Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udfordring ved salg til hele verdensmarkedet.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har gået og funderet lidt, og er kommet frem til at nogen af mine leverandører kan producere produkter der er fin efterspørgsel på world wide, men meget lidt konkurrence. Derved er det jo nærmest selvsagt at det også er et nicheprodukt (i den grad). Det betyder at hele verden bliver vores marked.

Udfordringen består i, at kunderne kan købe fra alle steder i verden, men da firmaet ligger i Danmark, bliver der et værre roderi mht. told og moms - eller gør der? Jeg kan simpelthen ikke gennemskue udforringen - er der nogen der kan byde ind med erfaringer?

Kunden bestiller på min hjemmeside (.com men firmaet er dansk), producenten dropshipper (typisk fra Indien eller Indonesion, men indimellem EU) til kunden (i princippet hele verden)

Hvad sker der mht moms?

Hvad sker der mht told/afgifter (typisk er varerne udelukkende i div. træmaterialer)

mvh

Christian - skakspil.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:19

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 15:12

Til sprogstatistikken vil jeg lige nævne, at det link Lasse giver dig kun viser hvor mange der har eksempelvis engelsk som modersmål eller "andet sprog" (i mange lande er folk to-sprogede).

Der er reelt en noget større del af verdens befolkning der kan begå sig på engelsk, end de 510 millioner der fremgår af siden. Alle vi danskere er eksempelvis ikke talt med, ligesom hele resten af Europa heller ikke er det.

Det kunne være interessant med en statistik der viser hvor mange der rent faktisk forstår og taler engelsk. Sådan en ville jeg i hvert fald selv kunne drage nytte af. Nogen der ligger inde med sådan én? :-)

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 15:50

petergottlieb:

Til sprogstatistikken vil jeg lige nævne, at det link Lasse giver dig kun viser hvor mange der har eksempelvis engelsk som modersmål eller "andet sprog" (i mange lande er folk to-sprogede).

Der er reelt en noget større del af verdens befolkning der kan begå sig på engelsk, end de 510 millioner der fremgår af siden. Alle vi danskere er eksempelvis ikke talt med, ligesom hele resten af Europa heller ikke er det.

Det kunne være interessant med en statistik der viser hvor mange der rent faktisk forstår og taler engelsk. Sådan en ville jeg i hvert fald selv kunne drage nytte af. Nogen der ligger inde med sådan én? :-)

Selvfølgelig er tallene ikke perfekte og det er kun til at give et billede af det.

Men tænk lidt over det, hvordan skal der kunne fremskaffes en statistik over det præcise antal, når de ikke engang er sikre på antallet af mennesker globalt?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 15:54

Det er vi da helt enige om at man ikke kan - præcist. Men når det handler om hvor mange mennesker der forstår engelsk, og ikke blot har det som modersmål eller andet sprog, så er tallet langt højere. Ifølge Wikipedia måske helt op til 1,8 milliarder mennesker på verdensplan.

Jeg vil tro at andelen af internetbrugere der kan forstå engelsk er langt, langt højere end andelen af mennesker globalt set der forstå sproget, så alt i alt er man vel ikke så ringe stillet med et engelsk site hvis verdensmarkedet er målet.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 16:04

petergottlieb:

Det er vi da helt enige om at man ikke kan - præcist. Men når det handler om hvor mange mennesker der forstår engelsk, og ikke blot har det som modersmål eller andet sprog, så er tallet langt højere. Ifølge Wikipedia måske helt op til 1,8 milliarder mennesker på verdensplan.

Jeg vil tro at andelen af internetbrugere der kan forstå engelsk er langt, langt højere end andelen af mennesker globalt set der forstå sproget, så alt i alt er man vel ikke så ringe stillet med et engelsk site hvis verdensmarkedet er målet.

Det er man helt klart, men at have Engelsk, Spansk, Mandarin, Urdu, Hindi etc. skader heller ikke.
Kan man tilføje et sprog som måske giver 200 million potentielle kunder.

Logisk nok betyder det ikke 200 millioner salg, men er der 0.00001% / 1 ud af 100.000 som kunne ende som salg.
Kan det klart betale sig.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 16:46

Lasse:

Mener at Dansk ligger top 100 på denne liste over mest talte sprog. Selv om det lyder underligt :-)

Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 08:48

Tak for sprog-inputtet.

Er der nogen der har forstand på det med told / moms?

(da det skal bruges til mine DB-beregninger)

mvh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)