Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vigtige retningslinjer for SEO!

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Systemer som Wordpress og Joomla er super smart lavet, og der er et hav af muligheder. Dog synes jeg det virker en anelse useriøst, at tilbyde disse løsninger til kunder, hvis man driver sit eget webbureau eller lign.

Jeg vil klart sige, at et godt kan betale sig at bygge det fra bunden. Hvis man ikke selv kan gøre det, kan man få andre til det. Og ja, det koster da penge, men nej, de er ikke spildte. Jeg synes klart at man skal gå ud i at få lavet sig eget system, hvis man skal lave en portal eller lign, med forhåbentlig mange brugere og besøgende. Det giver nu engang en bedre følelse med sitet.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:04
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

KTJ-Media.dk:
Men så kan jeg fortælle dig at jeg ikke rigtig har brugt tid på at søgemaskineoptimerer min egen hjemmeside, alt for mange kunder i biksen til at jeg kan bruge den tid på mine egne ting.

Ja det er jo en ærlig sag.... Men også lidt en nem undskyldning.... Fakta er at dit site ikke dukker op på Google, når jeg søger på "seo" (jeg opgav vist at lede, da jeg nåede til omkring side 10). Der kan du jo så bare sige du ikke har gjort noget ud af det.... Nej, det er flot.... Men der findes nu engang massevis af sites før dig på Google, som er bygget på færdiglavede CMS. De har så sandsynligvis brugt tid og energi på at optimere sites på eksisterende CMS i forhold til Google, du har brugt din tid på at skrive et CMS fra bunden.... Bruttoresultatet er stadigvæk, at de ligger før dig i Google - upåagtet hvor fantastisk dit CMS er i forhold til SEO.

Men igen.... Jeg siger ikke det ene er bedre end det andet eller der ikke er nogle tilfælde, hvor en skræddersyet løsning er vejen frem. Det er naturligvis rigtigt dejligt for webudvikleren, hvis kunden bindes op på et in house CMS, man selv har udviklet og derfor er den mest kvalificerede til at servicere..... Men at påstå det ALTID er en fordel med en skræddersyet løsning synes jeg nu alligevel er at strække den lovligt langt ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 15:08

Fama:

Men at påstå det ALTID er en fordel med en skræddersyet løsning synes jeg nu alligevel er at strække den lovligt langt ;)

Det er det helt sikkert ikke - der er ingen grund til at bygge alt fra bunden hele tiden. Men hvis man skal lancere sit eget site, med måske forum, artikler, blogs osv, så vil jeg da mene at det godt kan betale sig, at have 100% styr på løsningen.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 15:22

Mikael:
Det er det helt sikkert ikke - der er ingen grund til at bygge alt fra bunden hele tiden. Men hvis man skal lancere sit eget site, med måske forum, artikler, blogs osv, så vil jeg da mene at det godt kan betale sig, at have 100% styr på løsningen.

Jo.... Men hvis vi nu forestiller os det utænkelige, at der er tale om en person, der ikke selv har forstand på programmering. Hvor meget styr har vedkommende så på løsningen? Han/hun har ihvertfald ikke meget styr på sine muligheder for at udskifte sin webdesigner og selv de mest simple tilføjelser skal ofte skrives fra bunden = $.

Men igen igen igen.... Der kan være gode grunde til at få bygget et CMS fra bunden.... Det er imidlertid ikke det samme som der ALTID er grund til at få bygget skidtet fra bunden :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 15:25

Fama:

Jo.... Men hvis vi nu forestiller os det utænkelige, at der er tale om en person, der ikke selv har forstand på programmering. Hvor meget styr har vedkommende så på løsningen? Han/hun har ihvertfald ikke meget styr på sine muligheder for at udskifte sin webdesigner og selv de mest simple tilføjelser skal ofte skrives fra bunden = $.

Enig. Og netop af denne grund mener jeg, at hvis man ikke kender til programmering, og gerne vil starte en portal eller lign, så ville et godt samarbejde med webdesignere og programmører være perfekt. Det er jo ikke alle der gider sætte sig ind i de færdige systemer, som ikke er specielt enkle for folk som ikke kender til den verden.

