Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet tømrerfirma - ny hjemmeside

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg er netop startet som selvstændig, under navnet Tømrerfirmat Henrik Jensen.

I den forbindelse har jeg lavet min hjemmeside: www.tomrerfirmaet-henrikjensen.dk 

Jeg har nu haft den oppe at køre et kort stykke tid, og har tilmeldt den google adword - hvad kan jeg specifikt gøre for at få en bedre placereing på søgemaskinerne? Det der er vigtigt for mig, er at have en god placering i mit lokalområde - nogle gode tips og råd hertil?

mvh

Henrik Jensen

Tømrerfirmaet Henrik Jensen

www.tomrerfirmaet-henrikjensen.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 17:15

Hej Henrik

Der er to vigtige parametre for at opnå en bedre placering i søgemaskinerne, hjemmesidens indhold og struktur og at andre linker til din side. Det var den hurtige og enkle forklaring. Men der er et hav parametre der gør sig gældende, jeg har arbejdet med det i mange år efterhånden, og der er ikke nogen hurtig forklaring. Start evt. ud med at læse nogle artikler om det at komme højere op i søgemaskinerne, deMib skriver nogle rigtig gode artikler (bare søge på deMib).

Jeg tror dog ikke det vil være så svært i dit tilfælde. Start med at finde ud af hvilken sætning du vil findes på, for derefter at oprette nogle sider hvor du fremhæver netop den sætning, her skal du tænke i side title, describtion, h1, h2, fed skrift, kursiv skrift og sidst men ikke mindst, nogle interne links til den side - husk ikke at "spamme" din side med dine keywords, det kan give bagslag, jeg bruger som tommelfingerregel at 3-4 % af ordene skal være dit keyword, gerne i forskellige former og sammenhængende. 

Ovenstående er en meget overfladisk gennemgang (og langt fra fyldestgørende), men se hvordan det går og følg din placering løbende på Google. 

Den lette metode er selvfølgelig at købe sig til ydelsen hos sådan nogle som mig.

God vind

/Lars
mob: 40147291 

lhessellund AT gmail DOT com

Tilmeldt 18. Aug 10
Skrevet kl. 22:59

Hej Lars

Tak for tippet. Jeg vil læse lidt mere om enmet og håbe på at det medfører brugbar viden så min hjemmeside kan få en bedre placering.

Venlig hilsen

Henrik Jensen

Tømrerfirmaet Henrik Jensen

www.tomrerfirmaet-henrikjensen.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:20

Start med at læse Thomas Rosenstands SEO-lex så er du godt hjulpet igang med SEO arbejdet.

Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:07

Hej Henrik

Optimering af hjemmesider kan gøres på mange niveauer, ligesom Lars antyder. Da økonomi og tid formentlig er en mangelvare i den nye virksomhed, vil jeg foreslå, at du gør følgende:

Arbejder hen i den retning som Lars skitserer:

• Først finder du de nøgleord (herunder kombinationer af ord) som du gerne vil findes på. Det indføjer du under keywords i din hjemmesides CMS under den relevante artikel.
  • Herefter benytter du de samme ord i description-feltet i dit CMS under den relevante artikel.
  • Det samme gør du i title-feltet under den relevante artikel.
  • Nu er du så kommet til selve teksten i artiklen. Her skal søgeordene indgå i såvel overskrifter (H1) og brødtekst.

Det er vigtigt at arbejde med søgeordene. Umiddelbart vil jeg foreslå:

• At du tjekker dine nærmeste konkurrenters hjemmesider keywords og description. Måske er der ideer at hente her.
  • Du arbejder selv med at finde relevante søgeord (blyant og papir, skriv ned og kategoriser det).
  • Du skriver, at du er tilmeldt adwords. I Google Adwords finder du et søgeordsværktøj under fanen "muligheder", hvor du kan få ideer til søgeord.

Når du gerne vil findes i lokalområdet, så husk at benytte ord og navne der kendetegner lokalområdet (Malling, Skanderborg, Skanderborgområdet etc.). Vær tillige opmærksom på, at mange givetvis oftere vil søge på tømrer og tømrermester end tømrerfirma.

God arbejdslyst

Brian Skaaning
mob: 60 630 630

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:22

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 18. Aug 10
Skrevet kl. 11:39

Hej Brian,

Hvad vil du tro at det vil koste at få lavet en optimering så min side har en topplacering?

Jeg kan jo se / læse at der skal bruge en god rum tid til dette - når man er uerfaren som jeg. Men på den anden side har jeg heller ikke noget stort budget til dette.

mvh

Henrik

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:51

Hej Henrik

Da du er en tømrervirksomhed som er blandt den slags virksomheder der yder lokale services, så vil jeg foreslå at du sætter adwords op til kun at blive vist i dit lokale område, dette kan præcist specificeres på din Adwords konto.

Derudover skal du tilmelde din virksomhed til Google Places. Alt efter konkurrencen i området så vil din virksomhed komme frem meget hurtigt, helt gratis!

Når folk søger lokalt så er de som regel på udkig efter telefonnumre eller lignende til det de leder efter så sørg for at det er nemt for folk at kontakte dig når de kommer ind på dit website.

Tilmeldt 18. Aug 10
Skrevet kl. 12:39

Hej Kim

Jeg er tilmeldt Google Place. Men da jeg ikke kan gå ud fra at alle potentielle kunder anvender google som søgemaskine, vil jeg gerne have en yderligere optimering. Ligeledes ar Adwords annoncerne jeg har sat op til lokal-området.

Mvh

Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 18:23

Tømrerfirmaet Henrik Jensen:

Jeg er tilmeldt Google Place. Men da jeg ikke kan gå ud fra at alle potentielle kunder anvender google som søgemaskine, vil jeg gerne have en yderligere optimering. Ligeledes ar Adwords annoncerne jeg har sat op til lokal-området.

I grove træk kan du godt gå ud fra, at stort set alle potentielle kunder bruger Google, når de søger: Google har 96% markedsandel i DK. (En undersøgelse fra 2009).

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)