Er så småt ved at hjælpe konen med at opstarte en børnetøjsforretning (fysisk), derfor presser disse spørgsmål sig på lige p.t.... 1. Hvor stor avance er der generelt ved (børne)tøj? (ja det kommer an på så meget, men ca!) 2. Hvor mange penge ville i mene at man skal kaste i varelageret til at starte med? (en-mands forretning, lad os sige forretningen ligger på Østerbro, 60 kvm lokale, 3-4 konkurrenter i området, ca. 5-6 mellemdyre-mærker i butik ) 3. Hvad ville i mene man max kunne tillade sig at sidde for i husleje....(ja, det kommer an på så meget, men ca!) Det er ok i kommenterer på spørgsmålene, men det kunne alligevel være cool at høre din konkrete mening og altså være lidt fræk og smide nogen tal på bordet. Hvis du ikke ved det, så ser jeg gerne du sjusser og gætter! ![]() Mvh IK |
Hej Idé Kongen
Jeg er selv ved at starte en fysisk børnetjsbutik, så jeg burde kunne hjælpe dig et lille stykke hen ad vejen.
1 - gang med 2,5 - så har du den vejl. salgspris inkl. moms.
2 - Østerbro - jeg regner med at det er de dyre mærker I skal ud i eller hvad? Konkurrencen er benhård i den bydel, men det har I vel styr på? Puha, det er sgu svært at sige hvor meget man skal kaste i varelageret i første omgang. Personligt kommer jeg op på cirka 160.000 ex. moms. Min butik ligger i Svendborg og jeg har 9 forskellige mærker der ligger i den mellem eksklusive ende (Drappa Dot, Ej Sikke Lej, TaPh, Momo, Wakapapa mm.). Det er ikke meget, men ok til en start. Jeg åbner til april, så det lager skal holde til omkring august (små fem måneder) - forhåbenligt bliver det nødvendigt at spæde op!
3 - Lav et budget. Det er det eneste jeg kan sige til det. Det er svært at lave med fiktive tal, men det er den eneste måde I kan finde smertegrænsen på. Beliggenhed er ALT. Ligger man godt kan man spare rigtig mange penge på markedsføring - det skal tages med i betragtningerne. Min husleje er billig - sådan er det her i sydfyn! Jeg skal give 5000 inkl. moms, vand og varme.
Spørg løs, hvis der er noget jeg skal uddybe!
Vh,