Hej Jeg vil gerne oprette en seriøs hjemmeside til profilering af mig selv indeholdende CV, portfolio mv. Min idé er, at mit efternavn skal være navnet efterfulgt af .com (eller alternativt .dk). Problemet er dog, at begge disse domæner er købt; den ene (.com) indeholder 5 billeder af familiens hund, den anden (.dk) indeholder 9 forskellige rejsebilleder... Det er på .com siden kun muligt at skrive i en gæstebog, hvilket jeg jeg har tænkt mig at gøre, og på .dk siden er der ingen kontaktmuligheder... Er der nogen der ved hvordan domænekøb foregår, når domænet ikke umiddelbart er til salg? ..Og om man kan finde oplysninger nogen steder om personen, der har domænet når det ikke fremgår af siden? På forhånd tak for hjælpen! Mvh Line |
Hej Line.
Man kan vælge...
1) ... at stole på at sælgeren, efter at have taget kontakt og aftalt en pris, udleverer domænet når du har betalt.
2) ... at bede sælgeren om at sætte det til salg på en domæneauktionsside, hvor man så kan byde og købe domænet. Det foregår som regel uden problemer, da domæneauktionerne har nogle systemer og regler der sikrer mod snyd.
Håber det hjælper - Der er sikkert også andre måder, men så må vi jo give plads til flere Aminoer. :)