På www.industribasen.dk vil der om ganske kort tid komme en ny funktion for de besøgende som gør det muligt at få tilsendt en e-mail via en annonce agent så den besøgende vil få besked hver gang der er en annonce der bliver oprettet i den kategori vedkommende ønsker, det kunne være hver gang der blev oprettet en annonce med en lastbil, varevogn, reservedel eller noget andet.
Så kommer spørgsmålet om man skal sende e-mailen ud med det samme annoncen bliver oprettet eller på et bestemt tidspunkt på dagen for at den besøgende der har tilmeldt sig annonce agenten åbner emailen og klikker sig ind på www.industribasen.dk eller www.industribasen.se som snart vil være online også.
Er der et tidspunkt der er bedst, det er der jo ved nyhedsbreve men er der det her også måske eller skal brugeren have meddelsen med det samme.
Hvornår vil i mene er bedst at sende denne e-mail ud til brugeren?
På www.industribasen.dk vil der om ganske kort tid komme en ny funktion for de besøgende som gør det muligt at få tilsendt en e-mail via en annonce agent så den besøgende vil få besked hver gang der er en annonce der bliver oprettet i den kategori vedkommende ønsker, det kunne være hver gang der blev oprettet en annonce med en lastbil, varevogn, reservedel eller noget andet.
Så kommer spørgsmålet om man skal sende e-mailen ud med det samme annoncen bliver oprettet eller på et bestemt tidspunkt på dagen for at den besøgende der har tilmeldt sig annonce agenten åbner emailen og klikker sig ind på www.industribasen.dk eller www.industribasen.se som snart vil være online også.
Er der et tidspunkt der er bedst, det er der jo ved nyhedsbreve men er der det her også måske eller skal brugeren have meddelsen med det samme.
Hvornår vil i mene er bedst at sende denne e-mail ud til brugeren?
Mvh Morten
Hej Morten,
Jeg tror du vil opdage, at folk har meget forskellige præferencer. Nogle ønsker at "batche" denne opgave, dvs de ønsker at læse samtlige emails fra industribasen én gang om dagen, og for andre er det måske mere tidsfølsomt, og de vil ønsker at få en email med det samme.
Mit forslag, hvis det kan lade sig gøre teknisk, er, at du lader brugerne bestemme, enten:
Få en mail med det samme eller
Samlet, én gang dagligt.
Sidstnævnte vil jeg anbefale du sender indenfor normale kontortider. Det bedste tidspunkt skal testes for netop din målgruppe, men det virker godt for mange at sende midt på dagen.
Helt sikkert med det samme. hvis jeg opretter en annonce på dba.dk så er det fordi jeg vil nå først til mølle og ændre skal ikke i en "dynamisk søgning på dba.dk have muligheden for at finde "min" annonce før mig, så forsvinder ideen lidt med at have en Agent til at overvåge siden for relevante annoncer :-)
Bare mit besyv.. mvh Omar
rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig
Jeg tror også det er noget der skal testes, jeg tror dog det er smartest at udsende en e-mail med det samme men som alt andet så kan der jo være flere meninger om det så ville lige høre hvad i synes.
Jeg mener at have hørt det skulle være bedst, at sende tirsdag omkring middagstid..... Tanken bag det skulle være, at om mandagen er folks indbakke fuld med ting fra weekenden og fredagen forinden.... Men om tirsdagen ved frokosttid har de så fået læst/slettet indholdet (og fået styr på planerne for ugen), så de har en dejlig og relativt tom indbakke :)
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Jeg mener at have hørt det skulle være bedst, at sende tirsdag omkring middagstid..... Tanken bag det skulle være, at om mandagen er folks indbakke fuld med ting fra weekenden og fredagen forinden.... Men om tirsdagen ved frokosttid har de så fået læst/slettet indholdet (og fået styr på planerne for ugen), så de har en dejlig og relativt tom indbakke :)
Jep, og efterhånden har dette floreret blandt mange som udsender nyhedsbreve - derfor vælter det ind med mails om tirsdagen, med resultater at de alle bliver arkiveret lodret :-)
Så det bedste er at teste responsraten løbende - og finde det tidspunkt som rammer bedst.
Jep, og efterhånden har dette floreret blandt mange som udsender nyhedsbreve - derfor vælter det ind med mails om tirsdagen, med resultater at de alle bliver arkiveret lodret :-)
Så det bedste er at teste responsraten løbende - og finde det tidspunkt som rammer bedst.
Hæ hæ.... Ja jeg burde have sagt mig selv den erkendelse ville lede til en klassisk tragedy of the commons... Men selve grundtanken er der jo intet i vejen med - du har så bare en vældigt fornuftig pointe i man naturligvis bliver nødt til at teste det af, i forhold til det enkelte nyhedsbrev eller anden korrespondance :)
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Det afhænger jo, som altid meget af produktet, men de respekterede gutter hos Campaign Monitor mener, at mandag mellem kl. 06 - 10 skulle være det bedste ifølge dette indlæg.
Jeg arbejder selv i en større transportvirksomhed og her er vi også altid gået for, at tirsdag er bedst for udsendelse af nyheder og tilbud. Har vi nogle "hurtige tilbud" op til en weekend, så bruger vi torsdag. I begge tilfælde sendes der ud kl. 08. Det er her mange møder på arbejde, og lige skal tjekke deres mail før dagen går rigtig i gang.