Er der nogle som har nogle erfaringer (eller kender til evt. artkler) med hvor stor en succesrate bogklubber og andre former købeklubber har i relation til hvor mange der reelt afbestiller "månedens bog"
Selvom det ikke er helt det samme, så vil jeg komme med lidt input.
Jeg har en lille smugle føling med magasin tilbud og avisabonnement tilbud. På avis siden begynder det at halte, der er ikke så meget økonomi i det for dem. Jeg er ret overbevist om, de fleste forsætter med abonnementet på magasin tilbud, ud over "tilbuds perioden".
Tak for indsparket. Min overvejelse går på et klubkoncept hvor du
1. Betaler x kr. årligt i medlemskab. Får et magasin 4 gange årligt. Sammen med dette følger en varer (med mindre denne er afbestilt).
2. Gratis medlemskab. Samme rettigheder som ovenfor.
Mit udgangspunkt har været 1. Hvis folk skal have penge op af lommen upfront rammer du nok i større grad folk der har interesse i konceptet.
Men har testet lidt på 2 og har mærket en markant større interesse. Problemet er som altid når noget er gratis vil folk gerne have det. Nu går mine overvejelser på om de flere medlemmer vil skabe så meget mere omsætning at de opvejer løsning 1.
Ja det er jo med at opveje det ene frem for det andet. Information havde en kampagne: Gratis avis i 4 uger - og ingen binding!Der var rigtig mange som bestilte det - Utrolig mange faktisk. Hvor mange af dem som eftefølgende tegne abonnement ved jeg ikke, men hvis det bare var 10% så har de fået rigtig mange nye abonnementer.
Jeg tror at selve produktet er det afgørende, for hvilken model der er den mest hensigtmæssige.