Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til domænenavn til min blog

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er netop blevet medlem af amino.dk, fordi jeg gerne vil lære lidt mere om, hvordan jeg kan forbedre min blog www.janedoescph.dk og dermed få flere besøgende, mere deltagende besøgende og måske på sigt skabe en base for en egentlig portal.

Bloggen handler om studierabatter, kulturelle oplevelser til nedsat pris og generelt ting, der kan gøre det lidt sjovere at være studerende med et begrænset budget.

Jeg kunne godt tænke mig at finde et andet domænenavn til min side, for at folk lettere kan afkode, hvad den handler om og så den bliver lettere at sprede kendskabet til. Jeg har kigget på studierabat.dk eller studierabatten.dk, men de er desværre begge optagede. Jeg kunne derfor rigtig godt bruge lidt sparring til, hvad jeg kunne kalde min side og/eller om jeg på en eller anden måde kan få fat i studierabat.dk, der pt. "kun" bruges som reklameside.

Jeg håber, at I kan se pointen i min idé og har lyst til at hjælpe mig videre som blogger-iværksætter.

På forhånd mange tak for jeres hjælp og indspark.

Med venlig hilsen

Jane Doe

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 15:17

Velkommen til! ,-)

Hvor længe har du været igang med bloggen? Der er jo masser af kvalitets content - godt arbejde!

En visuel opdatring og et godt navn ville nok gøre underværker.

Og så kunne du eventuelt begynde at undersøge hvordan du sikrer dig en bedre placering i en google search. Eventuelt kan du starte med at læse lidt her på amino.dk under http://www.amino.dk/forums/14500.aspx

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra København
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 15:39

Hej Vilhelm

Tak for dit svar

Bloggen har været igang ca et år og jeg giver dig egentlig ret i, at både navn og design kunne opdateres. Mht. navn har jeg hørt noget om, at der er kommet nogle nye regler for køb af domænenavne og det er også dem, jeg spørger til i mit indlæg. Jeg tænker nemlig, at studierabat.dk eller studieliv.dk ville være nogle gode bud, men begge domænenavne er desværre optagede.

Tak for linket til info om google search, dét vil jeg kigge nærmere på. Og selvfølgelig også tak for ros til indhold :o)

Med venlig hilsen

Jane Doe

Fra København
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 15:42

Hej igen

Nu hvor jeg lige tænker over det, så selvom vi godt kan blive enige om, at en visuel opdatering ville være en god idé, så kunne jeg godt tænker mig at høre mere om, hvad du tænker på, når du siger det? Det kan jo være, at dine tanker er helt anderledes end mine..

På forhånd tak :o)

Med venlig hilsen

Jane Doe

Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:27

Hej Jane

Du kan evt gå ind på Gratisdns og teste studieliv, studierabat eller andre domæner.

I øjeblikket et 'studeieliv.com' og 'studierabat.net' ledige.

dot com kan godt konkurrere med dot dk i coolness.

Sød side du har

Fra København
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 16:40

Kære Sparboon

Tak for dit råd.

Jeg har allerede testet domænenavne via dandomain.dk

Jeg har også overvejet studieliv.com, men hvordan fungerer .com til en dansk side sådan rent kommunikativt? Virker det ikke underligt? Tænker umiddelbart, at folk ville skrive .dk, når de ville forsøge at komme ind på siden. Men så ville de komme til en søgeside, for .dk-domænet er ikke taget i brug.

Hvad tænker du/I andre om det?

Tilmeldt 16. Dec 08
Skrevet kl. 16:50

Ja, jeg har jo skrevet at jeg synes det er mere cool med com Smile

Men prøv at klikke her og grib mobilen og spørg, hvad ejeren af studieliv.dk bruger det til.

Hvis hun kun bruger den som email, kan du nok overtale hende til at sende besøgende videre til dig.

Fra København
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 17:03

Jeg har forsøgt at ringe til vedkommende, men tlf.nr. er åbenbart forkert, for jeg får fat i en kvinde, der slet ikke ved, hvad jeg taler om.

Firmaet kan jeg ikke finde noget på og søger jeg på registrantens navn, får jeg en del resultater frem, dog ikke i den by, der er angivet.

Den angivne adresse er der ikke registreret noget på heller, så ved ikke rigtig hvordan jeg skal finde indehaveren.

Nu overvejer jeg at indgive en klage til domæneankenævnet for at få lov til at købe domænenavnet ad den vej. Jeg tænker, at de måske kan finde frem til indehaveren ad kanaler, jeg ikke har adgang til.

Andre råd modtages med kyshånd :o)

Tilmeldt 16. Dec 08
Skrevet kl. 17:11

hej Jane

Jeg ka ikke rigtig slippe den her :-)

Hvis du skriver adressen med ø i stedet for oe og æ for ae og slår det op på krak,

får du telefonnummeret på en, der formentlig er hendes far.

Fra København
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 17:17

Hej Sparboon

Måske kan du noget jeg ikke kan? Jeg får et revisionsfirma frem ved navn H.P. Hansen A/S og tænker, at det ligger lidt langt fra whois-oplysningerne?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)