Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iværksætteride. - www.bilforhandlerportal.dk el. bilforhandlerportalen.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med en drøm om at starte en virksomhed op. Jeg vil gerne starte en internetside op, og blev inspireret af www.kørekortportalen.dk

Jeg går derfor med den ide at lave www.bilforhandlerportalen.dk - men jeg ved ikke om navnet bliver for langt?synes nemlig alle andre navne er taget - nogen som har gode ideer til hvad man ellers kan kalde det?

Det jeg gerne vil lave er en portal der linker til samtlige bilforhandlere i DK. og så tage en pris pr. måned.         er dette en god ide? eller er det ikke hold i ideen?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:32

Click click..... så skal der skydesSkype-Giggle

Tja, det jeg ser som problem er at hvordan skal du overtale folk til at betale for at komme på en side som er ny.

Du kan gøre det gratis i starten og når portalen er bygget op, kontakte hver bilforhandler og sælge dem fordelene ved at betale for at blive på din side.

Det kunne være at have en tracking på hver link, for at se hvor mange rent faktisk klikker på deres link.
Kan den bygges op og der rent faktisk sendes trafik til bilforhandlerne, er den ikke svær at sælge hvis det er 5 unikke besøgende om dagen for 149,- kr om året.

Det du skal have i tankerne er at portaler er svære at få op, men der lader jeg Thorborg svare dig.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 13:36

Hej Lasse.

For det første, fed fed video som fik mig til at se tingene på en helt anden måde!

min tanke er ikke at brugerne skal betale, men det skal bilforhandlerne.

og jeg har tænkt mig at lave et introduktionstilbud. dvs. de tre første måneder er gratis el. lign.

men er det et koncept der vil kunne holde, eller skal jeg helt droppe ideen?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 13:48

Jeg tror sagtens ideen kan holde, men den skal først op og køre med en god trafik.
Jeg ville gøre det gratis i starten og når du ender med et stabilt og respektabelt niveau, ville jeg indføre betaling.

Men jeg ville registrere trafikken sendt igennem, de forskellige forhandlere og profiler.
Kan du præstere et pænt antal besøgende som er sendt videre til bilforhandlerne og prisen per år er fair, så er det mere end muligt.

Efter 1-2 år måske kan du indføre års abo.
Får forhandlerne potentielle kunder f.eks. 2000 om året for 149,- kr.
Så betaler forhandlerne kun 7.5 øre per besøgende, det er billigt.
Du kan selvfølgelig sætte højere pris på afhængigt af trafikken.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 14:01

Ja det skal selvfølgelig op at køre før jeg begynder at indføre betaling fra forhandlernes side.

Men hvordan tror du jeg skal tage kontakt til forhandlerne? - pr. tlf, email eller noget andet?

har tænkt mig at besøge et par stykker her i nærområdet for at høre om de synes det er en god ide eller ej.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 14:07

Jeg ville begynde at ringe rundt og spørge om du måtte tilføje dem gratis på din portal, som potentielt kunne skaffe dem flere kunder.

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 14:19

ja okay - det må jeg så prøve.

hvad med navnet - synes du det bliver for langt? har du evt. andre gode ideer?

Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:31

Ideen er fin. bilforhandlere er bare allerede tilmeldt rigtig mange ting og betaler mange penge til brancheorganisationer osv.

Kan du selv lave websiden?

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 14:33

ja det tænkte jeg godt på..

nej, det kan jeg desværre ikke..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)