Men du har helt ret, behovet er forskelligt. Det gælder bare om at have interesse og vilje nok, så skal projektet nok blive sat igang :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:27

Fama:

Ja det er jo en ærlig sag.... Men også lidt en nem undskyldning.... Fakta er at dit site ikke dukker op på Google, når jeg søger på "seo" (jeg opgav vist at lede, da jeg nåede til omkring side 10). Der kan du jo så bare sige du ikke har gjort noget ud af det.... Nej, det er flot.... Men der findes nu engang massevis af sites før dig på Google, som er bygget på færdiglavede CMS. De har så sandsynligvis brugt tid og energi på at optimere sites på eksisterende CMS i forhold til Google, du har brugt din tid på at skrive et CMS fra bunden.... Bruttoresultatet er stadigvæk, at de ligger før dig i Google - upåagtet hvor fantastisk dit CMS er i forhold til SEO.

Ja det er korrekt, at fakta er at mit site ikke dukker op på på side 1 ved rigtig mange søgeord og sætninger. også ordet SEO, men side 10... ahh den passer nu ikke, kunne godt være du skulle undersøge det igen :)

Uanset hvad, kigger du på min historik eller for den sags skyld kender mig, ville du også vide at jeg tester rigtig meget på min løsning, og at mine kunder altid kommer i første række. Det har jeg gjort stort set al den tid jeg har haft med denne branche at gøre. Yderligere hvis du har bare lidt kendskab til SEO, vil du også vide at, tester man forskellige dele af SEO, og nogen gange også det der er på grænsen og nogen gange over grænsen til Black Hat SEO. Så vil det have udslag af den ene eller den anden art i forhold til ens placering. Det kan ikke undgås.

Jeg tester netop fordi jeg gerne vil have den bedste løsning med det bedste udgangspunkt, som jeg kan sælge til mine kunder så de får det bedste udgangspunkt. Og resultatet af det vises i det at mine kunder er glade og tilfredse og yderligere kommer frem på de ord som de har valgt at have fokus på i deres tekster. Og det er jo samtidig også tests som gør at jeg er på forkanten med SEO muligheder i mine løsninger.

Et eksempel er at jeg for noget tid siden lavede tests på DC huller og hvad man bedst gør når man er blevet ramt af DC, og som du nok ved er det et af de steder hvor rigtig mange open source løsninger og for den sags skyld commercielle løsninger halter en del. Resultatet af det er at det i min løsning nu stort set er umuligt at lave DC, jeg har endnu ikke kunne finde et hul i min løsning.

Vi kunne diskuterer dette længe, og vi ville ikke få noget ud af det, da du ikke kender mig og min måde at gøre tingene på.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 16:55

KTJ-Media.dk:
men side 10... ahh den passer nu ikke, kunne godt være du skulle undersøge det igen :)

Okay.... Så side 8 - havde vist overset din hovedside ;)

Men det er jo fuldstændigt underordnet.... Min pointe er ikke at du har lavet et lorte-CMS.... Det tror jeg bestemt ikke du har og jeg er sikker på du yder en knald-god ydelse til dine kunder - det er sgu ikke det :)

Min pointe er bare, at jeg ikke mener din påstand holder helt mht. det ALTID er at foretrække, at få lavet et CMS fra bunden..... Som sagt bliver dit site jo p.t. slået af sites bygget på standart CMS, på keywordet "SEO". Der er det så en ærlig sag, at du ikke har gjort noget for det - fair nok. Men i det større perspektiv synes jeg alligevel pointen er ret klar..... Du har brugt tid på at bygge et CMS fra bunden.... der er så nogle andre, der har brugt deres tid på at optimere et eksisterende CMS, og blandt dem er der så nogle, der kommer frem i Google langt før dig.... Med andre ord: Hvis målet er at komme til tops i søgemaskinerne kan du sagtens opnå det selvom du benytter et af de eksisterende CMS - hos mig er nummer 3 i de organiske resultater, på keywordet "SEO" f.eks. et site lavet på WordPress.

Men som sagt.... Der kan være gode grunde til at få lavet et CMS fra bunden..... Men det kan altså ikke ALTID betale sig..... Hvilket jeg i øvrigt overhovedet ikke fatter, du er uenig i - laver du da udelukkende skræddersyede CMS til dine kunder? ;)

Vil du være med?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Fama

Der er en ting du ikke har med i din ligning, og det er at mange af dem på de første sider sikkert er pænt stabile til seo , og har brugt mange mange hundreder timer kun på SEO optimering. Det skriver du også, men hvad mange der ikke har så meget forstand på SEO ikke tænker over, er at det vigtigste ved SEO, er ikke at du laver de rette moves, det er at du ikke laver fejl, som Kim beskriver med duplicate content og mange andre ting.

