Hej Jørgen. Jeg gik ud fra at det var vand der fossede op af kloaken i forbindelse med nattens skybrud, men er det et tilbagevende problem i forbindelse med normale regnvejr, er sagen nok en anden. Men jeg tvivler stærkt på at man kan gøre kommunen ansvarlig? Jeg tror, uden at vide det bestemt, at det vil være dit eget problem at forhindre at dette sker. De bedste hilsener Anders Mikkelsen Nr1 |
Anders Mikkelsen, Nr1:Så forsikringsselskabet dækker ikke.
De fleste forsikringsselskaber dækker rent faktisk skader som følge af skybrud (opstigende kloakvand er jeg dog ikke helt sikker på - check dine forsikringsbetingelser. Men der er ofte undtagelser på, hvad man dækker i en kælder, netop fordi der er en sandsynlighed for at det der sker vandskade i en kælder.
Anders Mikkelsen, Nr1:men på grund af de sidste års mange oversvømmelser, er der lovmæssigt blevet indført at der på alle forsikringer kræves et lille beløb som går til en fond, som dækker i katastrofe områder.
Stormflod har ikke noget med skybrud at gøre - den dækker udelukkende oversvømmelse fra hav, fjord eller sø.
Selvfølgelig kan Jørgen forsøge at komme efter kommunen, men det kommer der ikke noget ud af. Kloaksystemet er ikke dimensioneret til regnmængder af den størrelse, der kom i går.
I øvrigt er det ikke kun kommunens skyld, at det oversvømmes - et af de store problemer, er at der er lagt så mange fliser og asfalt, at der er meget store områder, hvor vandet ikke kan få naturligt afløb, dvs. almindelig nedsivning i jorden. Det er med til at belaste kloaksystemet unødigt.
MVH
Kirsten