Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

revisionsselskab tilbageholder kvartalsmapper

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

thomas zimmermann:
men er der nogen der havde forslag til hvordan jeg kan få mine mapper tilbage igen

WinkDu kunne måske også henvende dig til dit lokale skattecenter, de plejer også og være hjælpsomme i et sådan tilfælde. Disse har måske også "lejlighed" til at lave en lille "anmærkning", også selvom  der er tale om et ikke godkendt revisionsfirma.

Det med en advokat tager tid, denne skal formodentlig først igennem fogedretten.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50

Thomas...når du ikke skylder dem penge, har de jo ingen grund til at tilbageholde dine bilag.

Hverken det..........eller mener heller ikke, at de kan binde dig op på flerårige kontrakter.......det må en godkendt

revisor heller ikke(selvom jeg kender flere, der gør det).

Så..som Henrik skriver, find en god og effektiv advokat til at hjælpe dig.

MvH

Peter

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tror heller ikke der er så meget at gøre - du har indgået en aftale med et ikke-godkendt regnskabsfirma som dermed ikke er underlagt 'god revisions skik'  og som følge deraf ej heller klageinstanser end en evt. domsol.

Men som de andre siger så vent til mandag og se om dit materiale kommer er det ikke tilfældet så kontakt en advokat så kan han måske forklare dem alvoren og samtidig se på om din aftale kan ophæves - evt. som et forlig.

Som en side bemærkning er jeg helt klart af den opfattelse at titlen 'revisor' bør beskyttes - desværre er der gået fuldstændig inflation i denne titel, alle fra en der kan betjene en kugleramme til en billetkontrollør i et s-tog er i dag revisor - jeg ser det som et alvorligt problem. Selv med de nye regler hvor der ikke er revisionspligt på selskaber, ses nu ikke-godkendte revisorer afgive påtegninger på selskabsregnskaber - hvilket er i strid med reglerne, men det er jo meget svært for E&S at kontrollere alle disse revisor titler og for den sags skyld alle andre (selv om du via liberale erhvervcvr.dk kan tjekke personer for revisor autorisation - eller hvorfor de har mistet den)

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tro bare ikke på det med mapperne.

tror jeg har startet med at rykke for dem for snart 2 måneder siden (hvis det kan gøre det)

og om det firma er revisor godkendt eller ej (hvor skulle man vide dette fra, når man står og lige har startet firma op, og bliver ringet op af disse, og navnet klingede godt, og alt er jo beskrevet deri) denne ..  :      ........ revisionsselskab .........  a/s      ,    men måske er jeg godtroende og ikke kunne gennemskue dette, ...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

thomas zimmermann:
men måske er jeg godtroende og ikke kunne gennemskue dette

Du er såment ikke anderledes end de fleste. Der er rigtig mange som går galt i byen. For en "fagmand" tager det ikke mange sekunder at se på det pågældende firma's hjemmeside at der ikke er tale om godkendte revisorer. Det kan aflæses alene af hvilke ydelser der tilbydes.

Det er kun få dage siden jeg skrev "En revisor er ikke altid en revisor". I dette blogindlæg finder du blandt andet et link til Erhvervs- og Selskabsstyrelsens register over godkendte revisorer og revisionsfirmaer.

"En revisor er ikke altid en revisor" følger jeg op på de næste dage med et par hint til hvad man bør se efter når du vælger din revisor.

/Henrik

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 14:14

Hej Henrik

Jeg har læst din blog om revisorer, jeg syndes den er skudt lidt ved siden af.

Som udgangspunkt kan man altid være sikker hvis et firma eller en person benytter titel som Reg. Revisor (Registeret Revisor - kræver medlemskab af FRR eller bestalling som sådan) eller som Stats.Aut. Revisor (Stats Autoriseret Revisor - kræver medlemskab af FSR eller bestalling som sådan).

Som udgangspunkt findes der ikke virksomheder der skilter med de 2 ovenstående titler uden at have den, da de ellers meget hurtigt vil få problemer med enten FRR eller FSR.

Så jeg har lidt svært ved at se hvorfor man skulle lovgive mere på området....

(Ellers et godt blog indlæg, informativt til folk der ikke er klar over ovenstående)

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:56

Von Vorre:
Som udgangspunkt kan man altid være sikker hvis et firma eller en person benytter titel som Reg. Revisor (Registeret Revisor - kræver medlemskab af FRR eller bestalling som sådan) eller som Stats.Aut. Revisor (Stats Autoriseret Revisor - kræver medlemskab af FSR eller bestalling som sådan)

Hej Von Vorre,

Det er præcist det der temaet for morgendagens indlæg (indlægget er det første af 3). Vi er der vant til at have revisorbranchen at gøre ved det (og jeg mindes at du også har haft din berøring med denne). Problemet er at i bredere kredse så opfattes ordet revisor langt mere bredt. For størstedelen af  Danmarks befolkning er en revisor en revisor. Herunder også når der tales om et revisionsfirma. Jeg er selv blevet "snydt" et par gange her på Amino, hvor jeg rent faktisk troede at  et revisionsfirma dækkede over en godkendt revisor.

Men jeg er enig med dig i at mange problemer kan undgås hvis man vælger revisionsfirmaer der skilter med medlemskab af FRR eller FSR.

/Henrik

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 16:09

Hej Henrik

Det kunne være du lige skulle berøre problematikken omkring den udvidede tavshedspligt som FRR og FSR revisorer er underlagt i forhold til andre -  i dine blog indlæg...samt signalværdien i forhold til offentlige myndigheder.

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:16

vil du ringe hurtigst mulig hilsen karina sørensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:57

Karina1844:
vil du ringe hurtigst mulig hilsen karina sørensen
Jamen dog Karina - tråden er vel 2 år gammel siden sidste indlæg og hvem mon lige skal ringe hurtigt til dig???

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)