Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her duplicate content?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

På min side har vi en artikel sektion. Den er delt op i kategorier, men så er den bygget sådan op at for få vist en bestemt artikel, skal man bruge et link som dette http://www.fmground.dk/artikler.php?action=fodbold&index=0&open_id=22

Men hvis i kigger efter så er det eneste det link gør, eller rettere den del der hedder open_id=22, at den åbner den specifikke artikel med id 22. De andre artikler vises ikke men er stadig i kildekoden. Dvs man kan skifte 22 ud med et andet id (fra en af artiklerne i listen) og så åbnes den artikel i stedet for.

Så faktisk er kildekoden den samme men forskellen er værdien af open_id

Er det duplicate content?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:16

Jeg er godt nok den sidste man skal spørge om SEO..... Men jeg vil alligevel tillade mig at svare :D

Ja, efter min mening er det i den grad DC - ikke alene svarer siden med det samme indhold på alle mulige udgaver af open_id=xx.... Den svarer også, med samme indhold, på [...]artikler.php?action=fodbold, på [...]artikler.php og sandsynlihvis andre varianter jeg ikke lige har set.

Men nu smider vi lige dit spørgsmål op i toppen, så kan det være en af eksperterne får øje på det og kan give et kvalificeret svar :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:22
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 16:53

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Hjort:

Wow, interessant. Kendte ikke den operator, men hvad fortæller den præcist?

Og det vil faktisk sige, at det der useability-mæssigt er en god ting, nemlig at hvis værdien af open_id ikke er kendt, så viser man blot et default indhold, det giver bagslag på google?

Nå da - du er ikke ejer af SEO-LEX, kan jeg forstå ;-)

Den viser, hvad Google kender med præcist de parametre i URL'en.

Din fejl (dit sites fejl) er, at du gør det med forskellige URL. Du kunne have gjort det med ankre (anchors) i stedet, så dine URL hed f.eks.  fmground.dk/artikler.php#her-er-et-indhold. Altså sådan lidt a la en FAQ opbygning. JEg har beskrevet det hele i SEO-LEX.

Da Google ikke vægter noget efter # som en URL, er du safe.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 17:09

Haha tænkte sgu nok der kom lidt reklame Wink

Tak Thomas, det var en god idé, men på den anden side, vil det måske give flere "point" hos Google, simpelthen at lave seperater sider med hver artikel? Og selvfølgelig unikke keywords, description og title?

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:06

Martin Hjort:

Haha tænkte sgu nok der kom lidt reklame Wink

Tak Thomas, det var en god idé, men på den anden side, vil det måske give flere "point" hos Google, simpelthen at lave seperater sider med hver artikel? Og selvfølgelig unikke keywords, description og title?

Selvfølgelig - dine spørgsmål og udfordringer handler om emner, der er indgående behandlet i SEO-LEX ;-)

Ja - jeg ville nok lave det med separate sider/ URL'er og dertil hørende title og description.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 19:43
Hehe den er skam også på min liste :) mange tak for rådene det er meget værdifuldt

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 20:31

Et sidste spørgsmål dog. Når nu man har en side som her http://www.fmground.dk/artikler.php?index=10 der tjekker på værdien af index for at vide hvilken side der skal vises i listen over samtlige artikler, så har jeg jo også et problem, når jeg i min kode, siger, at hvis index ikke er sat eller den har en forkert værdi, så vises side 1. Så er vi vel ude i samme problemstilling, bortset fra, at der selvfølgelig tilføjes nye artikler med tiden og listen derfor ændres.

Men hvis vi nu siger, at der går f.eks. 10 dage mellem to artikler, så kan man vel i den periode opleve, at Google vil opfatte http://www.fmground.dk/artikler.php og http://www.fmground.dk/artikler.php?index=forkert ens?

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 11:14

Hej Thomas

Har lige lyttet til din Thomas-cast på dit site, om Duplicate Content, og sidder nu og slår mig selv i hovedet over at jeg ikke har hørt den før Big Smile

Det er en stuhr stuhr hjælp :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)