Hej Amino'er Jeg har et dilemma, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Lidt om min selv: Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg laver IT-support, IT-drift og udvikling af diverse løsninger. Jeg arbejder dagligt med IT som fagprogrammør og har tidligere haft studiejob som IT-supporter i 5 år ved universitetet. De sidste 5 år har jeg som drevet min virksomhed på fritidsbasis og jeg har et vellønnet fuldtidsjob ved siden af. Jeg gør det derfor af to grunde: For at få lidt ekstra penge og forbi jeg synes det er interessant. Fagligt er jeg kompetent og har praktisk taget aldrig stødt på problemer, som jeg ikke kunne løse. Jeg supporterer både Linux (server) og Microsoft - og bruger Mac i mit fuldtidsarbejde. Jeg skal til at aftale nye kontrakter med begge mine kunder. Mit spørgsmål er derfor: 1. Hvad koster IT-drift /IT-support for en virksomhed (sekretariat) med 15 arbejdsstationer, 5 bærbare og en 1 server (Linux)? Jeg varetager alt IT-arbejde og har også ansvar for data. Dvs. den hænger på mig, når serveren går ned eller internetforbindelsen ryger. 2. Hvad koster IT-drift / IT-support for en virksomhed med 35 arbejdsstationer, 5 bærbare og en 1 server (Microsoft Windows Server 2003 med Exchange)? Der er ansat en deltidsmedarbejder til praktisk IT-support så som reinstallation af computere, men alt der er bare lidt kompliceret tager jeg mig af - incl. IT-sikkerhed og ansvar for data. Dvs. den hænger på mig, når serveren går ned eller internetforbindelsen ryger. Dette må være en problemstilling som mange kender til. Mit dilemma er at der er tale om humanitære organisationer, så prisen skal være rimelig, men omvendt så skal det også være rentabelt for mig. Håber I kan komme med lidt input. |
Det kommer jo an på om de skal give dig et månedligt beløbe eller om du køre det som klippekort eller hvordan forgår det?