Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønadministration

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der har erfaring med løn outsourcing - gode råd og ideer modtages :-)

Bo

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo

Som freelance bogholder er jeg meget begejstret for Proløn. God service og internetløsning. Det er let at gå til. Er det det eneste af din administration, du vil outsource? Hvad med bogholderi?

Michael

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Jeg har ikke voldsomt mange bilag....men har en masse bøvl med løn (læs administration).

Hvordan vil det fungere hvis det var dig der skulle tage sig af mine bilag ?

Bo

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo

Jeg kan godt se på mit svar, at jeg fisker lidt efter at du skal outsource dit bogholderi til mig, så tak for invitationen. Det er dog ikke tilfældet, da jeg heldigvis har rigeligt at lave.

Jeg ville blot rådgive dig, hvis du ledte efter sådan en som mig. Der er lidt forskel på, hvordan vi arbejder. Nogle kan godt lide at have langdistance-kunder, sidde derhjemme og modtage bilag med posten eller via mail. Andre som mig selv kan bedst lide at komme ud til kunderne hver gang der skal bogføres. Ved den 1. kategori kan du muligvis få det lidt billigere, da du ikke skal betale for kørsel (kan være inkluderet i timeprisen) - på den anden side kan du ved den anden kategori se bogholderen i øjnene hver gang og få afklaret med det samme, hvis der mangler bilag eller andet skal diskuteres. Jeg kan godt lide kundekontakten, da jeg derved samtidig bliver brugt som sparringspartner. Det giver en stor tilfredsstillelse og andet end bare sidde og bogføre.

I dit tilfælde ville jeg vælge en fast timepris. Nogle tilbyder en fast månedspris for at tage sig af sagerne, men typisk bruger man lidt mere tid i starten for at sætte sig ind i regnskabet og få ryddet lidt op, hvis der er brug for det. Jeg har set grumme eksempler på månedspriser helt hen i vejret. Det kommer selvfølgelig mig tilgode, når der kun skal afregnes pr. påbegyndt kvarter. Omkostningen bliver bare mindre.

Mht. løn: Proløn gemmer oplysningerne fra gang til gang. Derved kan du med ganske få klik gennemføre en lønbehandling (hvis lønnen vel at mærke er ens fra gang til gang)

Håber at du kunne bruge det - ellers ring på 61 28 83 84, hvis du har spørgsmål.

Michael

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo

 

Jeg bruger selv www.danlon.dk for at undgå de problemer du omtaler - Indberetniger og fristoverholdelser af det ene og det andet.

 

Det er let at anvende, billigt og effektivt. Kan klart anbefale det til dig.

 

Jeg har tidligere i et andet firma brugt Dataløn - det virker også upåklageligt. Men er til gengæld lidt dyrere i såvel opstart som drift.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger DanLøn for de firmaer jeg varetager lønnen for. Firmaet (f.eks. dig) sender oplysninger til mig pr. mail om løn m.m. og jeg sørger for resten, bl.a. også at lønseddel fremsendes pr. mail til medarbejderne. Først skal firmaet oprettes i DanLøn, hvilket kræver bilag forbi banken, så der kan gå nogle dage, før alt er oppe at køre.

Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten

www.a-b-consult.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)