Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vigtige retningslinjer for SEO!

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KTJ-Media.dk:
Så efter min mening kan det altid betale sig at få et skrædersyet system, eller bygge det. Problemet er bare der at der er rigtig meget arbejde i det, og det er der mange går kolde. for det er ikke altid lige nemt at følge med udviklingen hvilket er et must når man laver sit eget.

Nu hører jeg godt nok til i den absolutte mest usle ende af skalaen i forhold til viden om SEO.

Men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke...... Selvom du uden tvivl har ret i man jo kan få det 110% som man vil have det, hvis man selv bygger skidtet.... Ja så kan man edderbroder'me lave meget linkbuilding og andet SEO-arbejde på den tid, det tager at bygge et CMS fra bunden..... og har man evner til at bygge sit eget CMS har man vel også evnerne til at tweake et færdiglavet, så det lever op til ens SEO-standart?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:23

Et Forum - det er da nemt - du kigger bare hvordan Amino har gjort ! :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 17:31

Jørgen Olsen:

Et Forum - det er da nemt - du kigger bare hvordan Amino har gjort ! :-)

Arh, helt så simpelt er det nu ikke. Jeg kan skam sagtens se det grundlæggende som Amino gør, men der ligger meget bag som jeg naturligvis ikke bare kan se. 

Jeg vil også meget gerne vide mere om det, især nu hvor jeg selv skal bruge det. Jeg kan altid opdatere sitet hen af vejen, men jeg ser gerne at det er så optimalt som muligt fra starten af. 

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:44

Fama:

Nu hører jeg godt nok til i den absolutte mest usle ende af skalaen i forhold til viden om SEO.

Men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke...... Selvom du uden tvivl har ret i man jo kan få det 110% som man vil have det, hvis man selv bygger skidtet.... Ja så kan man edderbroder'me lave meget linkbuilding og andet SEO-arbejde på den tid, det tager at bygge et CMS fra bunden..... og har man evner til at bygge sit eget CMS har man vel også evnerne til at tweake et færdiglavet, så det lever op til ens SEO-standart?

Jo man kan altid rode med et allerede færdiglavet system, men tit er det sådan i mange systemer, at de har deres helt egen tankegang og terminologi. Hvilket tit gør det mere besværligt at rette til frem for at bygge sit eget.

Jeg har erfaret at i open source systemer er det ikke altid lige nemt at ændre på ting bare sådan. der er nemlig rigtig mange ting man skal tage hensyn til, mere end man lige tror. og det er noget man skal tænke over hver gang der kommer en ny opdatering af det open source system som man nu har brugt. eller også skal man lade være med at opdatere, det kan man jo også, men så bliver sikkerhedshuller jo ikke lukket hvis sådanne er der. Det ved man jo ikke hvis man ikke selv har bygget systemet.

Når man bygger sit eget system har man fuld kontrol med alle dele af det programmerede, og ved tit hvor eventuelle fejl kan være sket, hvis der sker fejl. Kigger du på fx et system som drupal eller wordpress er det utroligt så mange indlæg der er i fora, om hvordan man afhjælper en bestemt fejl. og i det hele taget indlæg om fejl der er sket.

Nu er linkbuilding ikke alt i verdenen.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 18:54

KTJ-Media.dk:
Jo man kan altid rode med et allerede færdiglavet system, men tit er det sådan i mange systemer, at de har deres helt egen tankegang og terminologi. Hvilket tit gør det mere besværligt at rette til frem for at bygge sit eget.

Arh.... Mon dog... De fleste CMS hvor man må ændre i kildekoden er yderst veldokumenterede. Så det svarer jo ikke til man står og skal lære et nyt sprog, uden så meget som en ordbog at støtte sig til.

Derudover åbner der sig jo også muligheden for at blive value added reseller, hvis man vælger et i forvejen udbredt CMS, istedet for et hjemmestrikket.

KTJ-Media.dk:
Kigger du på fx et system som drupal eller wordpress er det utroligt så mange indlæg der er i fora, om hvordan man afhjælper en bestemt fejl. og i det hele taget indlæg om fejl der er sket.

Jeps.... Og det er en ulempe fordi? Istedet for selv at skulle opfinde den dybe tallerken kan du, med de mest populære CMS, finde svaret på stort set alle problemstillinger ved hjælp af en simpel søgning på Google...

KTJ-Media.dk:
Nu er linkbuilding ikke alt i verdenen.

