Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min idé holdbar? - hvad kræves der? - gode råd?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle Aminoer,

Jeg har en forretningside, som jeg gerne vil dele med Jer. Jeg har brug for nogle gode råd, tips og vejledning til starten af dette, ganske enkelt for at se om jeg overser noget, og evt. få et par gode imputs.

Jeg vil producere læskedrik, nærmere bestemt en kvalitets the på flaske, som skal drikkes afkølet = Isthe 

Jeg kender en ældre dame, som efter gamle opskrifter laver en fantastisk isthe. Jeg kan ikke få nok af den, og dem jeg kender, som har smagt den, er også meget imponeret. Jeg jokede med at producere 100 L. og at sælge uda af den på torvet en varm sommerdag - jo mere jeg tænkte tanken, jo mere mener jeg, at der vil være plads til en sådan drik på hylderne i Danmark og muligvis andre lande også.

Jeg har kigget på markedet herhjemme, og hvis man ikke vil give 20-30 kr. for en fancy drik i 7-11 eller en red bull m.m., så findes der kun cola, appelsinvand og sportsvand - i meget grove træk. Min direkte konkurrent på markedet vil være nestea, som er den billige og kedelige og så Arizona, hvor man betaler 20 kr. for 33 cl., som man mest gør for flaskens skyld.

Mine spørgsmål:

Vil der være plads til en sådan dansk produceret kvalitets isthe-drik på markedet og hvordan får man den nemmest på markedet ?

Skal jeg investere i eget productionsanlæg eller findes der nogle, som kan producere det for en ? Evt. hvad og hvor til begge spørgsmål.

Hvordan får man en fødevarer/drik godkendt af myndighederne og sidste salgsdag vurderet?

Andre imputs er Så mere end velkomne - håber at kunne få det i gang, så der vil være en dansk kvalitets drik på hylderne i fremtiden.

På forhånd tak

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 17:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Laeskedrik

Jeg tænker lidt - hvis det var mig, der stod med opskriften på den gode isthe. Så tror jeg at jeg ville forsøge at finde en samarbejdspartner i et af de allerede eksisterende producenter af drikkevare - om det så var et microbryggeri f.eks. Nørrebro's bryghus

Jeg ved godt det er øl, men de har allerede aftagere af deres kvalitets produkt og den del erfaring med et tilnærmelsesvis lignende marked.

Hvis man kunne finde sådan en partner - så tror jeg du ville kunne komme hurtigere igang end hvis du skal løbe det hele igang selv.

Bare en tanke ;o)

Fra Århus
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:20

Hej

Jeg arbejder med fødevare og smag til daglig.

Produktion af RTD læskedrikke osv. er en svær proses, det ville aldrig kunne betale sig at købe eget udstyr, men lej dig hellere ind i allerede eksitirende firma.

1. Dit lokale skal gokendes af fødevaremyndighederne.

2. Din læskedrink skal skal godkendes af fødvaremyndigheder, hvis du vælger at bruge E numre

3 mange andre ring.

Den er en svær og dyr proces at starte drikkelse op derfor find nogle små juice eller læske drink prudokcenter, der er masser af dem på markedet. Spørg om de produkcere for dig og giv dem et hvis størrelse af beløbet.

Har du tjekket om din isthe er ligeså god 4-5 dage efter den er lavet trænger der andre smage igennmen. Rigtig mange folk tænker kun de har et godt produkt, men ikke at vare skal kunne stå i butikken 7-30 dage alt efter hvordan den er lavet.

frrefly er et dansk juice mærke der er de første der laver deres i varkum, dette giver en helt vild smag og holdbarhed, dette er dyrt men deres produkter sælges også til 19 kr. i 7/11.

Spørg gerne hvis du har spørgsmål.

og vil meget gerne smage din Isthe, og give dig råd på vejen her.

VH Michael Christensen

Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:12

Hej Kasper og Michael,

Mange tak for Jeres svar.  Selvom det er ret så enkelt at fremstille, så har i bestemt ret i, at det vil være lettere at gå gennem nogen, som har et produktionsanlæg allerede - tak for den!

Nu du er i branchen Michael - er der nogen bestemt du kan foreslå at kontakte? Casper nævner et bryggeri - du nævner juice og drink producenter.

Jeg har ladet en flaske isthe stå uberørt i 5 dage - den smagte stadig gilmrende. Ved en evt produktion skal der måske nogle stoffer til, for  at den holder sig længere. Det kender jeg intet til, så det må man tage når tid er: Det kunne bare være et federe produkt, hvis man kunne køre det uden midler til holbarhed osv, men det er nok ikke muligt.

Kan ikke finde noget på det frrfly du nævner Michael.

mvh Laeskedrik

Fra Århus
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:43

Firmaet jeg mente hedder firefly, men var faktisk ikke det jeg mente.

Prøv kilde-spring.dk virkelig fortræffelige drikke de laver.

Ellers prøv iskilde.dk de laver efter min menning DK bedste isthe.

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:20

Hej Læskedrik

Jeg ved dette er en "gammel" debat fra sidste år, men jeg har først set den idag. Måske er du allerede enten kommet videre med din ide eller har besluttet at lægge det på hylden. Hvis ikke så kan jeg informere dig om at jeg er medejer i et Tapperi i Roskilde hvor vi tapper og pakker fødevarer. Vi har 3 tappeliner så vi kan fylde både små og store flasker. Vi er istande til at blande produkter inden tapning og vi kan både kold og varmtappe. Jeg har kontakt til leverandører af diverse te ekstraker samt smagsstoffer idet vi selv udvikler produkter indefor dette segment. Den store udfordring er nok at få solgt produktet, men hvis du mener du kan klare det, så kan vi klare resten.

Du er velkommen til at kontakte mig på pk@tapperiet.eu hvis du skulle finde ovenstående interessant.

Mvh. Pia

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)