Hej Mathias, Jeg tror det er svært at sammenligne ubivox og mailchimp, da vi har hver vores styrker og forskellige tilgangsvinkler til hvordan vi synes software til at administreres nyhedsbreve skal være. MailChimp er helt klart en kool service med mange features. Det synes jeg nu også Ubivox efterhånden er ved at blive og vi har en del sjove ting liggende gemt nede bagved i maskinen. En af vores store udfordringer er at få nok tid (ved siden af daglig drift m.v.) til at bygge de interfaces, der gør det nemt for folk at forstå komplicerede koncepter som allerede i dag er muligt på systemet, men som kræver lidt mere teknisk viden end vi mener bør være nødvendig. Det gælder f.eks. ting som webhooks (mulighed for at systemet kalder eksterne services når der sker noget, f.eks. ved tilmelding, framelding osv), målsporing (opsamling af data på eget website om hvem der besøger en side fra hvilket nyhedsbrev), OnClick events (mulighed for at opdatere information om modtageren baseret på hvilke links der klikkes på), avanceret segmentering (f.eks. baseret på OnClick events) og brevfletning m.v. Vi er kommet et godt stykke med version 2.0 der forhåbentlig kan rulles ud i morgen nat, men vi har meget mere i posen, så systemet udvikler sig hele tiden. Faktisk er vores største udfordring i den nærmeste fremtid at få lavet ordentlig dokumentation af de ting vi kan, men det skal nok komme. Jeg ved at David og Lasse arbejder som "piskede" for at få skrevet guider, optaget hjælpevideoer m.v. :-) |
Oscar Eg Gensmann:Vil bare lige skyde ind at Ubivox er 100% made i Danmark i sin nuværende form.
Jamen det er jeg da glad for at høre.... Det var nu heller ikke for at så tvivl om noget som helst, jeg skrev som jeg gjorde.
Folk outsourcer jo fandme alt nu om dage - det skulle ikke undre mig hvis hovedparten af indehaverne af de danske it-virksomheder også sender deres koner en tur til Calcutta, når de "ægteskabelige forpligtelser" skal opfyldes ;)
Men det er som sagt dejligt I skiller jer ud fra mængden - det sætter jeg pris på.... Ikke mindst på jeres koner og kæresters vejne :p
Så det var udelukkende for at tage mine forbehold, hvis det skulle vise sig jeres udvikling foregik udenlands, nu hvor jeg stod og fægtede med Dannebrog :)