Det har jeg heller ikke påstået ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:58

Mikkel deMib Svendsen:

Mikael christiansen:
Det behøves ikke vælge et skrædder syet system fra bunden , dette har intet med SEO at gøre , det er indholdet teksten der gør en forskel

Arhh, det er nu absolut ikke hele sandheden. Der er skam rigtig mange tekniske forhold, som kan spænde ben for det hele. Er det tilfældet er det komplet ligegyldigt hvilke tekster du skriver. Spørg bare Martin - i forhold til Amino! :)

Dertil kommer så linkbuilding.

Vis det er lige gyldigt at det med tekster , at alt ikke behøver  være unikke tekster, er det godt nok et godt system

Har da hørt at det ikke er så dyrt at lave sådan et system , jeg kunne i hvert fald have købt for de penge ,jeg har valgt forkert webløsning webmaster for er et kvajhovedet til at vælge rigtige første gang eller 2 eller 3 eller 4 eller 5 gang .

Men skal teksten ikke helst være unik ?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:39

Mikael christiansen:

Selvfølgelig skal teksterne være unikke - det er ikke det, Mikkel skriver. Han skriver blot, at uanset om du så har de bedste tekster i verden, hjælper det ikke så meget, hvis det tekniske system (CMS) spænder ben for dig. Og det gør de meget, meget tit.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 19:42

Fama:
Arh.... Mon dog... De fleste CMS hvor man må ændre i kildekoden er yderst veldokumenterede. Så det svarer jo ikke til man står og skal lære et nyt sprog, uden så meget som en ordbog at støtte sig til.
ahh de fleste er nu ikke så veldokumenterede.

Fama:
Jeps.... Og det er en ulempe fordi? Istedet for selv at skulle opfinde den dybe tallerken kan du, med de mest populære CMS, finde svaret på stort set alle problemstillinger ved hjælp af en simpel søgning på Google...

Nu finder man jo ikke svaret på alle de problemer som der opstår i open source løsninger. Jeg ser fx bare her på amino at der bliver stillet det ene spørgsmål efter det andet om wordpress. Og mon ikke at det er det samme i resten af verdenen. Det problem får man ikke med et system man selv har lavet da man som sagt har styr på hver en lille detalje. jeg har ikke oplevet at have problemer med at rette en fejl når den er opstået og i de fleste tilfælde er den rettet inden for 15 minutter.

Men det handler ikke om at opfinde den dybe tallerken, eller om at hjemmestrikke noget, men derimod handler det om at man bygger et system som er bedre end de flestes, også open source. Jeg selv startede for mange år siden med at bygge mit eget, som i dag også er mit hovedprodukt.

Men det kan selvfølgelig kun betale sig hvis man har lyst til at tage kampen op mod alle dem som findes i forvejen, og alle de løsninger som findes i forvejen. for det er nemlig hårdt arbejde at have sin egen løsning, så er man frisk synes jeg man skal hoppe ud i det.

Mikael christiansen:

Vis det er lige gyldigt at det med tekster , at alt ikke behøver  være unikke tekster, er det godt nok et godt system

Har da hørt at det ikke er så dyrt at lave sådan et system , jeg kunne i hvert fald have købt for de penge ,jeg har valgt forkert webløsning webmaster for er et kvajhovedet til at vælge rigtige første gang eller 2 eller 3 eller 4 eller 5 gang .

Det handler ikke om at det er ligegyldigt med teksterne, det Demib siger er at hvis det står så gralt til med det tekniske at google ikke indekserer eller rangerer siden lavere, så kan det jo være ligegyldigt om du har lavet nogle super tekster.

Det handler jo om at skabe det bedste udgangspunkt for indeksering, dette gøres ved at rigtig mange punkter bliver opfyldt. Og ikke mindst det at man skal have muligheden for at optimerer sin hjemmeside. Som skrevet tidligere findes der stadig systemer som ikke har title og metadescription, hvilket jo ikke er godt for nogen side. det er jo også en del af det tekniske, funktionen er der jo ikke.

Jo tekster skal altid være unikke.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 11:14

KTJ-Media.dk:
Nu finder man jo ikke svaret på alle de problemer som der opstår i open source løsninger. Jeg ser fx bare her på amino at der bliver stillet det ene spørgsmål efter det andet om wordpress.

Nemlig..... Men du glemmer lige den anden side af historien.... Vi taler oftest minutter, før 90% af de spørgsmål er besvaret og problemet er løst.... Sætter vi så tidshorisonten til at række længere end minutter, har jeg endnu til gode, at se et uløst problem med WP herinde...

