Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan køber man et optaget domæne?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg vil gerne oprette en seriøs hjemmeside til profilering af mig selv indeholdende CV, portfolio mv.

Min idé er, at mit efternavn skal være navnet efterfulgt af .com (eller alternativt .dk).

Problemet er dog, at begge disse domæner er købt; den ene (.com) indeholder 5 billeder af familiens hund, den anden (.dk) indeholder 9 forskellige rejsebilleder...

Det er på .com siden kun muligt at skrive i en gæstebog, hvilket jeg jeg har tænkt mig at gøre, og på .dk siden er der ingen kontaktmuligheder...

Er der nogen der ved hvordan domænekøb foregår, når domænet ikke umiddelbart er til salg?

..Og om man kan finde oplysninger nogen steder om personen, der har domænet når det ikke fremgår af siden?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh Line

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 22:28

Hej Line.

Man kan vælge...

1) ... at stole på at sælgeren, efter at have taget kontakt og aftalt en pris, udleverer domænet når du har betalt.

2) ... at bede sælgeren om at sætte det til salg på en domæneauktionsside, hvor man så kan byde og købe domænet. Det foregår som regel uden problemer, da domæneauktionerne har nogle systemer og regler der sikrer mod snyd.

Håber det hjælper - Der er sikkert også andre måder, men så må vi jo give plads til flere Aminoer. :)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:30

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:33

Hej Line,

Jeg tror det du efterlyser er den funktion der hedder "Find .dk domænenavn" på DK Hostmasters forside. Her kan du se ejeren af .dk domæner. Og så kan man jo altid spørge pænt, om det har lyst til at sælge.

Med venlige hilsner

Jonas Søndergaard-Jepsen, Lighthouse Media

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:37

Jonas Søndergaard-Jepsen:
Og så kan man jo altid spørge pænt, om det har lyst til at sælge.

Hvis ejeren så siger "jo men det koster 10.000" så laver man bare et firma med samme navn som domænenavnet og kører en sag igennem domæneklagenævnet... så får man måske overdraget domænet fordi erhvervsinteresser står højere end private interesser :(

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels:

Jonas Søndergaard-Jepsen:
Og så kan man jo altid spørge pænt, om det har lyst til at sælge.

Hvis ejeren så siger "jo men det koster 10.000" så laver man bare et firma med samme navn som domænenavnet og kører en sag igennem domæneklagenævnet... så får man måske overdraget domænet fordi erhvervsinteresser står højere end private interesser :(

Det kan man heldigvis ikke regne med da sagen aldrig blev prøvet i retssystemet da klageren pludseligt tabte interessen for sagen når indklagede ikke ville acceptere afgørelsen i klagenævnet.

Når en sådan sag engang ender i retssystemet vil jeg håbe at den bliver fulgt helt til tops og får lov til at danne præcedens, forhåbentligt med et udfald til indklagedes fordel.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:51

Hvis dit efternavn er optaget på alle de sjove domæneendelser kunne du evt overveje <dit fulde navn>.dk?

Hvis det da er ledigt :-)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:56

Ja det var lige hvad jeg havde brug for! Tusind tak for hjælpen allesammen!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)