Jeg går derfor med den ide at lave www.bilforhandlerportalen.dk - men jeg ved ikke om navnet bliver for langt?synes nemlig alle andre navne er taget - nogen som har gode ideer til hvad man ellers kan kalde det?
Det jeg gerne vil lave er en portal der linker til samtlige bilforhandlere i DK. og så tage en pris pr. måned. er dette en god ide? eller er det ikke hold i ideen?
Tja, det jeg ser som problem er at hvordan skal du overtale folk til at betale for at komme på en side som er ny.
Du kan gøre det gratis i starten og når portalen er bygget op, kontakte hver bilforhandler og sælge dem fordelene ved at betale for at blive på din side.
Det kunne være at have en tracking på hver link, for at se hvor mange rent faktisk klikker på deres link. Kan den bygges op og der rent faktisk sendes trafik til bilforhandlerne, er den ikke svær at sælge hvis det er 5 unikke besøgende om dagen for 149,- kr om året.
Det du skal have i tankerne er at portaler er svære at få op, men der lader jeg Thorborg svare dig.
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.
Jeg tror sagtens ideen kan holde, men den skal først op og køre med en god trafik. Jeg ville gøre det gratis i starten og når du ender med et stabilt og respektabelt niveau, ville jeg indføre betaling.
Men jeg ville registrere trafikken sendt igennem, de forskellige forhandlere og profiler. Kan du præstere et pænt antal besøgende som er sendt videre til bilforhandlerne og prisen per år er fair, så er det mere end muligt.
Efter 1-2 år måske kan du indføre års abo. Får forhandlerne potentielle kunder f.eks. 2000 om året for 149,- kr. Så betaler forhandlerne kun 7.5 øre per besøgende, det er billigt. Du kan selvfølgelig sætte højere pris på afhængigt af trafikken.
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.