Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man selv bestemmer, hvordan ens pakkelabel må se ud?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har tænkt lidt på denne til vores breve, i stedet for at skulle klister frimærker, betale forud osv.

Men tror i post dk er til at danse med, eller er det helt ude lukket...?

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 03:53

Er der slet ingen der kender til dette, og hvad post danmark, kalder denne form for label, og hvordan men evt. af regner med dem?

Høre gerne fra nogle der evt. har en aftale i forvejen, som kan komme med lidt informaton...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 07:37

Er det ikke pænt oplagt at ringe og spørge?

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 07:42

Du skal have en frankeringsmaskine og Post Danmark har meget bestemte krav til udformningen, da det skal kunne aflæses maskinelt. Der er iøvrigt ikke stregkode på breve hos Post DK.

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 07:50

Hej 

Ærlig så forstå jeg ikke hvad du sprøge efter  ? De labels er stregekoder .Ville du ændre på dem eller ville du have andet løsning ?

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 08:04

Jeg er sikker på, at Post Danmarks kundeservice ved det. tlf. 70111230

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:10

Det er nu ikke helt korrekt.

"Forsendelser med PP-påtryk til indlandet bør være påtrykt stregkode med "Elektronisk Flytteoplysning"."

Der er kommet nye porto regler 1. januar 2010.
Men det kommer an på hvilken type breve det drejer sig om.

Læs lidt mere om de forskellige regler for opsætning af breve på post.dk under erhverv.

Under alle omstændigheder skal post.dk godkende skabelonen inden endelig afsendelse af brevet.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:16

Steen Nielsen:

"Forsendelser med PP-påtryk til indlandet bør være påtrykt stregkode med "Elektronisk Flytteoplysning"."

Der er kommet nye porto regler 1. januar 2010.
Men det kommer an på hvilken type breve det drejer sig om.

Ok, det var jeg faktisk ikke klar over :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 21:31

Hej EW Distribution

Den udformning du har lavet kan du sagtens benytte. Dog skal du have en erhvervsaftale med PostDK vedr. indlevering af breve med PP-mærke som frankering. I den forbindelse vil der være nogle krav som f.eks. at du skal indlevere mindst 500 stk. ens breve hver gang. Med ens menes der at de skal være lige store i højde og bredde men godt må variere en smule i tykkelse og at de vægtmæssigt skal holde sig i samme portotakstgruppe.

Ved indlevering af breve skal der medfølge en indleveringsattest som du skal udfylde. Den får du af PostDK enten i blanketform eller som et excel-ark der kan udfyldes og sendes pr. mail. Hvis du ønsker det kan du også benytte PostDK online til at oprette ordren (anmelde indleveringen) og direkte derfra udskrive papirer der skal medfølge ved indlevering.

At du skriver afsenderadresse på har ikke nogen virkning hvis du indleverer PP-mærket post da PostDK kun returnerer post som er frankeret med frimærker eller frankeringsmaskine.
At modtageren kan se hvem afsenderen er kan efter min mening være en fordel i nogen situationer.
Til gengæld for manglende returpost kan du tilmelde dig elektronisk flyttemeddelelse som vil give dig en såkaldt State-4 stregkode der skal printes/trykkes enten over eller under modtageradressen (med min. 7 mm afstand rundt om). Den vil give di elektronisk tilbagemelding såfremt der er modtagere der er flyttet permanent og i fald den nye adresse er kendt af PostDK vil du få den oplyst.
Du skal dog være opmærksom på at det vil være forskellige stregkoder til hver brevtype (std/stor/maxi) samt til hver vægttrin indenfor den respektive størrelse. Det vil sige at du risikerer at skulle håndtere en hel del stregkoder...

Egentlig burde du få alt dette at vide hvis du aftaler et møde med PostDK, men end ikke deres konsulenter har helt styr på alle de praktiske detaljer. Min opfordring er at tage fat i dem og få lavet en aftale - alternativt kan du sende mig en PM så kan jeg evt. hjælpe dig videre hvis du er interesseret.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 21:35

I øvrigt... Er dine forsendelser til danske eller udenlandske modtagere ?

Hvis der er modtagere i EU så giv endelig lyd da jeg så lige skal have en anden forklaring hevet frem til dig ;o)

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)