Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

25% rabat på Spacerich VPS-løsninger -- fx 2gb ram og 800gb trafik for $15

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære aminoer!

I løbet af de sidste par måneder har der været massiv interesse for fornuftige og billige VPS-løsninger. Mange har oplevet at være løbet ind i begrænsninger inden for nuværende rammer -- fx med memory limit på one.com. Jeg har i løbet af den sidste måneds tid eksperimenteret med forskellige vps-løsninger.

Først Surftowns, som jeg fandt alt for dyr, i forhold til, hvad man fik -- og fik stillet i udsigt (fx intuitivt kontrolpanel).

Derefter hollandske Yisp.nl, som kørte ok. Nu er jeg ved Spacerich, og det er jeg egentlig godt tilfreds med. Det danske hostingfolk vil sikkert hævde, at det ikke kan lade sig gøre at byde på et fornuftigt produkt skaleringsmæssigt til den pris, og det er måske rigtigt nok. På den anden side kan man få en i720 med 8gb ram hos tyske Hetzner for 50Euro per måned. Og så begynder det at gi' mening.

Jeg betaler pt. 300 kroner per mæåned for Surtowns erhvervsløsning, som på papiret hævder at være gearet mod driftstunge løsninger. De gange, jeg har trukket solid trafik -- fx i forbindelse med presse i radio og tv -- har Surftowns driftsafdeling (hos Cohesio) disablet domænet på ftp-niveau, uden at gøre mig opmærksom på det. Det er sket 5 gange, og det gjorde, at jeg fik nok. Svartiderne fra VIP-support var mellem 3 timer og 3 dage. Ikke imponerende.

Spacerich fejrer i disse dage 5 års fødselsdag og gi'r 25% rabat for "livstid". Det betyder, at man kan få fx 1gb ram og 100gb harddisk for under 10 dollar per måned.

Men en VPS-løsning stiller naturligvis helt andre krav til tekniksk indsigt ift. en managed løsning!

Og nej, jeg har ikke nogen kommerciel interesse i Spacerich (eller andre hosting-foretagender for den sags skyld). Men af og til må man konkludere, at det betaler at kigge udenfor landets grænser.

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 14:09

Dejligt at du deler dine erfaringer :-)

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 14:45

Lyder interesant, men har du nogle ide om

1: Hvor mange brugerer man er per cpu, og hvordan de fordeler cpu tid?

2: Hvilke harddisk system bruger de? Jeg frygter lidt at de bare har sat 2xsata diske i raid 1 paa.

3: Hvad extra baandbredde koster, jeg syntes ikke jeg kunne finde prisen.

4: Koere de 'rigtig' virtualization eller para-virtualization

5: Har du mulighed for at lave backup for os?

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58

1: Jeg har forhørt mig -- og svaret var, der var 6-10 konti/løsninger per server ved Centus-pakken. Jeg har adgang til fire i7-cores.

2: Jeg mener, at det san-baseret. Og det er jo så både godt og skidt, fordi det kan gi' nogle io-bottlenecks. Men jeg er ikke sikker.

3: Ej heller jeg. Men man kunne jo vælge 10mps unmetered, hvis man forventer at komme over 800gb per måned -- eller lægge ud på en CDN-løsning (CloudFront el. MaxCDN fx).

4: Det er Solus VM. Xen er på vej. Ikke optimalt, men træerne vokser sjældent ind i himlen.

5: Man kan ta' snapshot-backups via kontrolpanelet. Men man skal så selv flytte via ftp eller download. Rsync kan man jo også sætte op.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)