Kære alle Aminoer, Jeg har en forretningside, som jeg gerne vil dele med Jer. Jeg har brug for nogle gode råd, tips og vejledning til starten af dette, ganske enkelt for at se om jeg overser noget, og evt. få et par gode imputs. Jeg vil producere læskedrik, nærmere bestemt en kvalitets the på flaske, som skal drikkes afkølet = Isthe Jeg kender en ældre dame, som efter gamle opskrifter laver en fantastisk isthe. Jeg kan ikke få nok af den, og dem jeg kender, som har smagt den, er også meget imponeret. Jeg jokede med at producere 100 L. og at sælge uda af den på torvet en varm sommerdag - jo mere jeg tænkte tanken, jo mere mener jeg, at der vil være plads til en sådan drik på hylderne i Danmark og muligvis andre lande også. Jeg har kigget på markedet herhjemme, og hvis man ikke vil give 20-30 kr. for en fancy drik i 7-11 eller en red bull m.m., så findes der kun cola, appelsinvand og sportsvand - i meget grove træk. Min direkte konkurrent på markedet vil være nestea, som er den billige og kedelige og så Arizona, hvor man betaler 20 kr. for 33 cl., som man mest gør for flaskens skyld. Mine spørgsmål: Vil der være plads til en sådan dansk produceret kvalitets isthe-drik på markedet og hvordan får man den nemmest på markedet ? Skal jeg investere i eget productionsanlæg eller findes der nogle, som kan producere det for en ? Evt. hvad og hvor til begge spørgsmål. Hvordan får man en fødevarer/drik godkendt af myndighederne og sidste salgsdag vurderet? Andre imputs er Så mere end velkomne - håber at kunne få det i gang, så der vil være en dansk kvalitets drik på hylderne i fremtiden. På forhånd tak |
Hej Laeskedrik
Jeg tænker lidt - hvis det var mig, der stod med opskriften på den gode isthe. Så tror jeg at jeg ville forsøge at finde en samarbejdspartner i et af de allerede eksisterende producenter af drikkevare - om det så var et microbryggeri f.eks. Nørrebro's bryghus
Jeg ved godt det er øl, men de har allerede aftagere af deres kvalitets produkt og den del erfaring med et tilnærmelsesvis lignende marked.
Hvis man kunne finde sådan en partner - så tror jeg du ville kunne komme hurtigere igang end hvis du skal løbe det hele igang selv.
Bare en tanke ;o)