Hej Nicholai og Jan. Jeg er bruger af både Jyske bank´s system og andre bankers systemer og jeg må erkende at betalinger i Jyske Bank tager væsentlig længere tid end i de øvrige banker på grund af de mange koder. Dernæst er jeg begrænset i mit antal af betalinger med nøglekortet. Det er møghamrende irreterende at sidde med en betaling som man ikke kan gennemføre fordi ens antal koder blir brugt op. Så jo jeg synes det er besværligt med de nye nem-ID. Men er det ikke altid sådan når det offentlige blander sig. Kender i f.eks. nogle privat personer der kan gennemskue udskrifterne fra Skat? hvorfor kan kommuner tillade sig at sende giro opkrævninger uden angivelse af hvad opkrævningen vedrører? osv. osv. De bedste hilsener Anders Mikkelsen Nr1 |
Technocowboy:Og ja - det koster een kode pr. transaktion, og vil i praksis for den almindelige bruger ikke betyde et nyt kort om ugen, endsige om måneden.
Jeg har i øvrigt lige haft lejlighed til at teste min nye NemID med Danske Bank. Det var kun ved logon, jeg skulle bruge en kode fra nøglekortet.
Ved gennemførsel af en transaktion skulle jeg kun bruge min selvvalgte kode.
Jeg vil skyde på, at jeg kommer til at få brug for et nyt nøglekort ca. 3 gange om året - og jeg logger rimelig ofte ind på netbank for at holde øje med både firmakonto og private konti. Som jeg i øvrigt kan tilgå fra samme session.
Frands:Sidder man på et bibliotek og logger på, så kan en ondsindet sjæl aflure brugernavn og password samt fotografere ens kort, ...
Hvis det skulle lykkedes nogen at affotografere hele mit nøglekort mens jeg sad ved en offentlig pc, så kæmpe cadeaux til dem. Det vil nærmest kræve professionelt fotoudstyr over nakken på mig, for at få et skarpt billede af hele kortet.
Frands:Alle danskere er blevet dømt: Vi kan ikke finde ud af at passe på en nøglefil, derfor gør DanID det for os.
Men det er jo rigtigt... Hr. og fru Æblekage kan enten ikke finde ud af den gamle digitale signatur - eller har den liggende fuldstændig åben. Kender flere, der ved et "uheld" ved backup af deres signatur, er efterladt med en version, der ikke kræver kode... og således kun adgang til pc'en.