Hvad betyder det så her ? Det betyder at Kim laver et CMS som formindsker muligheden for fejl hos hans brugere, så de ikke selv behøver at være SEO eksperter, eller så de ikke behøver betale virkelig mange tusinde kroner for at hyre en SEO ekspert. Og ud over det er der jo ikke så mange SEO eksperter, så risikoen for at man bruger sin hårdt opsparede penge på en gøgler, er nærmest 50/50. Alt dette kan et CMS som Kim tilbyder afbøde.

At Kim så nok med tiden sikkert vil komme højere på de søgninger du nævner, det en anden snak. Det kunne også tænkes at det snart bliver hot at få et hjemmelavet CMS, så alle de semigode og amatør- seo`er, ikke laver alle de fejl de laver nu. Og så ligger Kim måske meget godt på den søgning : SEO CMS ?

Det handler ikke altsammen om at ligge på side 1 på søgestrengen " SEO" , og slet ikke hvis man laver SEO CMS :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 17:19

Jimi Hove:
Det betyder at Kim laver et CMS som formindsker muligheden for fejl hos hans brugere, så de ikke selv behøver at være SEO eksperter, eller så de ikke behøver betale virkelig mange tusinde kroner for at hyre en SEO ekspert.

Jamen det her handler ikke om hvilket CMS, der er det bedste..... Det handler udelukkende om at jeg ikke er enig i påstanden om det altid bedst kan betale sig, at skræddersyet et CMS.... Hvilket jeg som sagt egentligt slet ikke kan forstå Kim påstår - for skræddersyr han CMS til alle sine kunder eller benytter han det sammeCMS  (hans eget) til alle kunder?

Så, ja SEO er et kompliceret område, hvor man hurtigt brænder nallerne..... og ja, Kims CMS er ganske sikkert fabelagtigt....... og ja, der kan være rigtigt gode grunde til at bygge et CMS fra bunden..... Men kan det altid betale sig at få skræddersyet et CMS? Nej gu kan det da ej :)

Jeg kan jo se du selv kører wordpress på aktiv3.dk... det må vel betyde du mener det bedre kan betale sig for dig, at bruge WordPress end få skræddersyet et CMS - no?

Vil du være med?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:31

Fama:
Jeg kan jo se du selv kører wordpress på aktiv3.dk... det må vel betyde du mener det bedre kan betale sig for dig, at bruge WordPress end få skræddersyet et CMS - no?

Det betyder at det var det jeg havde råd til , da jeg startede . Siden har jeg brugt ufattelig meget tid, på at rette ind på diverse ting som ikke er godt SEO, og det har jeg lært virkelig meget af. På samme måde beskriver Kim hvordan han lærer meget ved at lave fejl, som han så kan beskytte sine kunder imod i fremtiden.

Men jeg skal også have en fyr indover snart som Kim, så jeg kan få ryddet op i det sidste.

Men nej et hjemmebygget CMS er ikke altid det bedste . Men jeg ville selv hellere have et CMS fra en jeg vidste var kanongod til det, end jeg ville have et wordpress cms. Men så skal han sgu også være god, om Kim er det, det ved jeg ikke (har ikke tjekket), men jo at have sin egen go to guy, som er super ekspert, er det ikke det vi alle drømmer om ?

Jeg sammenligner det med at du kan få en Ferrari fra fabrikken (det jo kanon ), men at få deres bedste eksperter til at håndbygge èn til dig.. det lidt bedre. Eller.. jeg kan godt lide Armani tøj, men at få skræddersyet noget af deres topdesigner.. det lige 2 % bedre. Og 2 % kan betyde en forskel på nr 5-6 stykker på side 1, til nr 1 på en søgning. Konkurrencen bliver hårdere og hårdere. Jeg tror CMS bygget udelukkende med henblik på SEO bliver hot meget snart. Jeg skal da selv have et snart, men kun af den rette mand.

Men jo, lad os bare slå fast, det ikke altid bedst at købe et CMS bygget fra bunden. Kun hvis det er bygget af en der ved hvad SEO handler om.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)