Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bagels Butik

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har længe overvejet at starte en så kaldt Bagels Butik, dvs. at hvis man køber en bagel skal man bare sige hvad man vil have i, og så bare have en masse friske råvarer liggende, det er meget simpelt. Men ved ikke helt, om det er noget der villle kunne løbe rundt, i byen har vi utrolig mange café'er og pizzariaer, men vi har ikke noget lækkert, delikatesse som en Bagels Butik ville være. Tror i det vil fungere? Hvad med fødevarestyrelsen? 

På forhånd tak.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:31

Hej Zeuch,

Jeg bor selv i en lillebitte by med en hovedgade der vist er omkring 500 meter lang. På trods af det ligger der 3 pizzarier + der er en cafe oppe på det lokale torv.

Jeg ville give hvad som helst for at have en sandwichbar, bagel butik eller noget helt tredie i byen, hvor man bare ved at råvarerne er i orden (gerne økologiske).

Der er ingen af de steder vi har her i byen, hvor jeg får lyst til lige at svinge forbi efter noget nem aftensmad, eller frokost for den sags skyld.

Min vurdering er at du "sagtens" ville kunne få en Bagels butik til at løbe rundt, hvis du slår på god service og gode FRISKE råvarer.

Hvis du samtidig laver en attraktiv frokostordning til de omkringliggende erhvervsdrivende, så tror jeg at du kunne booste salget lidt der.

Held og lykke med det.

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 13. Jul 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 19:35

Hej 

Jeg tror også at det ville kunne køre rundt.

Synes ihvertfald at råvarerne skal sættes som topprioritet da det er det som får mange folk til at vende tilbage.

Mange tak for rådene,  og god ide med en frokostordning ;)

Har kigget lidt omkring hvad angår selve Bagels'en der har jeg bla. fundet et sted hvor man kan få dem som pizza bagels, og hvor man kan få selve bagels'en med chili/cheddar hvilket jeg selv lyder virkelig lækkert ;)

Fra Århus
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:18

Hej

At drive fødevare virksomhed kræver en del, personalet der står bag disken skal have hygiejne kursus samt mindst en skal have undervisning omkring egenkontrol. 

Der er et hav af muligheder omkring Sandwich, det har i mange år været populært, at have kylling og bacon, men folk er begynd at vil have mere anderledes tin. Derfor tror jeg, at bagels måske er en god idé problemmet kan opstå hvis rigtig mange af gammeldags og ikke ønsker sandwich men pizza.

Her i Århus ligger der en fantastisk butik. CAFE GLAD og nej ikke den GLAD.

De kørte engang med Bagels men fandt ud af de kan spare meget ved at bage noget lækkert brød selv.

En bagel løber hurtigt op i 2 kr. selv fra frost.

Husk at du skal have godkendt køkken. Hvis du vil servere alkohol skal man være over 25 osv.

Der er rigtig mange regler om rigtig mange ting.

Kontakt du mig endelig hvis det er.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:06

Det kan sagtens køre rundt, en af mine bekendte ejer en kæde af bagels forretninger, det du skal sørge for at finde gode steder med meget trafik på gåben og meget lav husleje.

En af deres konkurrenter startede en bagel shop for en husleje på ca. 30.000 kr med lille trafik.
De er gået konkurs.

En af de bedste ting at gøre, når du åbner skal du ud og dele flyers ud til de bedste potentielle steder for kunder, samt reklamere i lokalavisen omkring at man kan få gratis bagels ved åbningen.
Bund og grund en åbningsfest, det gav utrolig god reklame.

Når du ansætter ekspedienter, skal du også ansætte anstændige og kønne ekspedienter, jeg ved det ikke er lovligt at diskriminere på udseende, men jeg har prøvet at købe en bagel, hvor der stod en cirka 170 kg svedende ekspedient som endte med at svede nede i bagelen.

En mand i form eller en køn pige, ville sælge mere.
I min vennegruppe endte den lokale bagelshop med at hedde Sweaty bagel, og vi var ikke den eneste der oplevede ekstra salt i bagelen.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:35

Hej Zeuch

Fødevarestyrelsen er ikke noget problem selvom der er en del regler - det er bare at starte i den ene ende  - ta' og give dem et kald de plejer at være flinke til at hjælpe.

Nu opholder jeg mig også (for det meste) i Århus og som andre siger der der super mange gode cafeer/Take aways i Århus - men der er en benhård konkurrence og nogle vælger bagels modellen for at skille sig ud af mængden.

I København henter jeg ofte en bagel fra en lille bagel shop på Istedgade ved Enghave plads - hvis du kommer på de kanter så se ind til dem - simpel og kæmpe grov bagels.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 22:42

og et hygiejne kursus kan du ta på AMU mener det tager 3-5 dage med prøve. Mener du kan finde mere info på dette her www.efteruddannelse.dk

Men syntes evt du skulle prøve at forhøre dig hos folk i den by du bor i, så har du jo også en ide om folks holdninger. og så kan du jo evt ha mere at byde på ud over bagels, bare for at trække salget op, evt kaffe mm ;-)

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)