Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er opgaven for stor?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har fået mulighed for at give tilbud på en hjemmeside til en skole, men er nu blevet i tvivl om jeg kan magte opgaven.
Rent teknisk mener jeg godt jeg kan klare den, og jeg kender en dygtig grafiker der vil hjælpe, men jeg er i tvivl om jeg kan administrere projektet på forsvarlig vis, og levere til tiden og til prisen.

Er der nogle gode metoder til at dele opgaven op og gøre den mere overskuelig?

Er der nogle gode råd om hvad jeg skal gøre?

/Lars 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14

Det er jo svær at sige hvad du skal gære, når man ikke kender opgaven.

Men du må må prøve at lave et overslag på, hvad du mener det vil tage af tid at lave opgaven også gange med din timepris, og komme frem til hvad din pris vil ligge på for det pågældende projekt.

Også handler det om din egen arbejdsmoral, hvor hurtig når du dine andre opgaver?

Er du villig til at arbejde i døgndrift for at nå en eventuel deadline hvis det bliver presset?

Men held og lykke med det :)

Morten

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 22:26

Hej Lars,

Nu kender jeg ikke til din erfaring med lignende opgaver, men jeg går ud fra, at den er lille eller ikke eksisterende. 

Da jeg startede ud med at arbejde med større AdWords opgaver, som selvstændig, regnede jeg groft ud hvad jeg mente det ville koste at lave opgaven og gav denne pris. 

Nogle gange har jeg skudt lidt under projektet faktiske størrelse og min timeløn har derfor ligget lavere end ønsket. Det hele er en del af den erfaring man opbygger og nu kan jeg sende præcise tilbud / deadlines afsted på kort tid. 

Hvis du har mod på det, så bare kast dig ud i det. Har du givet dig selv ud for billigt, så har du forhåbentligt en utrolig glad kunde bagefter, som hellere end gerne anbefaler dig til andre.

Har du skudt dig selv lidt for højt kan du enten tage det af prisen, som du føler eller vælge at lægge lidt ekstra i projektet. 

Held og lykke,

Andreas

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 22:30

Aftal evt. delmål som er realistiske og i er enige om. Første step kunne være design + login til lærerintra, og så efterfølgende sætte nye mål.

Eks. Elev-login, biblioteks admin, opslagstavler osv osv..

Sæt fokus på stabilitet og funktionalitet, frem for prisen.

En god idé er at tilbyde en særdeles fordelagtig service aftale, hvor evt. små fejl og rettelser indgår i en given periode efter opgaven er løst.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 22:34

Daniel K:

En god idé er at tilbyde en særdeles fordelagtig service aftale, hvor evt. små fejl og rettelser indgår i en given periode efter opgaven er løst.

Det er vel ikke meningen at man skal betale for at få rettet fejlene som programmøren har lavet?? 

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:56

Tak for indlæggene,

Jeg tror jeg vil forslå kunden at dele opgaven op i nogle del-mål, som er til at håndtere. Men nu tror jeg lige jeg vil sove på det.

Kom endelig med flere gode input! :-)

/Lars

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 23:52

Kevin:
Det er vel ikke meningen at man skal betale for at få rettet fejlene som programmøren har lavet?? 

Gik nok lidt stærkt.. Stick out tongue

Self skal de ikke betale for fejl som programmøren laver, men der skulle nok bare ha stået rettelser.

Med serviceaftalen mente jeg, at der var en periode hvor hjemmesiden rettes til, men hvor denne service indgår som en del af prisen.

Dette kunne være X-antal timer der skal bruges inden for en givet tidsrum (6 mdr.) eller hvad trådstarter selv finder rimelig.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 04:17

Jeg ville dele opgaven op i små delopgaver i form af et Gantt-kort :) lav det lækkert grafisk og hæng det op på væggen. Det virker!

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 05:45

Lars Nielsen:
Kom endelig med flere gode input! :-)

Jo, få alle (uden undtagelse, ALLE) krav til hjemmesiden på skrift - hvordan skal slutproduktet se ud? En hjemmeside kan jo være alt fra himmel til jord; skal brugerne kunne kommunikere med hinanden, vise deres twitter-account som en integreret del af siden med blogs, billeder o.a., eller skal det  bare være en hjemmeside, hvor børnenes tur til Bonbon-land skal kunne ses af forældrene?

Udarbejd den kravspecifikation. Udefra den laver du så en plan, som du bygger op om nogle milestones/milepæle, som kan være de deadlines for de delmål som du laver med kunden: Et milestone kan f.eks. være at få godkendt designet af hjemmesiden. Når designet er godkendt, er "design"-delen af dit projekt færdig, og så begynder du med en anden del af projektet.

Når du har alle opgaverne og milepælene foran dig (opgaverne kan f.eks. være: tal med skolen om layoutet og designet, skriv login-formularen, ring til hostingudbyderen, lav ditten og lav datten etc.), skal du bestemme:

1. I hvilken rækkefølge opgaverne skal laves (du kan f.eks. ikke udføre opgaven "Drik vand" før, at du har fuldført opgaven "Køb noget vand")

2. Hvor meget hver opgave kommer til at tage af din/andres tid (vær realistisk - giv hverken for meget eller for lidt tid til hver opgave)

3. Hvem og hvad du får brug for til hver opgave

Når du så har lavet den plan, kan du se hvor meget tid, du kommer til at bruge, og kan udefra det bestemme prisen og deadline for projektet. Husk kravspecifikationen og husk at få den godkendt - det er hemmeligheden bag hvordan man undgår misforståelser.

Alt ovenstående kan laves i excel.

Pøj pøj med det  :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)