Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddannelse

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob. Tak for dit indlæg, det vil jeg bestemt også tage med i mine overvejelser Smile

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 21:56

Morten Hyldgaard:

Hva' i alverden er det for en syg fordom til erhvervsuddannelser? 

Resultatet af, at man i flere år har fortalt samtlige elever i folkeskolens ældste klasser, at de skal tage sig en ungdomsuddannelse. Jeg tror, man efterhånden skal have ganske store problemer i skolen, før lærere/erhvervsvejledere bringer erhvervsuddannelserne på banen. Får du pæne karakterer og opfører dig nogenlunde civiliseret, så er der et enormt pres for at tage en ungdomsuddannelse.

Derfor er der i sig selv også meget begrænset værdi i en ungdomsuddannelse. Procentdelen af en ungdomsårgang, der får en, er skyhøj. Da jeg fik min studentereksamen for 15 år siden var der stadig en lille værdi i at have sådan en, når man skulle finde arbejde til et sabbatår eller to, men det er der næppe i dag.

Mvh.

Jakob

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 22:49

Det er da en meget trist udvikling hvis det hænger sådan sammen. 

Jeg har nu ikke mødt mange "problem-børn" på min uddannelse og er i øvrigt heller ikke selv et. 
I øvrigt tror jeg også at det er begrænset hvor mange "problem-børn" der er i reklamebranchen som jeg udanner mig indenfor ... 

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 08:07

Jeg er enig med Morten. Her hvor jeg går, er der heller ikke prop fyldt med "problem-børn".

Det er klart at der vil være nogle unge med problemer, da der ikke er de store adgangskrav til erhvervs uddannelserne, men de problem børn der måtte være, ryger hurtigt ud igen via fravær eller manglende afleveringer..

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)