Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sporing af Facebook annonce på Google Analytics?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har oprettet en Facebook-annonce, og vil meget gerne kunne spore, hvordan dem der trykker på denne annonce handler, når de kommer ind på mit site.

Er der nogen her, som på meget pædagogisk vis, kan hjælpe mig med at sætte dette i værk på analytics?

Med pædagoisk mener jeg en step by step guide for analytisc-analfabeter.

Håber at nogle af jer eksperter har tid til at svare.

De bedste hilsner

Rikke

Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Selektiv:

Hej alle,

Jeg har oprettet en Facebook-annonce, og vil meget gerne kunne spore, hvordan dem der trykker på denne annonce handler, når de kommer ind på mit site.

Er der nogen her, som på meget pædagogisk vis, kan hjælpe mig med at sætte dette i værk på analytics?

Med pædagoisk mener jeg en step by step guide for analytisc-analfabeter.

Håber at nogle af jer eksperter har tid til at svare.

De bedste hilsner

Rikke

Hej Rikke,

Jeg har lavet en video til dig. Det var hurtigere, og sikkert også nemmere at forstå.
Se videoen her: http://screenr.com/gd0

Linket til det værktøj jeg brugte er her:
http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=en&answer=55578 

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 11:37

Kære Tobias,

Tusinde tak for hjælpen. Helt fantastisk, at du har taget dig tid til at lave en lille video Smile

Det er lykkedes mig, at oprette den relevante URL og indsætte den på min facebook-annonce.

Jeg er ikke helt klar over, hvor og hvordan jeg efterfølgende aflæser resultaterne for denne kampagne i Analytics, men det kan være det helt giver sig selv, når først facebook sætter den rettede annonce igang, og analytics modtager data.

Igen tak for hjælpen!!

De bedste hilsner

Rikke

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 13:34

@ Tobias: Hvor kreativt du svarer med et screencast i stedet for bare tekst. Fedt tænkt. Også rigtig pædagogisk.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 18:30

Selektiv:

Kære Tobias,

Tusinde tak for hjælpen. Helt fantastisk, at du har taget dig tid til at lave en lille video Smile

Det er lykkedes mig, at oprette den relevante URL og indsætte den på min facebook-annonce.

Jeg er ikke helt klar over, hvor og hvordan jeg efterfølgende aflæser resultaterne for denne kampagne i Analytics, men det kan være det helt giver sig selv, når først facebook sætter den rettede annonce igang, og analytics modtager data.

Igen tak for hjælpen!!

De bedste hilsner

Rikke

Hej Rikke,

Selv tak. Du kan efter 24 timer - givet du har fået trafik - se den inde under "trafikkilder" i analytics. 

Held og lykke med det

Tobias

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 13:28

Hejsa

Det meste læste blogindlæg på mit webanalyse site webanalytiker.dk er til dags dato det om kampagnesporing :-)

Så hvis du vil have lidt mere inspiration, til hvordan du kan få mere ud af dine kampagner og nyhedsbreve, så tjek det ud: Blogindlæg om kampagnsporing i Google Analytics.

Du kan overveje at dele din kampagne op i mange små. Fx en annonce for hver alder på facebook. Giv dem forskellige kampagnekoder, og se hvilke alderstrin der er mest lønsomme. Fjern de aldre, der ikke køber og vupti, du har sparet en masse penge!

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Fra  TraceAd Analytics Skrevet kl. 00:52

Hej Rikke,

Der har været gode svar på dit indlæg. (Videoen i øvrigt, var en rigtig god måde at svare på Tobias!)

Som det er for rigtig mange andre, lyder det til du også er i "uvante omgivelser", og det der lyder "lige ud af landevejen" for dem der arbejder med annonce-sporing til hverdag og/eller har sat sig ind i at udnytte mulighederne med bl.a. Google Analytics. Ja, så er det også lige ud af landevejen. :-)
Men, selv for de mest rutinerede webanalytikere og online eksperter som udnytter og kender alle værktøjer, er det dog også med at holde tungen lige i munden hvis man skal til at udnytte de mange optimeringsmuligheder trackingen giver. Bl.a. ved at teste forskellige medier, målgrupper, budskaber og annoncevarianter osv. osv. 
Hvis du er interesseret kan vi hjælpe dig med at lette hele koordineringsarbejdet på en simpel måde, bl.a. også med at connecte alle dine annoncer ensartet op til Google Analytics, så du ikke skal tænke over hvad de enkelte felter i URL builderen skal udfyldes med, eller spekulere på om du gør det ens hver gang. Det sker helt automatisk hver gang du booker en kampagne, eller laver en ny annonce.
Udover det, kan du selv med få klik oprette de målepunkter du har behov for på dit website, og få den viden du ønsker 23 timer, 59 minutter og 59 sekunder før det tids-estimat der er givet i et af de tidligere svar.
Som Jacob fra Webanalytiker.dk også kommer ind på, så er der hurtigt rigtig mange penge og spare.
Mvh
Martin Mollerup 

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 09:45

@Martin: Hvordan er det lige at du vil sørge for at vise svaret 23 timer, 59 minutter og 59 sekunder tidligere end et af de øvrige svar (Tobias)?

De 24 timer er Google Analytics officielle opdateringstid, selv om de dog stiler efter ca 2-3 timer for tiden. Det kan hverken du eller jeg gøre noget ved. For e-handelsdata er opdateringstiden op til 72 timer, og det gælder også Custom Variable og event tracking. Bruger du data før, så kan du risikere de er opdateret "skævt", dvs. kun nogle metrics er opdateret og data er derfor forkerte.

Hvis Rikke gerne vil lære lidt mere om Analytics kan jeg anbefale den gratis light udgave af Analyticsbogen - 78 sider Analytics-lærdom lige til at downloade :) Find den på Analyticsbogen.dk

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Fra  TraceAd Analytics Skrevet kl. 09:16

Helt korrekt, hvis man kun bruger Google Analytics er ventetiden som webanalytiker beskriver.

For mange virksomheder er information om deres eksterne marketing-aktiviteter vigtig information nu og her, den viden hjælper vi med henholdsvis 23 timer, 59 minutter og 59 sekunder (2-3 timer, 59 minutter og 59 sekunder) eller 72 timer, 59 minutter og 59 sekunder før du kender de respektive handlinger i Google Analytics.

Der er mange variable årsager der gør at ventetid er en belastning for virksomheden, kampagnen og de personer der er involveret i en given annonce aktivitet.

Korrekt, man kan ikke ændre på hvordan andre arbejder, man kan gøre noget ved hvordan man selv arbejder hvis man ikke ønkser at være afhængig af andres opdateringstider.

Om man vil måle/tracke/validere click, click throughs, tilmeldinger, sign ups, leads, bestillinger, køb osv. osv. Så hjælper vi med at tracke det i real-time samtidig med at det som i dette eksempel ønskes sporet i Google Analytics. 

Mvh

Martin Mollerup

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)