Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har virkelig brug for hjælp

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har nu i 2 år haft en enkeltmandsvirksomhed som jeg nu bliver nød til at lukke.

I starten gik det ok, men efterhånden som jeg tjente mere købte jeg også mere ind til lager. Jeg har været nødsaget til at sælge næsten alle varer med et underskud.

Mit problem er nu at jeg har købt en del varer inkl. moms som jeg så har fået tilbage (momsen), nu kan jeg ikke betale momsen tilbage som der er tjent ved salg, hvad skal jeg gøre?

Jeg bliver nød til at lukke, hvordan skal jeg gøre? Konkurs? Jeg ejer ikke rigtig noget jeg kan hæfte med, i må hjælpe mig.

Den ulykkelige Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15

hej Carsten,

Så vidt jeg ved, så hæfter man personligt med enkeltmandsvirksomheden, så jeg tror du selv kommer til at betale gælden..

Mvh
Andreas

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:15

Hej Carsten,

Hvor mange penge drejer det sig om? Du må lave en afdragsordning med SKAT se evt. også dette link.

Med venlig hilsen
Casper Schneideriet

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:59

Hej Carsten.

Det gør mig ondt atl æse dit indlæg.

Det bedste du kan gøre et at få dig et lønjob hurtigst muligt. det er nemmere sagt end gjort i disse arbejdsløsheds tider. kan du ikke lige få et job, skal du på dagpenge hurtigst mulig, men det kræver at du får afviklet din forretning. Dvs. alt (hele varelageret og evt. driftsmidler) skal afhændes. Derfor få solgt alt hurtigst muligt evt. på et kræmmermarked.

Tag en snak med Skat om afvikling af gælden til dem.

Vær opmærksom på at dit regnskab må jo udvise et underskud, det giver dig mulighed for at fratrække dette i kommende lønindkomst. Derfor få lavet dit regnskab færdigt når firmaet er helt afviklet, og få din forskudsregistrering rettet til herefter.

Når du igen er i lønarbejde, kan du evt. søge en gældssenering, såfremt gælden er af en størrelse der gør det usandsynligt at du vil kunne afvikle denne indenfor en rimelig tid. Hvor stor gælden skal være og hvad rimelig tid er afgøres af dommerfuldmægtigen i skifteretten, der skal godkende din ansøgning om gældssanering.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)