Hej Amino'er, Jeg er ved at udvikle en ting til køkkenbrug og har i den forbindelse fået kontakt til et firma, som gerne vil høre mere om mit produkt. Jeg har lavet en prototype, der viser funktionen/ideen med produktet, men ikke det endelige design. I den forbindelse dukker der en masse spørgsmål op, som jeg håber, I kan hjælpe mig med. - Hvor meget skal man medbringe til det første møde? - Skal der underskrives en hemmelighedserklæring på forhånd eller skal det vente til evt. senere i processen? - Er det bedst at kontakte 1 firma af gangen, eller kan jeg godt tilbyde flere firmaer ideen med det samme?
Med venlig hilsen MetteG |
Hej Mette
Jeg vil foreslå dig at lave hemmelighedserklæring enten i mødet, før du starter præsentationen af produktet, eller endnu tidligere i samarbejdet.
Hvis du har en forretningsplan, kan du lave nogle forkortede udgaver, som du kan medbringe på de første møder. Giv dem lidt at snuse til, uden at forære dem det hele.
Så længe, du har hemmelighedserklæring på, og alt forbliver "fortroligt", så ser jeg intet problem i, at du henvender dig til flere firmaer. Det kan jo også være en fordel, at have flere kort på hånden.
MVH