatpersoner i lande med en lavere momssats, f.eks. Tyskland.
 
 
Selve registreringen foregår ved at kontakte et Tysk Finansamt, hvor der skal udfyldes en masse papirer...
 
Vi vil gerne være dig behjælpelig...men det kræver, at du kontakter os personligt pr. e-mail eller telefon
 
 
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)