Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jura: Kommunen fylder min kælder med pis og lort - føj !

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det regner bliver kælderen på min privatadresse "oversvømmet". Det er sket her til aften.

Der er ikke tale om en rigtig oversvømmelse, men en overbelastning af kommunernes kloaksystem.

Kommunerne tømmer da sine kloakker op i vores hus, og i alle naboernes huse.

Det er jeg godt træt af - har de ret til det?

For 2-3 år siden kostede det mig varelager for 50.000kr, samt møbler og indretning for et ligeså stort beløb. Da jeg ikke mener kommunen har ret til at fylde min kælder op med kloakvand og ødelægge mine ting forsøgte jeg at få dem til at betale for skaderne, men det ville de ikke. Det skal lige siges jeg dengang var uden juridisk bistand.

Mit spørgsmål til dig er nu: når kommunernes kloakker, som normalt er fyldt med pis og lort, bliver overbelastet af kraftige regnskyl, - kan de så bare løse problemet ved at låne min kælder til midlertidig opbevaring ?
Umiddelbart synes jeg de skulle have skrevet til mig først og tilbudt mig vederlag for dette - eller alternativt investeret i en udvidelse af kloaksystemet.

Eller med andre ord, - er I enige i følgende betragtning:

• Når vores kælder oversvømmes "naturligt", udefra og ind, - er det naturens skyld og dermed mit eget ansvar at forsikre mig ud af.
  • Når vores kælder oversvømmes af vand der kommer op af toiletter og afløb grundet overbelastning af kloaksystemet er det kommunens ansvar.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 07:22

Er det ikke noget dit forsikringsselskab ordner? 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 07:55

Michael_N1973:

Er det ikke noget dit forsikringsselskab ordner? 

Hej Michael. Jeg er ikke forsikret mod oversvømmelse.

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 08:01

Det er måske noget du skal overveje?

For så kradser forsikringsselskabet ind pengene fra kommunen.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 08:16

Michael_N1973:

Det er måske noget du skal overveje?

For så kradser forsikringsselskabet ind pengene fra kommunen.

Hvis jeg rent faktisk informerer forsikringsselskabet om at kommunen regelmæssigt oversvømmer min kælder tror jeg enten de vil nægte mig en forsikring eller forlange en for mig urentabel præmie.

Opfordrer du mig til at lade som ingenting ?

Men når du siger at forsikringsselskabet kradser pengene ind fra kommunen, er det så fordi du mener der er et krav? Hvis jeg har et krav kan jeg ligeså godt selv stævne dem, men jeg kunne godt tænke mig en vurdering fra en eller flere kyndige indenfor juraen.

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 08:30

Din kälder bliver oversvömmet fordi at kloaksystemet ikke kan tage alt regnvand der har kommet.

At kommunen så välger at ikke udbygge kloakeringen så må konsekvense blir at de må betale.

Grunden til at jeg siger du ska få dig en forsikring, er fordi at de har advokater der kan ordne kommunen.

Du kan også for installeret en bakventil på din kloakledning, snak med en VVS man vdr dette 

http://www.wapro.se/sv/foerdjupning-waback/foerdjupning-waback.php

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 08:36

Jamen tak for dit indlæg - det er rart at høre.

Jeg ved godt de har advokater der ordner kommunen hvis det er muligt for dem, men jeg har en sjælden slags allergi hvor jeg begynder at slå ud med røde knopper over det hele hvis jeg kommer i kontakt med et forsikringsselskab :(

Det er en god ide med en kontraventil / bakventil - det har jeg tidligere overvejet - nu har jeg ikke rigtig noget af værdi mere - jeg har altså realiseret mit tab og lært min lektie, så den investering vil jeg gerne være foruden.

Jeg er egentlig mest interesseret i at genoptage den gamle sag og få gjort mit krav mod kommunen gældende for at ødelægge mine møbler og mit varelager - og så grønt lys for at bruge kælderen igen i form af at de fikser deres kloakker så det ikke sker igen.

Tak for dit svar !

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 08:40

Jeg vil råde dig til at tage kontakt til en advokat som kan vejlede dig vdr dette

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:37

Hej Michael.

Forsikringsmæssigt hører oversvømmelse i forbindelse med skybrud ind under force majoure. Vil jeg tro.

Så forsikringsselskabet dækker ikke.

men på grund af de sidste års mange oversvømmelser, er der lovmæssigt blevet indført at der på alle forsikringer kræves et lille beløb som går til en fond, som dækker i katastrofe områder.

så hvis du har været udsat for skybrud og fået oversvømmet din kælder, kan du måske søge fra denne pulje.

Der vil helt sikkert komme noget i medierne om dette, men ellers kontakt dit forsikringsselskab og spørg dem

om du kan komme herind under de hjælper gerne dig omkring dette.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 10:39

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hej Michael.

Forsikringsmæssigt hører oversvømmelse i forbindelse med skybrud ind under force majoure. Vil jeg tro.

Så forsikringsselskabet dækker ikke.

men på grund af de sidste års mange oversvømmelser, er der lovmæssigt blevet indført at der på alle forsikringer kræves et lille beløb som går til en fond, som dækker i katastrofe områder.

så hvis du har været udsat for skybrud og fået oversvømmet din kælder, kan du måske søge fra denne pulje.

Der vil helt sikkert komme noget i medierne om dette, men ellers kontakt dit forsikringsselskab og spørg dem

om du kan komme herind under de hjælper gerne dig omkring dette.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Hej Anders.

Som nævnt er der jo ikke tale om en rigtig oversvømmelse, men om at kommunernes kloakker var for små og at de derfor midlertidigt "låner" folks kældre til opbevaring af slam til de selv har plads igen. Er det ikke en helt anden kategori end decideret oversvømmelse? Det er jo ikke grundvandet der er løbet over.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)