Jeg påstår jo ikke de forskellige færdiglavede CMS er ufejlbarlige - det er de langt fra.

KTJ-Media.dk:
Men det handler ikke om at opfinde den dybe tallerken, eller om at hjemmestrikke noget, men derimod handler det om at man bygger et system som er bedre end de flestes, også open source. Jeg selv startede for mange år siden med at bygge mit eget, som i dag også er mit hovedprodukt.

Jamen det er da dejligt for dig.... og det er jo heller ikke fordi jeg siger man absolut må og skal benytte sig af et allerede eksisterende CMS. Har man et behov der fordrer en 100% skræddersyet løsning (hvilket jeg vil påstå de færreste har) eller synes man bare det er sjovt, at lave sit eget CMS.... Jamen så: Go for it!

Men der er der jo stadigvæk rigtigt langt til din holdning om det altid kan betale sig, at få/bygge et skræddersyet system.

Ja, jeg kan jo være så frækt og henlede opmærksomheden på hvordan du ranker på de keywords, du har i din signatur.... På "flash design", "webdesign" og "webdesigner" dukker du ikke op på de første sider, når jeg laver en søgning - og det værste er at der endda er sites bygget på open source CMS, der slår dig på alle tre søgetermer.

På "seo cms" er du så rigtigt fint placeret.... Men der skal det så lige indskydes, at lige den søgeterm ikke just er den mest brugte, så der er nok ikke den store konkurrence på den ;)

Derudover er historien så den samme for andre relevante termer som "seo" og "cms" - her bliver du også slået af (bl.a.) sites bygget på OSS CMS.

Misforstå mig ret... Der kan være rigtigt gode grunde til at få lavet et skræddersyet CMS..... Men er det altid en fordel? Arh -mon dog ;)

Vil du være med?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:54

Fama:

Ja, jeg kan jo være så frækt og henlede opmærksomheden på hvordan du ranker på de keywords, du har i din signatur.... På "flash design", "webdesign" og "webdesigner" dukker du ikke op på de første sider, når jeg laver en søgning - og det værste er at der endda er sites bygget på open source CMS, der slår dig på alle tre søgetermer.

På "seo cms" er du så rigtigt fint placeret.... Men der skal det så lige indskydes, at lige den søgeterm ikke just er den mest brugte, så der er nok ikke den store konkurrence på den ;)

Derudover er historien så den samme for andre relevante termer som "seo" og "cms" - her bliver du også slået af (bl.a.) sites bygget på OSS CMS.

Misforstå mig ret... Der kan være rigtigt gode grunde til at få lavet et skræddersyet CMS..... Men er det altid en fordel? Arh -mon dog ;)

Ja den var nu lidt fræk...Smile Men så kan jeg fortælle dig at jeg ikke rigtig har brugt tid på at søgemaskineoptimerer min egen hjemmeside, alt for mange kunder i biksen til at jeg kan bruge den tid på mine egne ting.

Og hvis du kigger på hvilke sider de termer linker til, vil du også kunne se at det ikke er KTJ-Media.dk de linker til ;) Det er en af mine tests som skal vise mig lidt om hvordan det fungerer når man linker til en 301 side. Jeg tester konstant forskellige ting, og dette gør jeg på min egen hjemmeside, og en af de tests jeg har lavet gjorde at jeg blev fjernet fra Google. De tests jeg laver gør at min side hopper op og ned i søgeresultatet, man kan sige det er dumt for min forretning, men omvendt ved mine kunder at de ting jeg laver er testet på egen krop, og det har de indtil videre syntes godt om. Og man finder jo heller ikke ud af så meget hvad angår SEO hvis ikke man tester, man kan selvfølgelig følge strømmen, men det er jo ikke altid sikkert at de har ret. Og det er måske også derfor at min CMS løsning tit er på forkanten.

Så du kan ikke rigtig bruge dit eksempel til at vise hvad der bedst kan betale sig... hvis jeg havde tiden til min egen hjemmeside, ville du også se at jeg ville ranke langt bedre, men det har jeg nu engang ikke. mine CMS kunder derimod, ranker godt på de ord som de gerne vil ranke på. Og de har endda ikke gjort noget for det, jeg har intet med det at gøre andet end at levere løsningen med det gode udgangspunkt.

Jeg takker da for opmærksomheden :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)