Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster IT-drift / IT-support?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har et dilemma, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Lidt om min selv:

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg laver IT-support, IT-drift og udvikling af diverse løsninger. Jeg arbejder dagligt med IT som fagprogrammør og har tidligere haft studiejob som IT-supporter i 5 år ved universitetet. De sidste 5 år har jeg som drevet min virksomhed på fritidsbasis og jeg har et vellønnet fuldtidsjob ved siden af. Jeg gør det derfor af to grunde: For at få lidt ekstra penge og forbi jeg synes det er interessant. Fagligt er jeg kompetent og har praktisk taget aldrig stødt på problemer, som jeg ikke kunne løse. Jeg supporterer både Linux (server) og Microsoft -  og bruger Mac i mit fuldtidsarbejde.

Jeg skal til at aftale nye kontrakter med begge mine kunder. Mit spørgsmål er derfor:

1. Hvad koster IT-drift /IT-support  for en virksomhed (sekretariat) med 15 arbejdsstationer, 5 bærbare og en 1 server (Linux)? Jeg varetager alt IT-arbejde og har også ansvar for data. Dvs. den hænger på mig, når serveren går ned eller internetforbindelsen ryger.

2. Hvad koster IT-drift / IT-support  for en virksomhed med 35 arbejdsstationer, 5 bærbare og en 1 server (Microsoft Windows Server 2003 med Exchange)? Der er ansat en deltidsmedarbejder til praktisk IT-support så som reinstallation af computere, men alt der er bare lidt kompliceret tager jeg mig af - incl. IT-sikkerhed og ansvar for data. Dvs. den hænger på mig, når serveren går ned eller internetforbindelsen ryger.

Dette må være en problemstilling som mange kender til. Mit dilemma er at der er tale om humanitære organisationer, så prisen skal være rimelig, men omvendt så skal det også være rentabelt for mig.

Håber I kan komme med lidt input.

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 14:04

Det kommer jo an på om de skal give dig et månedligt beløbe eller om du køre det som klippekort eller hvordan forgår det?

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 14:08

Ja undskyld - det har jeg glemt at skrive.

Jeg kører det som fast månedligt beløb. Ekstraordinære ting bliver faktureret separat.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:17

Hej Morten,

Det er ikke for at være uartig, men jeg vil prøve at ridse op i nogle af de ting som virksomhederne vil bide mærke i.

Dit store problem er du kun er en person. Bliver du kørt ned / invalid / ferie / barns sygedag / kurser o.s.v. så er virksomhederne på det, og det vil afspejle prisen. Og uanset hvor dygtig du er, kan der opstå opgaver som ikke lige ligger til højrebenet, og du skal måske bruge mere tid, konta en anden medarbejder. Der kan også komme opgaver hvor det er mere hensigtmæssigt hvis der var flere medarbejdere i virksomheden til at udføre den. Vi snakker eksempelvis hvis de 35 arbejdspladser skal flyttes til et nyt kontor "overnight".

Det er nogle af de ting som gør du ikke kan få de store virksomheder, for selvom din timepris måske er 400 kr billigere end et stor virksomhed, så kan det blive mange gange dyre for dem pga. de usikre elementer som jeg har ridset op :-).

Jeg har selv været It konsulent i It Afdelingen dengang var vi 4 medarbejdere (nu er der vist 19).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:19

Hvad bliver dine arbejdsopgaver?

Har du ALT ansvar for it, og skal du stå for den daglige support?

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 14:32

Hej Casper

Jeg er helt klart over det du nævner og overvejer også kraftigt at finde en samarbejdspartner.

Organisationerne stille ikke urimelige krav og den er en del af prispakken. Det jeg spørge om er en rimelig "markedspris" - taget mine forhold i betragtning.

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 14:36

I princippet står jeg for alt IT og har ansvar for at det fungerer. Der er ikke andre ansat i eller fasttilknyttet i organisation 1.

Kunderne er venlige folk uden urimelige krav. Der er derfor ikke tale om driftstab ved nedbrud og der er en rimelig tidsmargen til at klare problemer.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 14:40

400 kr. pr. arbejdsstation pr. måned

1200 kr. pr. server pr. måned

Til organisation 1

Sænk prisen pr. arbejdsstation med 50-70 kr. til organisation 2 siden de har en medarbejder til at tage sig af frontline support.

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 15:07

LuckyCharm:

400 kr. pr. arbejdsstation pr. måned

1200 kr. pr. server pr. måned

Til organisation 1

Sænk prisen pr. arbejdsstation med 50-70 kr. til organisation 2 siden de har en medarbejder til at tage sig af frontline support.

400 kr. pr. arbejdsstation om måneden? Det lyder umiddelbart af meget. Er det både stationære og bærbare?

Jeg er helt enig i 1200 kr. pr. server pr. måned - jeg måske sige 1500 kr.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 15:27

Du skal tænke på at du sikkert kommer til at bruge mange timer på support pr. arbejdsstation. 

Med hensyn til bærbare så bare samme pris, med mindre de bærbare ikke bliver brugt særlig meget (evt. kun til udlån/projektor). Ellers kan du skippe kosten for bærbare og kun tage for stationære arbejdsstationer.

Kommer du også til at stå for indkøb af it? For det tager også tid!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)